Annons:
Etiketttv-serier
Läst 1443 ggr
Julip
1/8/14, 11:30 PM

Ska börja kika ny tv-serie

Har sett serier som:
OC
One tree hill
Vampire Diaries
Desperate housewives

Desperate housewives kollade jag slut inatt och nu känner jag mig jättetom, har kollat serier ständigt i ca 4 år.

Mina favoriter av dessa är OC och Desperate housewives. Men jag älskar alla fyra serier.

Har ni nå tips på serier ni tror jag kanske kan tycka om?

Har funderat lite på Greys anatomy, Pretty little liars, Once upon a time, Hart of dixie..

Annons:
yoanna
1/8/14, 11:32 PM
#1

Har du sett Vampire Diaries så kanske du skulle tycka om The originals, den hör ju ihop med Vampire diaries på ett sätt :)

[Moa-]
1/11/14, 5:08 PM
#2

White Collar är i vanlig ordning mitt förslag, "kriminalserie" med inslag av humor och kärlek på ett mycket snyggt sätt. Du följer karaktärers utveckling och förhållanden sinsemellan på samma sätt som i de serier du skriver ovan.

nottheonly
1/15/14, 1:48 AM
#3

Veronica Mars 🙂

catcult
1/18/14, 9:19 PM
#4

Jag kan varmt rekommendera Reign! Förra årets stora tv-överraskning, något så ovanligt som en kvalitetsserie om tonåringar(!), utspelar sig i Frankrike på 1500-talet och handlar om Mary Queen of Scots.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

nottheonly
1/19/14, 12:57 AM
#5

#4 Åh ja! Reign är en av de serierna jag ser mest fram emot. Så bra 🙂

catcult
1/19/14, 1:23 AM
#6

#5 Kul att fler fått upp ögonen på den, jag hoppas innerligt att tittarsiffrorna räcker till så att den får fortsätta ett par säsonger till. 🙂 Reign kom som en total överraskning för mig, det var en serie jag avfärdade som smörja när jag läste om den, men något inom mig fick mig att ge första avsnittet en chans (jag antar att det var serietorka) och jag blev otroligt överraskad! 

För mig är den som The Tudors och Dawson's Creek (de två första säsongerna innan hela serien gick åt helvete) lilla kärleksbarn. ❤️

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Annons:
nottheonly
1/19/14, 1:05 PM
#7

#6 Ja det hoppas jag också. Den vann ju kategorin "Bästa nya tv-drama" i People's choice awards, så förhoppningsvis så får den åtminstone en till säsong. 

Enligt en sida jag kollar på så är Reign iallafall "a safe bet" för att bli förnyade 🙂

SimsBrooke
1/22/14, 2:12 PM
#8

En ny serie som började i förra veckan klockan åtta på tv11, en serie som är rätt mystisk av sig, den heter revenswood kl 20.00 går det. Även pretty little liars är bra, och haft of dixie. En av skådisarna är med i serien ovanför caleb :)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Reign Sverige
2/22/14, 2:39 PM
#9

Reign är en superbra serie som överraskar! Man kanske har en bestämd uppfattning när man läser beskrivningen, men när man börjar titta är man helt fast! Jag har startat upp en blogg om Reign på http://reignsverige.blogg.se

catcult
2/22/14, 5:28 PM
#10

#9 Vilket trevligt initiativ! Hoppas att din blogg genererar lite mer "buzz" om denna halvdolda ädelsten. :)

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[GrandPa]
2/27/14, 10:02 AM
#11

hart of dixie ! Det är en underbar serie och man har klart någon karl att dregla över, Hehe =)

Julip
2/27/14, 11:40 PM
#12

#11 Roligt att du nämnde hart of dixie eftersom det var den det blev! Är inne på säsong 2 nu :)

Julip
1/2/15, 6:08 PM
#13

Säsongsuppehåll på Hart of dixie så nu behöver jag fler tips! :P Ska gärna vara serier som är i samma genre som One tree hill, OC, Desperate housewives, Hart of dixie..

Annons:
nottheonly
1/2/15, 6:20 PM
#14

90210

[lenniiis]
1/5/15, 1:05 AM
#15

Supernatural
Den handlar om två bröder (Sam och Dean Winchester) som växer upp som "hunters", vilket betyder att de jagar övernaturliga varelser. Det är deras pappa som drar in dem i det livet då hans fru och killarnas mamma dödas av en gulögd demon. Det finns över 10 säsonger så där har du verkligen något att sträckkolla på! :) Den är jättemysig fast även spännande och lite läskig ibland. Rolig också.

Vikings
Tja, man kan ju nästan lista ut vad den handlar om bara man lyssnar på titeln! Det handlar alltså om nordiska vikingar och allt som hände på den tiden. Huvudpersonen heter Ragnar Lothbrook och han har en fru och två barn. Han vill göra sådant som vikingar gör - plundra. 

Teen Wolf (första säsongen är lite B, men den blir MYCKET bättre, lovar!)
En tonåring blir en dag biten av ett djur i skogen. Vid nästa fullmåne förvandlas han, smärtsamt och dramatiskt, till en varulv. Som sagt är första säsongen lite halvtöntig, men den blir bara bättre och bättre. Det förekommer såklart lite kärleksdraman också, och sådant som hör tonåren till.

The Walking Dead
Alla vet väl nästan vad den här handlar om? Världen har fått ett zombie-virus så alla människor som blir bitna blir till vandrande, människoätande zombies. Nu måste alla friska hjälpas åt för att överleva, och såklart finns det även ondska kvar där ute, som inte bara har med zombiesar att göra.

Game of Thrones
Åh den här är så bra! Och det går nästan inte att förklara för det finns så många karaktärer i denna. Jag kopierar från wikipedia:

Serien utspelar sig på den fiktiva kontinenten Westeros, ofta kallad "De sju kungarikena". Eddard "Ned" Stark (Sean Bean), lord av Winterfell, bekymras av rykten från muren i norr då han får besked om att Jon Arryn, hans mentor och kungens hand, dött av feber och att kung Robert Baratheon (Mark Addy) är på väg till Winterfell. Ned blir tillfrågad att ersätta Arryn som kungens hand och reser till Kings' Landing för att assistera kungen. Familjen Stark delas då upp genom att Ned och döttrarna Arya och Sansa åker till King's Landing. Kvar i Winterfell är Catelyn och hennes söner. Jon Snow, Neds oäkting som är illa omtyckt av Catelyn, beger sig till muren i norr för att bli en edsvuren man i Night's Watch, den traditionstyngda vaktstyrka som försvarar muren. På andra sidan havet på kontinenten Essos smider exilprinsen Viserys Targaryen (Harry Lloyd) planer för att återerövra De sju kungarikena. Han gifter bort sin yngre syster Daenerys till stamkungen Khal Drogo. Daenerys blir senare en av huvudkaraktärerna då hon också har planer på att sitta på järntronen.

Orange is the new Black
Den här serien handlar om en tjej, Piper, som i sin ungdom smugglade knarkpengar åt sin badass-flickvän. Hon blir tagen för brottet flera, flera år senare och går med på att sitta av 15 månader i fängelse istället för att riskera flera år. Hon är förlovad med en man hon älskar, men inne i fängelset är det inte helt enkelt att stay sane, så att säga. Väldigt bra serie faktiskt!

**True Blood
**Den handlar om Sookie, som kan läsa tankar, som en dag möter en vampyr, Bill. Sedan den dagen förändrades hennes liv för alltid. Hon kan läsa alla människors tankar men inte vampyrers och det är en sjuk lättnad för Sookie. Finns massa säsonger av den här och det är så svårt att beskriva allting men… Det är massa kärleksdraman i alla fall. Och den är jättespännande.

**Sherlock 
**Ja, det är en serie om självaste Sherlock Holmes och hans kompanjon Dr. John Watson och serien får sjukt bra betyg på IMDB. Den är inte bara rolig utan också väldigt faschinerande och spännande. Benedict Cumberbatch gör rollen som Sherlock väldigt bra. Det utspelar sig i nutid, så det är alltså en modern tolkning av Sherlock Holmes.

Upp till toppen
Annons: