Annons:
Etiketttv-serier
Läst 5308 ggr
Cireea
2014-10-13 13:21

TWD - Säsong 5

Här kommer en liten tråd för The Walking Dead - säsong fem. Eftersom den här tråden lär innehålla spoilers så kan det vara bra för er som inte kommit fram till senaste säsongen att inte läsa tråden över huvudtaget, för er egen skull. 

Igår hade femte säsongen premiär, har du hunnit kolla på första avsnittet? 

-DEN HÄR TRÅDEN KAN INNEHÅLLA SPOLIERS- 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2014-10-13 13:31
#1

Själv är jag precis på väg att se första avsnittet av säsong fem! Återkommer så snart jag sett klart det. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2014-10-13 15:17
#2

OKEJ! 

Alltså vilken premiär! 😃Lite hintar om vad Terminus varit och varför det blev som det blev, jag tänker inte avslöja mer om det utan det får ni i så fall se själva. Dock tycker jag fortfarande inte att det gör deras beteende bättre på något sätt. 

Carol var badass genom hela episoden. Från det att hon kom in i rutan tills episoden var slut. Tyckte det var bra att hon fick glänsa lite. Men den som jag tyckte gjorde en jätteinsats var Tyreese som räddade Judith. Man kan verkligen lita på honom när det gäller även om han haft det svårt. Återföreningen mellan Carol och Daryl tyckte jag var helt oslagbar. Jag blev nästan tårögd av att se Daryl springa fram och krama om henne, dom två alltså! iih! Rick, Carl och Judith's återförening var också underbart att se. 

MEN, vem fick vi se i slutet om inte Morgan! Äntligen! Jag som längtat efter att se honom igen. Jag undrar vad hans del i det här blir, spännande! 

Dock finns det en sak som störde mig något fruktansvärt och det var när Carol släppte in alla walkers till Terminus och man får se en man ligga på marken och liksom kravla sig bakåt. Sen ser man hur en walker attackerar mannens ansikte och hur dålig var inte den effekten?! Alltså jag och min sambo skrattade åt det hela, effekten var hur värdelös som helst. Det var löjligt. Om ni missade just den delen, eller inte tänkte på det, KOLLA! 

Vad tyckte ni andra?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2014-10-21 00:41
#3

Dagens avsnitt … jag  vet inte ens vad jag ska säga. Jag hatar dom där kannibalerna så j*vla mycket. Jag orkar inte ens att dom är med, så irriterande är dom. Sen att vi fortfarande inte fått se Beth gör mig frustrerad. 

Är det verkligen ingen annan som ser Walking dead? 😮


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-10-22 08:39
#4

3# Jag tittar, har dock inte sett andra avsnittet än, tänkte att jag ska vänta till sambon kommer hem så vi kan titta tillsammans :)

Cireea
2014-10-22 13:23
#5

Ooh säg gärna till när du tittat :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2014-10-24 11:35
#6

Jag har kollat, så bra!! verkar som det här kommer bli en toppen säsong 👍 första avsnittet var riktigt awesome, och jag grät när de återförenades igen.. det var så fint 😭 och jag blir riktigt äcklad av de där kannibalerna. ursh!

Annons:
[JenniN]
2014-10-24 13:11
#7

IDAG kommer killen hem och då ska jag äntligen se andra avsnittet =)

Cireea
2014-10-28 12:15
#8

-SPOLIERS TREDJE AVSNITTET- 

Tredje avsnittet såg jag igår kväll. Jag satt på helspänn under hela episoden i hopp om att få se Carol och Daryl MEN det enda man fick var en pyttescen i slutet av episoden. Blev så jäkla less men i nästa episod får vi äntligen se vad som hänt med Beth. 🙂

I övrigt var det kung när dom dödade de där äckliga kannibalerna. Först trodde jag allvarligt talat att Rick och dom inte skulle döda dom men när dom gjorde det skrek jag av glädje och hejade på. Men nu funderar man ju över, vad händer resten av säsongen? Jag trodde att kannibalerna skulle ha större del än så. 🤔Ska det handla om dom som tog Beth? Börjar kännas liiiite uttjatat att dom stöter på en grupp som är "onda" i varje säsong som dom ska slåss mot (Känns lite som Govenor) - tycker att TWD börjar dra sig från spåret att världen är invaderad av Zombies. Det har inte lika stor betydelse längre verkar det som och det är verkligen trist. 

Bob dog, väntat men ändå lite småtrist såklart. Jag kände i alla fall att det var skönt att han fick komma tillbaka till gruppen åtminstone innan det var dags. (För er som glömt så blev han ju biten när dom letade efter mat). 

Sen lämnade ju trion för att föra Eugene till Washington. Maggie, Glenn och Tara följde med så nu är ju gruppen splittrad igen (TYPSIKT!!!), vad kommer hända med framförallt Maggie och Glenn? Dom är ju som en del av kärngruppen, åtminstone Glenn som vi fått följa sedan första säsongen. Känns lite hemskt att han inte är med Rick och de andra längre. Känns fel. För övrigt tror jag inte ett smack på att Eugene har något jäkla botemedel, han vill nog bara komma åt någon jäkla militärbas eller bunker för att han är feg som ett as. 

Fler tankar? Har skrivit så mycket att jag garanterat missat en jäkla massa men fyll gärna i ;) 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Rumblebee
2014-10-28 20:08
#9

Såg nyss klart på tredje avsnittet. Förbannade cliffhanger! Hur som helst hoppas jag allt år bra md Carol och beth. Dock gillade jag inte riktigt hur daryl såg ut när han kom ut ur skogen. Han såg, ja hur ska jag uttrycka det… Inte speciellt glad eller lättad ut. Så något dåligt måste ha hänt. Själv tycker jag att det är spännande när dom stöter på elaka människor. Det skulle bli lite tråkigt om det bara var zombies. Men misstänker att vi lär få se mer zombie fighter när dom börjar närma sig städer. Just nu verkar dom ju vara mitt ute i ingenstans nästan.

Cireea
2014-10-28 20:18
#10

Ja men någon (några) verkade ju vara med efter som han sa "you can come out now! - någon är ju med honom. Jag hoppas på Carol och Beth men jag gissar på att någon av dom INTE är med. 

Självklart är det roligt när dom stöter ihop med andra grupper och måste slåss och sådär men om nästa grupp är precis som Govenor var och som Terminus var så blir det ju upprepning, förstår du hur jag menar? 

Govenor - Skapar en egen litem stad men var ond 
Terminus - Skapat en säker plats men var kannibaler (onda) 

Nej, jag längtar efter nästa avsnitt. :D 

Jag gissar på att dom är på väg till Alexandria, den nya safe-zone stället som det kommer handla om.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-11-03 17:44
#11

Jag tycker att början på denna säsong är helt okej. MEN jag är lite trött på att det inte längre handlar om överlevnad från zombies. Det handlar inte längre om att leta efter en friplats som det gjorde i de två första säsongerna, numera handlar det om att de ska kriga mot en massa människor. Det börjar bli lite tråkigt. 

Men jag hoppas att daryl har med sig en massa bra människor och att de sen kan börja leta efter ett ställe att leva tillsammans på. 

För om det nu skulle visa sig att daryl har hittat ett boende med en massa människor och dom också är onda så kommer allt bara börja om igen, och man kan ju undra vad är egentligen oddsen att de ska ha hittat tre ställen i så fall, där det bara finns onda människor? 

Någonstans borde det finnas bra människor =)

Cireea
2014-11-03 18:00
#12

#11 Jag håller fullständigt med dig! Tyvärr tror jag det kommer handla om Alexandria, det är ett ställe som är "säkert" - precis som alla andra ställen dom varit till hittills (djup sarkasm). 

Jag tycker också det känns löjligt att dom stöter ihop med tre (om nu även Alexandria är ett dåligt ställe med onda människor) platser med dåliga människor.  Det börjar bli en upprepning  hela tiden. Dom kämpar inte mot zombies längre vilket jag trodde var själva meningen med serien…fine att dom vill blanda lite men upprepning på upprepning blir långtråkigt. Har inte sett det nyaste avsnittet än så jag återkommer efter det :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-11-03 23:45
#13

Nu har jag sett det senaste avsnittet och jag är så sjukt besviken, kollad einte ens hela utan jag hoppade massor i mitten och förstod ändå för att det bara  var en massa snackandes och liknande. 

Jag blir så less på att alla ska vara onda och inte vilja att någon ska lämna, och avsnitt som detta är enligt mig bara tråkigt. Det finns ingen som helst spänning i det hela, då man såg i förra avsnittet att Daryl kom tillbaka till kyrkan , så man kan anta att de klarade sig och allt var frid och fröjd. 

Nej jag är besviken och hoppas att det kommer bli bättre, det har varit mer spännande om det handlade om kamp mallen den bra gruppen och kanibalgruppen, Visst hade inte det heller varit jätteroligt. Men iallafall bättre än att de har hittat en till värdelös grupp som inte kan använda hjärnan. SUCK

Annons:
Cireea
2014-11-04 00:38
#14

Har också sett avsnittet nu och jag tyckte det var intressant. Samtidigt långtråkigt. Den där j*vla Dawn är ju tappad i golvet. Så jäkla naiv och puckad människa att jag spyr över henne. "Dom kommer och räddar oss" - det har gått FYRA ÅR! Frustrationen som griper tag i mig när jag ser hennes ansikte är obeskrivlig. Dock älskade jag när Beth skällde ut henne efter allt som hände med walkers osv. Synd dock att hon inte tog sig därifrån med killen, som lämnade henne bakom sig. (svin)

Carol kom in i slutet av avsnittet, medvetslös. Jag undrar vad som kan ha hänt. Det jag känner är att dom inte alls "hjälper" dom utan jag gissar på att dom slår dom medvetslösa eller något och sedan hävdar att dom "hjälpt". Som med Beth, dom råkade finnas där PRECIS när hon fick en blackout? Låter ju jäkligt misstänksamt i mina öron. 

Episoden var givande men samtidigt kändes det som att det kommer urarta till något vi sett tidigare. Förhoppningsvis är bara den här gruppen naiva, så som dom framställs. Jag hoppas att Dawn verkligen intalat sig själv att dom ska bli räddade och att dom verkligen är naiva och lite ovetandes. Jag orkar inte om gruppen plötsligt visar sig vara "superondabadguys" - eller något sånt.  Dawn klänger sig fast vid att dom kommer bli räddade  genom hela avsnittet och alla andra följer henne bara för att hon just nu är starkast, åtminstone verbalt. Psykiskt så står det nog inte rätt till hos henne. 

Jisses alltså…vilken jävla soppa. Var fan är Daryl? Och vad har hänt med Carol? Jag vill ha svar, NU!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-11-04 10:49
#15

14# Ja men eftersom daryl kommer tillbaka till kyrkan så antar jag att allt detta hände innan han kom tillbaka till kyrkan. Därför är jag inte så nyfiken på vad som har hänt carol och vad som kommer hända med beth. För jag är ganska säker på att man kommer få se händelseförloppet fram till att de kommer tillbaka till kyrkan, och man har ju redan sett att de kommer fram till kyrkan så jag är mest intresserad av vad som händer efter det. =)

Cireea
2014-11-04 14:19
#16

#15 Eller så kanske han träffat på killen och dom tagit sig till kyrkan för att hämta hjälp för att rädda Carol och Beth? 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-11-04 16:18
#17

16# Kanske, men då börjar det ju om igen. "Rädda de våra från de onda", Jag hoppas iallafall på bättring ! =)

Cireea
2014-11-04 16:40
#18

#17 Ja, jag vet. Förhoppningsvis får vi svar nästa vecka!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-11-13 10:40
#19

Detta avsnittet tyckte jag var mycket bättre, dock så tycker jag att det är lite tråkigt att de måste dela upp storyn i tre delar, en med Beth, en med carl och de andra och en med Maggie. Men förhoppningsvis nu när de vet att han inte är en riktig forskare så kommer de hitta sin väg tillbaka till kyrkan där de andra är. 

Men att den snubben inte var en forskare, det hade jag inte gissat på. Visst att jag tycker att han var lite knepig, men inte så att jag trodde att han ljög. 

Hur som, detta avsnitt gillade jag mycket bättre då det hände saker hela tiden och det var inte lika mycket prat som i förra. Det måste hända saker för att jag ska vara nöjd! Haha =) 

har du sett det än?

Cireea
2014-11-13 10:43
#20

Gillade avsnittet. Jag var 100% säker på att han ljög så när han erkände blev min sambo alldeles chockad men jag skrattade mest. Det var alldeles för "enkelt" om han bara var en forskare. Det höll inte ihop så jag misstänkte redan från början att han var fejk. Dock undrar jag vad som händer nu 😃Att dom förenas med dom andra lär inte hända, tror jag. det känns också för lätt… hmm! Blir intressant att se hur det utvecklas.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2014-11-17 11:27
#21

NY EPISOD IDAG!! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-11-17 19:54
#22

Betyder det att den kommer upp på swefilm idag ? =)

Cireea
2014-11-17 20:43
#23

Det borde den nog göra! :) 

Jag ser ju inte där så jag vet inte hur lång tid det tag men senast imorgon skulle jag tro att den är på Swefilmer :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-11-18 23:03
#24

Jättebesviken på detta avsnitt, igen. Känns som att det kommer ebba ut för mig och att jag kommer sluta titta. 
Så sjut trött på att se saker som redan har hänt, ja mena vi vet ju redan att carol kommer att vara inne på sjukan och att daryl kommer hitta tillbaka till kyrkan med eller utan henne. Så det är bara irriterande att få se saker som redan har hänt =/ . 
Äsch jag hoppas på att nästa avsnitt är bättre.

Cireea
2014-11-18 23:06
#25

Ja jag känner samma sak! Skärpning TWD!!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2014-11-19 02:01
#26

Jag håller inte med er. Jag tycker om att man får se hur saker och ting händer! i vissa serier så kan det ju hända värsta grejerna men man får inte se hur det hände eller någonting. Det kanske inte alltid är de roligaste avsnitten (dock så tyckte jag det här avsnittet var bra), men det är en bra uppbyggnad inför kommande avsnitt och jag skulle vilja säga att det är ett smart sätt att bygga upp spänningen och få tittarna att stanna kvar och vilja se mer 🙂

Fast sen såklart i vissa fall, om det blir för många såna avsnitt så kanske folk slutar kolla istället för att det inte händer någonting.

Cireea
2014-11-19 02:27
#27

Det jag irriterar mig på är att det är så många story's samtidigt. Nu har vi liksom Rick's (med sitt gäng), Glenn & Maggie (och deras grupp), Beth och så nu även Carol och Daryl. Det blir liksom så mycket att hålla koll på men samtidigt såklart intressant om dom har ett snyggt upplägg. Nu hoppar dom väldigt mycket och lämnar liksom ett gäng med en stor cliffhanger och avsnittet efter handlar om något helt annat. Sen måste man vänta ett X antal avsnitt innan man får se vad som hände. Bara det faktum att det endast är TVÅ avsnitt kvar innan uppehållet gör mig frustrerad. Ingenting har ju hunnit hända känns det som. 

Inflikar med: Var fan är Morgan någonstans?!? Vi har ju inte fått se något alls sedan den där lilla glimten från början av säsongen. 

Jag tycker det här avsnittet som kom ut nu var mycket bättre än många avsnitt som varit men de där glimtarna av Carol in the past var lite förvirrande för man fick inte riktigt ut något av glimtarna. Det var inget konkret som man liksom blev förvånad över utan mest inslängda bitar..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
nottheonly
2014-11-19 11:04
#28

Ja men det har man typ vant sig vid när det gäller den här serien, och ännu en gång så är det ju ett smart sätt(iallafall när det gäller vissa) att få dem att fortsätta kolla, för man vill ju gärna se vad som händer med alla grupperna ^^ men det är roligast när de är tillsammans! 

Ja det var lite weird att de bara visade honom i några sekunder sen har man inte fått sett han nå mer alls, förhoppningsvis dyker han upp snart.

Jag tycker om att man fick se lite vart hon tog vägen efter att Rick bad henne att ta sitt pick och pack och dra, gillar att de inte bara lämnar såna grejer obesvarade.

Cireea
2014-11-19 12:31
#29

Men samtidigt så fick man ju inte direkt se något av värde (alltså med Carol). Fast ja, alla är vi väl olika.

Det stör mig att vi inte får se Morgan. Jag som trodde att han skulle komma till Rick och dom, totalt badass. Men men..hoppas han kommer snart!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Nampheet]
2014-11-19 18:46
#30

Bara jag som älskar introt? :p

[Nampheet]
2014-11-20 16:26
#31

ingen annan? 🤔🙂

[JenniN]
2014-11-20 19:39
#32

Nja, jag har inte lagt ner så mycket tanke på det ^^, Jag stör mig oftast bara på introt för att det alltid är samma och för att det stjäl programtid.

Cireea
2014-11-20 20:02
#33

#32 Olika för olika säsonger 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-11-20 20:43
#34

33# Ja men en säsong kan ju vara ganska många avsnitt =)

Annons:
Cireea
2014-11-20 20:43
#35

#34 Ja det är i för sig sant 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Rumblebee
2014-11-22 12:02
#36

Jag tycke att det var ett bra avsnitt. Hade dom inte gjort som dom gjorde så hade det blivit en hel del frågetecken. Tex hur kon det sig att sjukhuset hade fått tag på Carol? Vem var det som Daryl hade med sig till kyrkan? Visst det var ju Noah(?) vet vi ju nu. Jag föredrar att få se saker som hänt med en annan grupp istället för att någon ut gruppen helt enkelt talar om vad som hänt. Tycker att AMC gör ett bra jobb ned storyn. Det är inte alls förvirrande eller jobbigt att hänga med i vad som händer. Älskar verkligen att dom även funksersr på folk och inte bara zombies. Då skulle serien verkligen bli så hjärndöd ärligt talat och då skulle kag hellre se på en av de typiska zombiefilmerna. I The Walking Dead så får vi verkligen lära känna alla och även det intressanta med hur det skulle kunna se ut om det verkligen blev en apokalypse av zombies (vet att Det är omöjligt)

Cireea
2014-11-22 12:21
#37

Självklart är det nice att se hela storyn och det har jag inget emot men det är när dom delar upp så man får se varje grupp var femte avsnitt, det är däremot väldigt frustrerande. Två avsnitt kvar och det känns inte som om någonting vettigt har hänt sedan början.. 

ja, TWD … jag hoppas fan på en bra avslutning innan uppehållet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Nampheet]
2014-11-22 12:26
#38

Har laurie dött än?

Hörde att hon dog under födelsen eller va det va….

Va det på säsong 4?

Cireea
2014-11-22 12:27
#39

#38 Du menar Lori? 😃Det var ..läääängesen hon dog.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Rumblebee
2014-11-22 15:06
#40

#38 ja det var Ju I säsong 4 tror jag. Du får ta och titta på de gamla avsnitten igen om du missat. Finns på swefilmer och dreamfilm (de som driver sidorna begår brott genom att dela utan lov, däremot är det lagligt att titta)

Cireea
2014-11-22 17:52
#41

Lori dog i säsong 3 :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[JenniN]
2014-11-23 10:12
#42

36# Jag tycker att det hade varit ett bra avsnitt om det hade varit så att det visades INNAN man fick se att carol hamnade där på sjukan. För nu spelar det inte så stor roll vad som händer i avsnittet men man vet vad det kommer att sluta med. Jätteträligt =(

Cireea
2014-11-23 20:03
#43

Känner mig taggad inför morgondagens avsnitt faktiskt 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-11-24 08:03
#44

#43 Jag också, hoppas på ett mer sammanhängande avsnitt =)

Cireea
2014-11-24 14:58
#45

Nu har jag sett avsnittet och det här tyckte jag om faktiskt 🙂Mer sammanhängande än tidigare nu när de flesta är samlade igen. Det hände inte allt för mycket i själva avsnittet egentligen men det kändes ändå bra. Man fick se dom göra upp en plan och komma igång. Själva slutet kan man väl diskutera..tyckte det var för uppenbart vad "polisen" planerade men samtidigt ett bra sätt att lämna avsnittet på. 

Jag undrar fortfarande var Morgan är! 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-11-25 12:19
#46

45# Ja , nu har jag också sett det. Jag tyckte att det var bra. Mycket bättre än de förra avsnitten så nu är min tro på TWD restored igen =) . 

Jag funderar lite på vad som kommer hända med prästen som verkar ha fått något slags psykbryt. Om han kommer ha en roll i det som kommer hända eller om man bara får se att han springer iväg. 
Ja slutet var väldigt förutsägbart! Det förstod man ju direkt när han började åma sig om sin kompis, men vart sjutton var alla de andra? Och varför vände hon ryggen mot en fånge? Bara korkat, och hon har inte framställts som korkad tidigare i serien så man kan undra om inte det där var en nödlösning för att försöka få saker att hända. Jag vet ine. :)

Cireea
2014-11-25 12:41
#47

Ja, eller hur? Jag undrar över prästen också. Han verkar ju ha "lost it" helt och hållet. Ett tag undrade jag faktiskt om han skulle försöka ge sig på Carl när han fick välja vapen där… 

Dom hade ju garanterat inte dragit utan måste ju ha varit i närheten. Hur kunde han helt sonika bara rusa genom rummet utan att någon såg honom. Känns skumt. Jag gissar på att det var ett knep för att få saker att hända för hon har aldrig varit så dum tidigare. Fast, kan det ha varit för att hon kände för honom? Jag tänkte eftersom dom pratade om att ha förlorat någon. Hon tänkte kanske på Bob och blev lite okoncentrerad?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-11-25 15:13
#48

47# Ja så kanske det är, att hon var ofokuserad på att han faktiskt var farlig. Men samtigt vet jag inte, hon har alltid hade huvudet på skaft och skinn på nästan. Men kanske har jag fel. Hur som helst så är jag väldigt nöjd med avsnittet! =)

Annons:
Cireea
2014-11-25 15:16
#49

Samma här! 😃Jag tycker Rick är så badass.. han om någon har utvecklats sjukt mycket sedan första säsongerna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-11-25 16:47
#50

Ja, jag älskar carl och glenns utveckling också =)

[Nampheet]
2014-11-25 17:48
#51

Som sagt har jag trötnat på TWD :p

Men jag äslkar verkligen böckerna!! :D

nottheonly
2014-11-29 00:18
#52

Jag tycker verkligen om Daryl's utveckling också ,han drar liksom ner Rick på jorden så han inte blir allt för skjutglad.

Cireea
2014-11-30 00:30
#53

#52 Precis! Det håller jag verkligen med om… 

Imorgon kommer nästa, är ni taggade? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2014-11-30 02:29
#54

#53 I de första säsongerna så var det lite mer ombytta roller, fast de stod ju såklart inte varandra lika nära då. Men Daryl har ju faktiskt alltid varit en bra kille, innerst inne 🙂

Oh ja! fast som vanligt när det gäller vissa serier (som t.ex twd,SoA,GoT) så är man ju alltid lite rädd ifall någon kommer stryka med 😐😉

Cireea
2014-11-30 13:03
#55

#54 Daryl är min favorit 🙂Han har varit det sedan första säsongen och hans utveckling har jag tyckt om att följa. Speciellt hur han fått ett bra band till både Carol och Beth. 

Ja precis, dock har ju Bob strukit med redan, fast jag tyckte det var ganska odramatiskt och dom gjorde ingen större grej av det. Kanske någon "större" karaktär? Dom kanske gör en fuling och lämnar oss ovetandes om karaktären dött eller inte under uppehållet.. 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
nottheonly
2014-11-30 21:40
#56

#55 Han är min favorit med! 👍

Cireea
2014-12-02 02:43
#57

NEEEEEEJ!!!! 😭


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-12-02 09:56
#58

NEJ! Alltså, halva den här säsongen har handlat om hur Beth har det och hur hon ska rymma och hur de andra ska rädda henne. Och så dör hon, värdelöst. 

Det hade faktiskt kunnat sluta på många andra sätt utan att hon dog och jag tycker att det var väldigt onödigt, samtidigt kanske det behövdes att någon karaktär man stod nära var tvunget att lämna. Eller så var det också en sådan där "det måste hända något" - sak. För ja mena, vad trodde hon själv? att hon kunde kugga en polis till döds med en sax?  Framför ögonen på alla andra poliser? 
Beth har heller aldrig varit korkad så jag vet inte om det kanske också var en sån där grej som hände för att det ska bli mer dramatiskt. 

Det är tråkigt nu iallafall att det inte finns kvar några starka familjeband förutom Carl och Rick. Men de var inte lika dramatiskt starka som Beth och Maggie. Tycker iallafall jag. 
Och nästa gång ska de tydligen försöka ta sig till ett ställe som är 100 miles därifrån, kommer bli spännande att se. Jag tycker om när de rör på sig och inte trampar på samma ställe, kanske kommer nästa säsong handla om att överleva på vägen och att överleva från zombies istället för att överleva andra människor? 

Kanske, jag är taggad för nästa säsong i alla fall! 

Jag trodde faktiskt att prästen skulle dö där när han var den sista som kröp ner i hålet i kyrkan när det var massa walkers där, men där hade jag fel :) 

Vad tyckte ni om kvällens avsnitt?

Cireea
2014-12-02 14:01
#59

Dawn ville ju inte döda Beth, det handlade om att hon refelxmässigt drog vapen och sköt utan att tänka. Dock började jag nästan gråta när jag tittade på Daryl efteråt, när han stod där och när han bar ut henne till Maggie. Alltså jag blev tårögd av slutet. Det var så hemskt. 

Jag längtar redan efter nästa avsnitt efter uppehållet. Det är ingen ny säsong utan det blir fortsättningen på säsong 5 i februari. Jag är riktigt taggad faktiskt, precis som du så tycker jag om när dom rör på sig. 

MEN VAR FASEN ÄR MORGAN!?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2014-12-02 14:05
#60

Men kolla efter eftertexterna, då får man se. :)

Cireea
2014-12-02 14:08
#61

Vårt avsnitt blev klippt direkt när episoden slutade, ska se om jag hittar det någon annanstans!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2014-12-02 14:13
#62

Åååh Morgan ❤️Hoppas dom träffas snart!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[JenniN]
2014-12-02 14:33
#63

Javisst! Jag hoppas det också, att de på något sätt hamnar med varandra =) Han komer säkert dyka upp när de andra sitter i ett knivskarpt läge och rädda dom. Haha =)

nottheonly
2014-12-03 03:40
#64

Hade helt missat Morgan delen! när jag kollade bröts det av på en gång. Frågan är: Is he a good thing or a bad?

Om jag ska vara helt ärlig så brydde jag mig inte super mycket om Beth karaktär, men det kändes som hennes död var ganska onödig. Började iallafall gråta när Daryl gjorde det, blödig som man är 😉Maggies reaktion var såklart också väldigt sorlig men hon har inte precis visat något intresse för Beth under den här säsongen..

Halvdansken
2014-12-03 12:51
#65

Vem är Morgan? Det har jag glömt.
De får snart introducera lite nya människor, det börjar tunna ut en hel del.  Jag saknar inte heller Beth.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2014-12-03 13:31
#66

#65 Morgan är den första personen som Rick träffar i säsong 1 ..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
2014-12-03 15:13
#67

Jisses vilket minne ni har! 😃

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[JenniN]
2014-12-04 00:03
#68

64# Jag var inte heller förtjust i hennes karaktär. Men ändå har allt handlat om att de ska hitta henne och rädda henne och hon ska ta sig ut och blablabla. Känns så onödigt att döda henne då.

Cireea
2014-12-04 00:27
#69

#68 Jag tycker det gör den här delen av säsongen…lite meningslös.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
nottheonly
2014-12-04 23:50
#70

Jag tycker det är intressant när man få se andra överlevande och vad/hur de gjort för att överleva, hur människor påverkas och ändras av katastrofer. 

Har ni förresten sett denna video? haha, jag tycker den är 👍😃

Cireea
2014-12-04 23:52
#71

Hillywood show är helt grymma 🙂Dock saknar jag vissa parodier av dom som jag gärna sett dem göra. 

Saknar dock Daryl i denna ;)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2015-03-04 15:07
#72

Vad tycker ni om säsongens utveckling nu på våren? 🤔

Kan vi lita på det här nya stället dom hittat?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
2015-03-04 15:16
#73

Enligt böckerna/tidningarna ska de stanna där en längre tid har jag läst på andra sajter, men om man kan lite på det, eller vad som händer vet jag inte.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2015-03-04 15:46
#74

Jag har lärt mig att inte lita på vad som händer i tidningarna för man vet aldrig vad dom väljer att ändra i serien. Men ja.. undrar hur dom ska liksom göra serien intressant nu om dom ska vara där länge. 

Det enda jag vet är att Glenn ska passa sig för någon Negan 🤐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2015-03-05 00:28
#75

Bra fråga.. haha, man är ju ganska skeptisk till alla nya människor de träffar. 
Ska iallafall bli spännande och se!

Cireea
2015-03-05 00:55
#76

Hahaha alla som från början känts bra har visat sig vara svin och alla som inte känts bra har också varit svin så det finns liksom ingen win-situation 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Halvdansken
2015-03-05 09:20
#77

Men vad höll Carol på med i  intervjun? "Jag saknar min man och jag vill helst laga mat"??? Hon har nog en baktanke med det där. Och Daryl hade rätt, hon såg inte klok ut i de där kläderna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2015-03-05 10:53
#78

#77 Självklart spelar hon en roll i det där! Hon låtsas vara svag.. hon leker lite offer för att inte bli ett"mål" eller på något sätt anses vara farlig. På det sättet håller ingen koll på henne och då kan hon göra saker utan att ha ögon i nacken.. 😉Carol är smart! 

Alltså Daryl 😍Spelar ingen roll om det är ett bra ställe eller inte.. jag vill INTE se honom klippa sitt hår och typ bli "anständig" hahaha, ni fattar vad jag menar. Han passar som han är och Daryl verkar inte alls vilja "settle down" där som dom andra. Daryl är en hunter. Han är liksom en som passar ute i världen … han vill inte vara instängd där liksom där man leker "allt är perfekt" …


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2015-03-05 23:33
#79

#78 Fast han får ju gärna ta en dusch iallafall 😉

Cireea
2015-03-05 23:52
#80

#79 Gärna i en scen som vi får se 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2015-03-15 11:27
#81

Vad tycker ni hittills? 

Imorgon kommer nästa avsnitt 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
2015-03-18 14:47
#82

Efter avsnitt 13 tror jag faktiskt att jag är lite förälskad i Carol.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2015-03-18 15:11
#83

OMG NOOOOOOOOO!! senaste  avsnittet alltså (Ep.14) 😭


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Halvdansken
2015-03-18 17:41
#84

Ok, jag ligger ett avsnitt efter. Bara det inte är Daryl så överlever jag. Eller min senaste förälskelse… 😃

Hatar cancer och älskar vårlökar.

nottheonly
2015-03-19 10:16
#85

#83 I KNOW… 😭 det var längesen jag grät till twd faktiskt.. man har väll blivit lite härdad typ? men tårarna rann..

Halvdansken
2015-03-19 17:15
#86

Jag grät inte, jag blir bara förbaskad på de fega kräken som bara tänker på sig själva.
Det är nåt skumt med hela Alexandria. Vad är deras baktanke?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2015-03-19 17:42
#87

Jag är mest förbannad på den där satans prästen! 😡


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2015-03-31 01:01
#88

OMG! Alltså jag finner inga ord. Jag kan inte smälta den här episoden! 

Har någon sett sista episoden av säsong 5?!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2015-04-01 20:09
#89

#88 jag har!

Cireea
2015-04-01 20:13
#90

Vad tyckte du?!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Halvdansken
2015-04-02 15:39
#91

Verkar som om Rick o Co tar över.
Aningen bekymrad för Glenn, men han klarar sig nog. Bra slut.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2015-04-02 16:22
#92

#91 Jag är också orolig för Glenn! 

Älskade verkligen när hon sa "Rick…do it." så jäkla kung det kändes att han fick avrätta svinet för det han gjorde.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
2015-04-02 20:30
#93

Och så kom Morgan! Äntligen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2015-04-02 20:32
#94

Jaaa, Morgan ❤️

Först trodde jag att dom skulle strunta i honom, vilket dom skulle om det inte vore för att Daryl såg "Rick Grimes" på Morgan's karta. Alltså.. just i den scenen typ skrek jag till av lättnad för det betydde ÅTERFÖRENING. Finallyyyyy


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Nelley
2015-04-03 17:28
#95

Det senaste avsnittet var nog det bästa jag sett!😃

nottheonly
2015-04-06 15:18
#96

Jag tyckte den var bra! skönt att det inte vart en superstor cliffhanger, haha. Då klarar jag pausen bättre 😉 det känns roligt att Morgan har kommit äntligen! men han verkade inte så speciellt imponerad av Ricks avrättning av svinet.

Calcifer
2015-04-06 18:34
#97

Jag tycker säsongerna bara gått utför hela tiden. Inte imponerad av säsong 5 heller.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Halvdansken
2015-04-06 19:24
#98

#97. Varför?
Jag tycker tvärtom. I synnerhet säsong 2 (när de var på Herchels gård) var jättetråkig, men nu har det blivit fart på det igen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Calcifer
2015-04-06 19:32
#99

#98 Jag tycker helt enkelt att handlingen och utvecklingen av karaktärerna samt hur vissa karaktärer dödas är riktigt usel.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

neasfotografier
2015-04-20 15:13
#100

Lite efter kanske men I LOVED SEASON 5!! Så mycket spänning!
Hur ska man klara sig till oktober? 😭

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

nottheonly
2015-04-20 23:10
#101

#100 I sommar kommer ju spin-offen! så vi får ju inte se vårat gäng, men Zombies iallafall 😉

hampusrylander
2016-02-28 17:23
#102

Det behövs en till sån här tråd om säsong 6 och Fear The Walking Dead! :)

Sham's Rats

Cireea
2016-02-28 17:25
#103

#102 Vi har en pågående tråd för S06 inne på Film iFokus .. men det verkar vara väldigt få som ser på serien här på iFokus rent genrealt.  😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-02-28 18:13
#104

#103 då ska jag kolla upp det! 

Nu är det en till här som är ett stooort TWD-fan i alla fall! :)

Sham's Rats

Annons:
Upp till toppen
Annons: