Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3508 ggr
Hoseok
2/25/15, 4:07 PM

Håll koll på dina tv-serier (app)

Kanske redan nämnts i en tidigare tråd, men vill rekommendera appen TvShow Time (finns till iOS, vet inte om det finns till android, ni kan kolla). 

Det är en app där du kan i realtid hålla koll på när serier du följer släpper nya avsnitt. Oerhört smidigt. Du kryssar bara i de avsnitt du sett. Du kan även kolla hur många timmar du nördat totalt framför dina favoritserier. 

Har hittat alla program, även svenska. Enda jag inte hittat har varit vissa miniserier (korta, svenska serier).

Det finns även i webbläsaren:
http://www.tvshowtime.com

Annons:
nottheonly
3/5/15, 12:30 AM
#1

Tack för tipset! ska kolla in det 🙂

nottheonly
3/7/15, 2:01 PM
#2

Gillar den verkligen!!  lätt hanterlig 👍

nottheonly
7/31/15, 3:45 PM
#3

Måste bara puffa upp den här tråden lite för jag älskar verkligen den här appen 👍 om det är fler som har så kan ni lägga till mig om ni vill! heter Nottheonly där med 🙂

Carrosh
7/31/15, 10:43 PM
#4

Jag använder Smartburk, jag. Finns enbart på webben dock. Men det är i samma stil, man kryssar i vilka avsnitt man sett och får lite koll på serierna man följer.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

gromar1942
8/1/15, 12:41 AM
#5

Bra tips ni kommer med.

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

Carrosh
8/1/15, 6:00 AM
#6

Provar TV Show Time nu också. Den verkar lite smårörig innan man kommit in i riktigt hur den funkar, men den verkar funka bra. Ska ge den lite tid, tror jag. :) Gillar det här med badges också. Saknar det lite från Tunerfish och den andra liknande sidan (minns inte vad den hette, men den la tyvärr ner den med).

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Lexie82
8/2/15, 12:52 AM
#7

Visar appen när avsnitten släpps i sverige eller när de släpps i usa? För amerikanska serier, alltså.

Carrosh
8/2/15, 1:41 PM
#8

#7 Verkar vara för USA. När de sänds där är de släppta.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Hoseok
8/2/15, 5:22 PM
#9

De uppdateras efter USA:s tider.

neasfotografier
8/9/15, 3:20 PM
#10

Jag har använt den i några månader nu och jag älskar den! Hur smidigt som helst att kunna ha koll på när ens serier sänds så man kan hålla utkik efter nya avsnitt.
Sen tycker jag att det är lite roligt att se hur nördig man är genom att se hur många dagar man lagt ner på att se serier😂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Carrosh
8/18/15, 2:09 PM
#11

Har använt den ett par veckor nu, och jag gillar den mer och mer! Även om smartburk har varit smidigt och lätt på datorn så är det skönt att kunna fippla på mobilen också och diskutera avsnitt med andra på sajten. Och att så enkelt kunna se när nya avsnitt kommer är ett stort plus!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

catcult
9/8/15, 2:16 AM
#12

Har använt den sedan jag hittade den här tråden för ett tag sedan och den har verkligen underlättat mitt tv-tittande på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. Jättesmidigt att man så lätt kan se när alla TV-serier som har uppehåll börjar igen! Följer man många serier är appen nästan något man måste ha för att hålla reda på alla på datum och pluspoäng för det enorma utbudet av obskyra internationella serier. 👍

Tack för tipset!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

catcult
10/7/15, 6:40 AM
#13

Jag vill gärna ha några vänner i appen för att få tips på serier och dela med mig. Heter catcult där också. Adda mig gärna!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Annons:
Carrosh
10/7/15, 11:15 PM
#14

Mig får man gärna adda där också. Carrosh där också.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

nottheonly
10/7/15, 11:35 PM
#15

#13&#14 Har addat er nu😃 heter nottheonly där med!

Carrosh
10/7/15, 11:42 PM
#16

Hur markerar man favoritserier förresten? Ser att flertalet har "Favorite shows" på sina profiler, men hur gör man för att välja favoriter? Hittar det inte någonstans. :O

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

nottheonly
10/7/15, 11:46 PM
#17

#16 Man gör det på samma ställe som där man ändrar profilbild (iallafall från mobilen)!

gromar1942
10/8/15, 3:39 AM
#18

#12 Skoj att läsa att sajten kommer till nytta.

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

Carrosh
10/8/15, 4:09 AM
#19

#17 Tack, hittade det! Letade som en dåre på webben, men verkar inte funka i webläsaren utan bara i appen.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: