Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1879 ggr
gromar1942
11/3/15, 12:39 PM

Bästa streamingtjänsten

Vilken streamingtjänst är bäst? Netflix, Viaplay, HBO Nordic eller någon annan. Vilken har bäst utbud av serier, filmer, dokumentärer osv?

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

Annons:
Ikajo
11/3/15, 12:46 PM
#1

Jag tycker personligen att Netflix är bättre än Viaplay. Men om du är osäker så tror jag att samtliga erbjuder en gratis testperiod. Det gör Netflix i alla fall. En månad gratis.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Leffe
11/6/15, 8:32 AM
#2

Jag använde Netflix gratismånad. Lika gjorde jag med HBO Nordic. För min del var HBO Nordic mycket bättre än Netflix när det gäller utbud av sådant jag gillar.

UllaNo
11/6/15, 7:57 PM
#3

Jag gillar också HBO bäst

nottheonly
11/11/15, 11:23 AM
#4

Jag har netflix och viaplay, gillar båda! tycker de har olika utbud så det passar mig bra, skulle kännas onödigt att ha båda om de hade samma saker ^^ provade på cmore ett tag, men de hade inte ett sånt brett utbud.. och det jag var intresserad av att se försvann efter ett tag.

densomundrar
11/26/15, 5:47 PM
#5

Dom är ju inte så smarta och skriver ut vad dom bla erbjuder… Någon som vet om netflix har The last ship?

Ikajo
11/26/15, 6:53 PM
#6

#5 Tyvärr inte. Svenska utbudet kan vara lite begränsat i jämförelse med det amerikanska men jag orkar inte använda en proxy.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
densomundrar
11/26/15, 8:17 PM
#7

#6 tack så mycket för svaret, tråkigt tycker jag, då jag älskar serien men den går lite sent för en kvällstrött människa som mig :-(

Ikajo
11/26/15, 8:20 PM
#8

#7 Det finns alla möjligheter att den dyker upp senare, de lägger till nya serier hela tiden. Jag tittar just nu på Downtown Abby vilket jag inte gjort tidigare. Alla fem säsongerna finns tillgängliga.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

densomundrar
11/26/15, 8:52 PM
#9

Tack, får prova den :-) Kör HBO för tillfället, hittat några bra serier som jag kollat på men dom börjat nu ta slit. Funderar på att byta till netflix en stund och sedan byta tillbaka så att nytt material hinner komma på HBO

catcult
12/12/15, 10:25 PM
#10

Netflix är den mest prisvärda tjänsten för tillfället om man har möjlighet att se det på datorn (helst koppla datorn till sin TV via HDMI-kabel). Då kan man med hjälp av ett tillägg (t. ex. Hola) få tillgång till hela deras utbud, man väljer vilket lands utbud man vill se och USA har enormt mycket större utbud än vad Sverige har att erbjuda.

HBO Nordic är också kanon, om än inte lika smidigt gränssnitt som Netflix.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Ikajo
12/13/15, 12:46 AM
#11

#10 HDMI? Chromecast är flera gånger bättre och funkar med mobil, surfplatta och bärbar dator. Kostar visserligen en del men väl värt det. Då kan du dessutom titta på Youtube, SVTPlay och flera andra.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

catcult
12/13/15, 1:45 AM
#12

#11 Har ingen Chromecast själv så jag är inte så insatt i hur det fungerar. Men om man kan spegla innehållet på datorn och därmed använda sina tilläggsprogram i Chrome är det förstås smidigt det också. 👍 Själv har jag en laptop så jag tycker inte att det är särskilt betungande att bära in den till rummet där TV:n står och sätta i en HDMI-sladd.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Ikajo
12/13/15, 8:30 AM
#13

#12 Inte spegla direkt som hdmi gör. Den skickar det du vill titta på till tv:n via wifi. Jag har en stationär dator och en surfplatta så det var plattan jag ville kunna få upp på tv:n. Chromecast har visat sig vara rejält smidigt.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
densomundrar
12/13/15, 12:56 PM
#14

Nu har jag provat både netflix och HBO. HBO är toppen om man gillar serier, men utav någon anledning drar den sjukt mycket internet, 1 avsnitt drar ca 1 gb. Netflix är toppen om man gillar filmer, 1 film drar inte ens 1 gb. Märkligt kan jag tycka, fråga mig inte varför. Fick två gratis månader från cdon på viaplay, ska testa dom härnäst :-)

Upp till toppen
Annons: