Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1795 ggr
Cireea
11/6/14, 7:46 PM

Betygsätt filmer/serier du sett!

Jag tänkte att det kunde vara kul med en tråd där vi betygsätter filmer eller serier vi sett. Oavsett om du ser på dator eller tv, såklart! 

Skriv gärna kort om handlingen och en egen kommentar om varför filmen/serien får just det betyget du ger, använd gärna systemet 1-5 (1 är sämst och 5 är bäst) . INGA SPOILERS! 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Nampheet]
11/6/14, 7:52 PM
#1

Divergent

Dom har delat upp samhället eller vad det va i 5 falanger för och slippa konflikter

De lärda, De tappra, De ärliga, De osjälviska, De fridfulla.

Filmen va så bra och jag har kollat på den minst 15 gånger 😃kan nästan hela filmens repliker utantill.

Den får 5/5 😛

Cireea
11/6/14, 7:52 PM
#2

How I met your mother: 
Serien är nyligen avslutad (9 säsonger lång) och handlar i grund och botten om att man får följa Ted som berättar för sina barn om hur han träffade deras mamma. Medan han berättar får man följa med genom alla galna upptåg han och hans vänner har gjort genom åren. 

Mitt betyg: 3/5

Åsikt: Jag gillar serien och varje avsnitt var fullt med roliga händelser och konversationer men efter några säsonger tyckte jag personligen att vissa saker blev uttjatat och irriterande. Slutet av serien var det som drog ned betyget från 4 till 3 i min mening. Dock vill jag ändå rekommendera den då det är en populär serie som man borde ha sett.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
11/8/14, 12:50 AM
#3

Lost: Serien handlar om de överlevande från flyg Oceanic 815 som kraschar på en mystisk ö där de blir strandsatta, de är främlingar som tvingas att samarbeta för att överleva. 

Mitt betyg: 5/5

Åsikt: Lost har en speciell plats i mitt hjärta 😉kommer alltid vara nr 1. Det var den första serien jag börja följa på riktigt och har sett den flera gånger om! Jag tycker den har allt: intressanta karaktärer, fin miljö, spännande historia och mystik m.m 

Läst mycket om att folk tycker den spårade ur lite efter typ säsong 1-2 men jag håller inte med, jag älskade alla säsonger. Och många säger också att de inte tyckte om slutet av serien, men jag tror inte riktigt att folk förstod det (eller så är det jag som egentligen inte förstod det, but I can live with that). För om de tolkade slutet som jag gjorde det, så skulle de tycka det var ett bra slut på en fantastisk serie!

Cireea
11/11/14, 4:43 PM
#4

Lucy: Filmen handlar om vad som händer när en människa får tillgång till mer än 10% av hjärnan. Man får då följa Lucy som på grund av en drog som kommit in i hennes system får tillgång till mer och mer av hjärnan. 

Mitt betyg: 3/5

Åsikt: Jag tyckte att filmen var helt okej  även om slutet kändes som att det spårade, åt helt fel håll. Det som gjorde att betyget drogs ned var just att slutet kändes lite tafatt och på grund av att storyn kändes lite klen. Som att det blivit slängt ihop i all hast. Filmen handlade kort och gott om att hon tog sig från A till B. Jag tyckte att "the bad guys" i filmen inte utgjorde någon egentlig mening och filmen i sig var väldigt kort. Jag fick inte riktigt grepp om vad storyn egentligen handlade om, mer än att hon fått tillgång till massor av information som skulle hjälpa forskare. 

Skaparna av filmen hade fria händer eftersom man egentligen inte vet vad som händer när man får tillgång till all hjärnkapacitet, dom kunde verkligen ha tagit ut svängarna och gjort en fantastisk film men någonstans på vägen tappade dom syftet och storyn. Filmen kunde ha blivit så mycket bättre men den föll platt. I det stora hela en film man borde se men ingen som jag behöver ha i hyllan.  

Det som drog upp en tvåa till en trea var effekterna i filmen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sotis00]
11/23/14, 12:02 PM
#5

The Vampire Diaries:

Mitt betyg: 5/5

Åsikt:

Serien är lätt sevärd och rekommenderas verkligen! Handlingen i serien är super bra, och även i vissa avsnitt så kommer det tårar, haha

Cireea
11/29/14, 12:58 AM
#6

The Maze Runner: Filmen i sig handlar om ett antal pojkar som är instängda i en labyrint. Ingen har något minne förutom sitt eget namn och ingen har någon aning om hur dom kommit dit eller varför. Det enda dom vet är att någon placerat dom där. Med Thomas, nykomlingen, ändras allt. 

Mitt betyg: 3,5/5 

Åsikt: Jag älskar ju böckerna men filmen var något av en besvikelse. Det var mycket som ändrats eller plockats bort helt och det fick mig att uppleva filmen som något helt nytt, det var mycket som skiljde sig från boken som gjorde att man inte ens kände igen sig. I förhållande till boken är filmen fel i mitt tycke men om jag bortser från boken så är filmen i sig underhållande. Dock har skaparna tabbat sig rejält och det ska dom inte få komma undan med, därför ger jag bara filmen 3,5. Hade den hållit sig mer till boken hade den fått mycket bättre betyg. Jag kan leva med att detaljer är ändrade men här var det stora delar som verkligen hade betydelse för själva storyn som försvunnit/ändrats och det är INTE okej.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
nottheonly
11/29/14, 1:07 AM
#7

#6 Oh no.. har inte sett The Maze Runner än men jag har läst boken - låter inte lovande att de har ändrat så mycket 😕 man förstår ju såklart att de måste ändra vissa saker eftersom mycket passar i bokform och inte på film, men när de ändrar betydande saker och gör sin egna story så gillar jag det inte. 

Det var som The mortal instruments.. de hade gjort sin egna version av boken(INTE OK), väldigt irriterande är det. Har iallafall lärt mig nu att man inte ska ha boken färskt i minnet innan man ser filmen, bättre att vänta ett tag.

Cireea
11/29/14, 1:57 AM
#8

#7 Om jag säger såhär för dig som läst boken - eftersom detta ändå aldrig ens nämn i filmen så blir det inte en spoiler - det här med orden som är "nyckeln", det som labyrinten berättar… det är inte ens med. Inget av det. Dom har gjort en helt ny version som är…kass. Sen andra betydelsefulla saker som kanske skulle bli en typ av spoiler är ändrade men jag kanske kan säga det på ett lite kryptiskt sätt som du som läst förstår. Om jag säger Ben så tänk på det när du ser filmen. Det är också helt ändrat. Hålet är ändrat. Alby är ändrad. Konversationer i tankarna - också borta. Ja, alltså det är en hel del saker som bara är *poff* - borta eller totalt ändrade. Slutet - helt ändrat. Jag fattar att en del är ändrat eller lagt senare/tidigare men just vissa saker har gjort mig rasande. Hur kan man förstöra en bok på det här sättet?! 

I know what you mean - läste boken och såg filmen. Även om jag tycker om filmen så är den hur jäkla kass som helst i förhållande till boken. Så mycket är ändrat så det inte ens är i fas med boken.. usch vad arg jag blev på filmen. (Som när en viss person berättade att en viss enorm sak var en lögn, you know what i mean). När man läser böckerna får man inte veta sanningen om detta förrän LÅNGT senare, inte ens i samma bok. Så filmen förstörde typ tre böcker med en enda mening.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Skorpion76
11/30/14, 3:32 PM
#9

När jag var yngre såg jag Den Flygande Näsduken av och med Staffan Westerberg och den var hemsk! Jag blev fruktansvärt rädd för den dova rösten som föreställde Herr Fantasi. Bläh. Egentligen vill jag inte sätta betyg på serien, men om det inte finns noll som alternativ får det bli 1/5.  Jag blev skrämd av den!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

nottheonly
12/5/14, 7:37 PM
#10

#8 Har sett filmen nu! jag tyckte filmen var bra, en film i min smak. Men jag håller med dig om det du skrivit, det var en ny version på boken och det suger.. inte bara det att de har ändrat delar av storyn så har det också ändrat karaktärerna och delar av deras personlighet o det är väll det värsta. Men som sagt jag tyckte om filmen och karaktärerna ändå, men är ändå lite besviken med tanke på att det inte är den versionen jag velat sett - om du fattar vad jag menar 😛

Cireea
12/5/14, 8:02 PM
#11

#10 Asbsolut, jag håller med dig att filmen i sig är bra som den är men om man går i förhållande till boken så är det en stor besvikelse eftersom den inte alls följer storyn som den borde. Själva grejen när en bok blir film är ju att man ska skapa en visuell version av boken liksom x)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

fiore
12/5/14, 9:47 PM
#12

Painless: Den klassas som skräckfilmer på Swefilmer, men jag personligen tycker den borde vara thriller istället. En annorlunda och spännande film som handlar om några barn som inte känner någon smärta och är därför farliga för sig själva och för andra i sin omgivning. En bra handling i filmen, man får följa barnen under alla år och du måste verkligen titta på hela filmen för att förstå 🙂

4/5 Filmen är jättebra, men den känns liiite långtråkig så det får bli 4 av 5. Jag rekommenderar den till er starkt!

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

Skorpion76
12/6/14, 7:34 AM
#13

Brig it on är en film om två cheerleaderlag som konkurrerar om populariteten.
Den är verkligen sevärd om man gilla cheerleading. 5/5


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Zimplet
12/6/14, 2:56 PM
#14

Såg Guardians of the galaxy igår, den var faktiskt rätt hyfsad. Tyvärr så blev jag lite besviken eftersom jag bara hade hört positiva saker om filmen och att den skulle vara riktigt grym. Men men, har man höga förväntnigar så blir det lätt så, trots allt så ger jag den ändå 3.5/5🥳

Skorpion76
12/6/14, 5:27 PM
#15

Min kontaktperson och jag såg Sällskaspsresan och vi trodde vi skulle bli tokiga av skratt. Den är verkligen sevärd. 5/5


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: