Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

TV-serier Bygg- och inredningsprogram Dokusåpor och reality TV TV-reklam Dokumentärer och samhällspogram Barn- och ungdomsprogram Natur- och vetenskapsprogram Sport på TV Debatt på TV Underhållningsprogram Tävlingar och TV-galor Film på TV Mat- och hälsoprogram TV-spel Skådespelare och TV-personligheter Musik på TV Övrigt om TV Off Topic Om sajten och iFokus
Off Topic

Blev ni drabbade?

2014-12-11 10:42 #0 av: neasfotografier

Är det fler än jag som blev drabbad av attackerna mot Telia från i tisdagskväll till igår?
Kunde inte komma ut på internet på hela dagen igår men sen igårkväll funkar det igen för mig Glad

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Anmäl
2014-12-11 10:47 #1 av: Imasy

Vi hade problem både igår och i förrgår. Kom bara åt internet vissa korta stunder.

// Jennie - Sajtvärd för Katter, Hamster, Dvärghamster, Brott och Litteratur. 

~Välkommen!~

Anmäl
2014-12-11 10:56 #2 av: Helgon1

Samma här. Vi har en Telia "Smart" här hemma så både Internet, TV:n och telefonen låg nere större delen av dagen igår. Internet började dock fungera sent på kvällen.

Anmäl
2014-12-11 11:23 #3 av: neasfotografier

Ajdå!Ledsen
För oss fungerade TVn i alla fall, men det är för att den inte går på Telia Glad

Anmäl
2014-12-11 11:26 #4 av: Cindy S

Jaha, det kan förklara att det bara gick att surfa någon minut då och då, fast jag just uppgraderat mitt abonnemang

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Anmäl
2014-12-11 11:30 #5 av: neasfotografier

Jag tror att man blev utsatt oavsett om man nyss uppgraderat sitt abonnemang eller inte. Eftersom att många av Telias bredbands-kunder blev drabbade av den här attacken och man kom inte ut på internet.
Så tror inte att det spelar någon roll. Men nu verkar det ju fungera för många igen så Glad

Anmäl
2014-12-11 14:37 #6 av: Cireea

Vad för sorts "attack"? Förskräckt

Vi har inte heller haft internet, dock går vi under T3 men vet inte dom dom har samma nät som Telia. 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2014-12-11 15:19 #7 av: neasfotografier

Här är en länk Glad

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20001183.ab

Anmäl
2014-12-11 15:21 #8 av: Cireea

#7 Tack! Tummen upp

Anmäl
2014-12-11 15:44 #9 av: nottheonly

Japp det blev jag. Trodde först att det bara var mina grejer som knasade, men sen läste jag att så inte var fallet ^^ 

Anmäl
2014-12-11 15:47 #10 av: neasfotografier

Jag trodde också att det var vårt modem som krånglade så det behövde startas om men det blev ingen skillnad. Och eftersom det krånglade med Wi-Fi på både mobiler och datorer så insåg vi rätt snabbt att det inte var vår elektronik som krånglade utan nätet. Det var först på eftermiddagen när vi slog på TVn och nyheterna var på som de nämnde attackerna Glad

Anmäl
2014-12-11 16:23 #11 av: Cireea

Haha jag trodde precis som ni, jag var helt hundra på att det var vår router som krånglat meeen som tur var så var det inte hos oss. Jag var riktigt förbannad när internet började strula för jag satt precis och gjorde massa viktigt arbete Looser

Anmäl
2014-12-11 16:42 #12 av: neasfotografier

Det är så typiskt att det ska krångla när man för en gångs skull gör något viktigt! Skämtar

Anmäl
2014-12-11 17:11 #13 av: Cireea

#12 Precis! Medan jag bara häckar på Facebook eller iFokus så flyter allt men så fort man bara ens funderar på att göra  "den där viktiga grejen" - Då funkar ingenting! Gapskrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.