Annons:
Etiketttv-serier
Läst 575 ggr
sponny
2016-04-03 20:05

Gamla favoriter

Tanken slog mig i helgen att det pratas (självklart) mycket om nya serier här på sidan. Men jag skulle gärna vilja veta om ni har några äldre serier som ni minns och som ni tyckte var bra? Tipsa på med gammalt jox som vi glömt bort… 😃

Själv kan jag dra igång det med två favoriter.

Murder She Wrote (Mord och inga visor på svenska) som började sändas -84. En "mysig" deckare med Angela Lansbury som deckarförfattarinnan JB Fletcher. Serien har åldrats men håller mordgåtorna håller fortfarande. En stor favorit.

Goodnight Sweetheart från -93, som så vitt jag vet aldrig sänts i Sverige. En fruktansvärt rolig serie, för en historienörd som mig. TV-reparatören Gary Sparrow går vilse i East End i London och hamnar på en pub med 40-talstema. Det är först när tyskarna börjar bomba som han fattar att det inte är en temapub, utan att han flyttats i tiden från 1993 till Blitzen under andra världskriget.

Annons:
Carmarino
2016-04-03 20:14
#1

#0 Mord och inga visor går i repris på SVT1 nu, men på lite "undangömda" tider. Kollade första avsnittet för jag hade glömt hur det började. Den är fortfarande rätt underhållande, även om det är mycket som är typiskt 80-tal.

Om vi ska gå ännu längre tillbaka i tiden så minns jag att min bror och jag satt klistrade framför TVn när det visades "The Monkees". Är dock inte helt säker på att den skulle hålla för visning idag. Den gick i repris för några år sedan, har jag för mig, och jag kan ju säga att jag definitivt kunde vara utan den då.Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: