Annons:
Etiketttv-serier
Läst 2728 ggr
Cireea
2014-06-21 23:21

Under the dome

Någon mer än jag här inne som verkligen är supertaggad inför säsongsstarten av "Under the dome"? Har längtat i ett helt år nu för att få se fortsättningen och har dessutom hunnit vara rädd att serien skulle läggas ned. 

Vad tycker ni om Under The Dome


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Evisen
2014-06-21 23:27
#1

Jag väntar på säsong 2 och har gjort det väldigt länge.

Jag tycker Under The Dome är bra, och jag vill veta vad kupolen har för syfte. Och om "Big Jim" kommer styra med järnhanden i fortsättningen som han redan gör (eller iaf försöker).

Cireea
2014-06-21 23:28
#2

#1 Jaa det är ju ungefär ett år sedan sist (Typ), känns som en evighet! 

Är riktigt nyfiken på vad som kommer hända i denna säsong. Snart är det dags 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

jeessiikaa
2014-06-21 23:31
#3

Åh! Jag älskade den serien! När börjar andra säsongen?

Squimpan
2014-06-21 23:31
#4

Har inte sett så mkt utav denna serien. Det jag sett var dock väldigt bra men jag drar bara associationer till "The Simpssons: Movie" 🤪

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Evisen
2014-06-21 23:33
#5

#2 Jag vill verkligen veta om "Barbie" blir hängd, eller om de rosa stjärnorna hindrar honom att bli det.

Har du någon aning om när serien börjar igen? Kanal 5 är urusla på att annonsera om en del program.

Cireea
2014-06-21 23:36
#6

#3 I Sverige börjar den 28:e augusti men i USA börjar den 30:e juni.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Evisen
2014-06-21 23:38
#7

#6 Tack snälla för infon👍.

Cireea
2014-06-21 23:38
#8

#5 Såklart han inte kommer hängas! Han har en viktig del i serien/boken och dessutom är ju han en huvudperson.😃Huvudpersoner brukar man ju inte, förutom i GoT, döda hur som helst.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Evisen
2014-06-21 23:42
#9

#8 Man vet aldrig med S. King. Han kanske fick sig en knäpp när han skrev, och dödade en av huvudpersonerna🤪.

Kanske man ska läsa boken efter ha sett serien, och se vilken som är bäst.

Cireea
2014-06-21 23:44
#10

#9 Haha jo självklart kan det vara så men jag tvivlar starkt att Barbie kommer dö 🙂Man kan ju hoppas att det blir en aningens intressant i alla fall..

Ja, jag har också tänkt läsa boken efter serien är slut :) Man kan ju hoppas att dom inte tänker dra ut på serien och "hitta på" en massa som inte funnits med i boken bara för att göra den långdragen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

komkoma
2014-06-25 02:08
#11

Kollade precis om S1 aå är mer än redo för säsongsstarten nästa vecka, woho. kom ju p recis lagom till att got slutade med. (Buhu)

Cireea
2014-06-25 11:02
#12

#11 Måste nog se om S1 jag med alltså …har glömt en del. 

ååh jag har inte ens sett sista avsnittet på GoT ! Måste göra det idag..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

komkoma
2014-06-25 11:28
#13

#12 Inte kollat än?! Omen göre snabbast möjligast då. Hade faktiskt glömt av en hel del från utd, typ hur jobbig röst Angie hade. Speciellt när hon skriker…

Annons:
Cireea
2014-06-25 14:25
#14

#13 Jag vet.. dåligt gjort av mig! Har jobbat en massa så har varit helt slut när jag kommit hem :P 

Neej påminn mig inteee 😭hahah!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

komkoma
2014-06-25 15:01
#15

"Juuuuuunioooooooor" Åhh håll käft! Haha

Halvdansken
2014-06-26 14:58
#16

Jag såg det 3-4 första avsnitten men slutade,  jag stod inte ut med alla de ändringar de gjort gentemot boken.  Det var nästan enbart det där med "domen" som var detsamma.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2014-06-27 12:56
#17

#15 Hahaha, jag orkar inte! 😂

#16 Skiljer det sig så mycket? Vad trist 😕Utan att ha läst boken är serien bra men det kan ju bli annat när man läst boken. Det blir ju oftast så tyvärr …


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
2014-06-28 17:25
#18

Det var samma personnamn, men helt andra "typer". Barbie är inte alls så i boken som han framställs i serien, det var mest det jag irriterade mig på. Och Junior är värre….

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Evisen
2014-06-28 21:06
#19

#18 Kanske bra att de har tonat ner Junior i serien. För att jag tycker han är tillräckligt jobbig.🤐

Halvdansken
2014-06-29 00:48
#20

Nu såg jag ju bara 4 avsnitt, men i boken så
SPOILER

.

.

.

dödar han och har sex med (jodå -  i den ordningen ) två tjejer,  innan ca de första 100 sidorna (av 900 i min utgåva)

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Halvdansken
2014-06-29 01:08
#21

Stephen Kin har tom skrivit en förklaring om skillnaderna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

komkoma
2014-07-02 00:31
#22

#20 din spoiler där asså…. Någon mer än jag som sett det nya avsnittet?

Cireea
2014-07-02 10:49
#23

Ska kika ikväll efter jobbet! 😃

Var det bra?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

komkoma
2014-07-02 11:45
#24

Ja jo det va det. Fast svårt att säga egentligen… man blir ju partisk när man väntat på något så länge haha!

Blev lite besviken på vissa saker men det reder nog sig till slut endå

nottheonly
2014-07-03 01:08
#25

Jag har sett det nyaste avsnittet och jag tyckte det var ett bra avsnitt! jag börjar tycka om Junior mer och mer även fast jag inte direkt tyckte om honom i början.  Är glad att det har börjat igen och ser framemot att se vad denna säsong har att erbjuda! 😃

komkoma
2014-07-03 01:48
#26

Svårt att inte gilla honom med de där mörka ögonen…. hehe Blir bara mer och mer sugen på att läsa boken nu när det startat igen.

nottheonly
2014-07-03 14:51
#27

Boken ska tydligen vara helt annorlunda än serien, så jag kommer nog vänta med att läsa den.

Annons:
Halvdansken
2014-07-03 18:20
#28

#27. "Tydligen…."  Har du läst mina inlägg i tråden?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

nottheonly
2014-07-03 19:03
#29

#28 Nepp, de missade jag, men läste dem nu.

leemland
2014-07-08 21:59
#30

Jag har inte orkat läsa alla kommentarerna och vet inte om någon skrivit det redan 😛 Men det som börjar den 28 juli(?) är säsong 1 igen, så det börjar alltså om från början. Tyvärr 😕

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cireea
2014-07-08 22:05
#31

#30 Säsong två har redan börjat sändas i USA och kommer till Sverige i höst 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
2014-07-08 22:08
#32

#30 Okej. De har jag missat 🤔 Men det som börjar nu i juli är i alla fall säsong 1(från början) , det är jag helt säker på 🤪 haha.  

Men va bra att/om säsong 2 börjar också 😃

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cireea
2014-07-08 22:12
#33

#32 Antagligen för att fräscha upp minnet..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
2014-07-08 22:18
#34

#33 Jo så kan de ju va 😛 Men de är lite irriterande när dom gör de, haha 😛 Tycker jag i alla fall 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
leemland
2014-09-12 18:55
#35

Är det bara jag eller har de börjat bli lite jobbigt att hålla reda på allt? Gårdagens program lämnar fler frågor än svar tycker jag :S 

Funderar nästan på att låna boken och läsa den innan serien är slut. (men de vet man väl inte hur många säsonger de blir?)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cireea
2014-09-12 19:41
#36

#35 Fast serien och boken är inte likadana … serien följer inte boken. 

Vilket avsnitt såg du? Jag tittar nämligen inte enligt den svenska sändningstiden utan via USA.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
2014-09-12 19:57
#37

#36 Verkligen? Så man får inte svaren via boken då? 

De va när de regna blod som frätte, den skumma läraren(som jag inte gillar :P haha) vill ta dö på folk och Junior fick veta att hans mamma levde. (mer detaljer?)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cireea
2014-09-12 20:01
#38

#37 Ååh..hah! Det blir konstigare 😉

Du lär inte få de svaren du söker typ, eftersom serien inte följer boken. Inlägg #20 i den här tråden skriven en sak som inte stämmer överens. Sen så kan man läsa sig till att händelserna är annorlunda osv osv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
2014-09-12 20:10
#39

#38 Herregud 😮 Konstigare än vad de är ? Jag tyckte gårdagens program va rätt så jobbigt att se med allt som hände. Samtidigt som jag känner att det börjar bli lite utdraget och jobbigt att se nu så vill man ju ändå inte sluta se de och missa slutet 🤔 Hmm …

Hur många säsonger blir/är de?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tarotstollan
2014-09-12 21:59
#40

Jag följer serien och undrar naturligtvis också vad den här kupolen har för syfte.

Tycker alltid det är jobbigt när det är en massa olika människor inblandade hit och dit, det är så svårt att komma ihåg vad de gjort och vad de sagt i tidigare avsnitt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cireea
2014-09-12 23:13
#41

#39 Jag vet inte.. minst en till tror jag men är inte säker. 

#40 Jag tror dock det blir lättare sen, det kände vi iaf. Nu är det jobbigt, ny säsong och massor av nytt men snart blir det lättare.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Carrosh
2014-09-13 11:29
#42

Säsong 2 har ju redan hunnit gå en bit, men har tagit lite väl lång tid emellan så måste se om säsong 1. Försökte se första avsnittet på säsong 2 och fattade noll.. :S Bara att se om hela skiten..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2014-09-13 13:03
#43

#42 Jag såg sista avsnittet i säsong 1 för att färska upp minnet, tur jag slapp se om hela säsong 1! haha!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2014-09-14 17:26
#44

#43 Haha jag hade glömt ens vilka som var vilka, så det kändes som att se säsongen för första gången bara i första avsnittet, med bara smågrejer som ploppade upp (ex. juste han gjorde ju si och så, eller han hette ju si eller så).

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2014-09-26 20:01
#45

Såg precis säsongsfinalen , OMG säger jag bara. Sista avsnittet (Avsnitt 13) är helt jäkla sjukt. 

Nu är det bara invänta om det blir säsong 3 eller om dom tänker stoppa serien där trots att det inte är avslutad. Det beror väl på hur populär den här säsongen är.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
2014-09-26 20:30
#46

Funderar starkt på att sluta se det nu . Börjar bli för mycket och irriterande nu och igår hade dom gjort en del fel i filmningen… Får ta en funderare helt enkelt :P

#45 Dom brukar ju sluta visa de (på tv i alla fall) om de är något bra :P Så har de varit med en del program i alla fall :P I en serie så slutade dom mitt i en säsong bara.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cireea
2014-09-26 20:52
#47

#46 Vilket avsnitt och vad hade dom gjort fel?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
2014-09-26 22:44
#48

-SPOILER ALERT-

#47 Julia är "ledare" nu. Och matförrådet sprängdes. (jag såg inte hela ) Och Sam fick reda på vem dom 4 händerna va. 

Det va ett par småsaker, tex ett glas som va tomt först och sen är de fullt . Kommer inte ihåg så rakt på nu. Men som sagt va de sånna småsaker som va ändrade från "bild till bild" . 

Jag bara känner att de börjar bli för mycket nu.. Så det blir kanske en paus från de.. :/

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Cireea
2014-09-27 00:17
#49

Ah! Jo, det händer mycket skumt nu i säsong 2 kan jag lova och ju längre du kommer desto skummare blir det. Sista avsnittet som jag såg…det var skumt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2014-09-27 00:59
#50

Jag har faktiskt bara sett typ de två första avsnittet av denna säsong.. jag som var värsta taggad att se det igen, men sen kände jag att jag lika gärna kunde vänta tills hela säsongen visats och maraton kolla på det istället. Men det har inte blivit av än ^^

Cireea
2014-09-27 01:00
#51

#50 Jag var också sådär as taggad men så tyckte jag att serien floppade lite. Konstiga effekter och storyn liksom…slog slint. Vill ändå avsluta serien om det kommer fler säsonger. Jag är en sån som inte bara kan "sluta" när jag väl börjat med en serie.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2014-09-27 12:35
#52

#48 skriv gärna -SPOILER ALERT- innan du avslöjar något! Inte schysst mot de som inte sett!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2014-09-27 18:34
#53

#52 La till det! Bra att du sa till


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

leemland
2014-09-27 18:50
#54

#52 Ber om ursäkt om jag kommer ihåg det ska jag klart göra det, men kan inte lova då jag aldrig gjort det innan. Men ska försöka!
Jag brukar alltid vara sist med att se sådana program för jag tittar på dom på TV så därför tänker jag inte på att andra kanske inte sett de.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carrosh
2014-09-28 15:18
#55

#54 Det finns alltid folk som ligger efter i serier, även om de går på tv. Själv ligger jag efter rätt rejält i Supernatural, och har 4,5 säsong att kika igenom innan nya säsongen börjar..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Upp till toppen
Annons: