Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

TV-serier Bygg- och inredningsprogram Dokusåpor och reality TV TV-reklam Dokumentärer och samhällspogram Barn- och ungdomsprogram Natur- och vetenskapsprogram Sport på TV Debatt på TV Underhållningsprogram Tävlingar och TV-galor Film på TV Mat- och hälsoprogram TV-spel Skådespelare och TV-personligheter Musik på TV Övrigt om TV Off Topic Om sajten och iFokus
Övrigt om TV

Ny box

2014-09-16 18:12 #0 av: Gasoline

Då min lättlurade sambo köpte våran TV leverantörs motivering till varför han behövde en ny digitalbox så köpte han en ny, trotts att våran "gamla" fungerar fin fint. 

Nu är frågan, vad gör man med den gamla?

Anmäl
2014-09-16 18:29 #1 av: Niklas

Fråga på Återbruk iFokus. Det kanske går att göra ett nyckelskåp av den. ;-)

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2014-09-16 18:41 #2 av: Gasoline

#1 Tack för tipset, kan lägga upp det där med. 

Tanken var dock egentligen om man ska slänga den, om man ska spara den om den andra skulle gå sönder eller om man kan sälja den. 
Jag och min sambo är inte så tekniska, så vi vet inte riktigt vad man brukar göra med dessa digitalboxar. 

Anmäl
2014-09-18 03:04 #3 av: annia1

Gasoline frågan är om ni behöver en box överhuvudtaget. Om ni har boxer som tv-leverantör alltså att ni tar tv via antenn på taket så behöver ni sannolikt ingen box. 
Har ni någorlunda ny tv så de brukar numera ha inbyggd box så det ni då behöver är då ett kort och en korthållare som sätts in i själva tv.  Ser ni bara gratiskanaler så behövs inte ens det. Sen i nya tv-apparater så brukar det finnas så man kan spela in på ett usb-minne. 

Om ni har parabol så vet jag inte hur det funkar om ni måste ha en box som tar emot signalen först. Om ni har tv från en teleoperatör så behöver ni en box vad jag vet. Om ni bor i lägenhet så borde ni inte heller behöva nån box för då kommer ju signalen via antennkabel så det ni då behöver är typ en dvd-spelare ifall ni vill spela in nåt.

Så behöver ni box överhuvudtaget. När det gäller den gamla så beror det ju på. Har ni ev tänkt skaffa tv till nåt annat rum så kan ni ju spara boxen och använda den till den andra tv. Annars kanske ge den till tex röda korset de brukar ju ha nåt som liknar second hand affärer på olika orter.

Played for a fool!

Anmäl
2014-09-19 23:51 #4 av: Cireea

Tummen upp #3 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2014-09-20 07:58 #5 av: Gasoline

Vi har tv via parabol och jag är ganska säker på att vi då behöver boxen.
Våran tv är ca 10 år gammal och har ingen sådan inbyggd tyvärr.

Går den att återanvända? När vi installerade den nya så stod det att dom matchade koden på boxen och kortet. Bara en fundering. .

Anmäl
2014-09-20 12:43 #6 av: Cireea

Jag har faktiskt ingen aning då jag inte har någon koll på gamla boxar som inte används längre. Du kan inte ringa till företaget ni hade den gamla boxen hos och rådfråga? 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.