Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 730 ggr
VildaVittra
2015-01-23 18:15

Omöjligt att variera tv-tablån?

Jag har nu varit utan tv i 4 år, tittar dock på ett program via nätet. Då den inte lagts upp idag på grund av sport så gick jag in på tv.nu och kikade när den skulle visas nästa gång. Jag häpnade när jag kollade vilka program som gick nu, det var exakt samma som för fyra år sedan. 

Vill folk se alla dessa repriser?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
catcult
2015-01-23 18:42
#1

Repriser är väl i stort sätt tv-kanalernas utfyllnad, men det är billigt att sända och en kanal äger bara rättigheterna till ett inköpt program ett visst antal år.  För att få ut så mycket bang for their buck som möjligt repriseras ofta gammal skåpmat många gånger innan rättigheterna försvinner.  

Folk generellt vill inte se repriser, nej, reklamintäkter under dessa tider är således låga.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Record
2015-01-26 22:29
#2

Trots att de inte är textade, så man förstår…..

Stallmima
2015-01-31 19:45
#3

Känner igen det där med repriser, man kan vara utan vissa kanaler väldigt länge och sedan titta igen månader senare och samma avsnitt snurrar runt

neasfotografier
2015-02-01 15:59
#4

Det är ofta samma filmer som visas på TV om och om igen. Sällan de visar någon film som kanalen/någon annan kanal visat nyligen.
Sen så förstår jag inte heller hur man kan fortsätta göra så oerhört många säsonger av samma dåliga serie om och om igen. Bonde söker fru är ett av de programmen som jag verkligen inte förstår mig på och tycker bara att det är så extremt pinsamt att titta på. Därför tycker jag också att det är så störande varje år man ser att de ska börja sända den sk*ten igen.
Mycket andra program som jag är less på också, främst svenska program.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[JenniN]
2015-02-01 20:14
#5

Fast många av serier som går idag gick ju för fyra år sedan, fast i andra säsonger. För sju år sedan började sons of anarchy och det slutade gå alldeles nyss. Men då var det ju sju säsonger som gick så det har inte bara varat repriser :)

Upp till toppen
Annons: