Annons:
Etiketttv-spel
Läst 1337 ggr
Ingela.N.
2014-01-04 22:01

Playstation 1 hjälp

Då det inte finns någon sight för tvspel så får jag posta det här..

Det är så här att jag har köpt ett gammalt playstation 1 och en massa spel till.. Dock så verkar det som ett antal av spelen är brända.. Medföljde gjorde något som heter Terminator.. Som man tydligen enligt säljaren ska sätta bakpå basenheten.. Gör man det så kan man spela dom brända spelen.. Men nu till mitt dilemma.. Jag får inte igång spelen iaf.. :/ Någon som vet hur man ska göra, eller det är bara till att kassera dessa spel???

Annons:
leemland
2014-01-04 22:09
#1

Har du kollat så den sitter i rätt? Har du kollat alla sladdar? 

Det är kanske glapp i den? Har du testat sätta i den på framsidan (om de nu går) ? 

Det är det enda jag kan tänka på så på rak arm.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ChristianK
2014-01-04 22:15
#2

Vet inte hur den där "terminator"-prylen ser ut. Får du inte den att funka så fanns/finns det ju en skiva att köpa till PS1:an. Man stoppade i den först och körde den, sen kunde du köra dina brända spel. Kolla om du hittar en sån på någon spelsajt, tradera t.ex.

Ingela.N.
2014-01-04 22:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så här ser den där Terminatorn ut 

På ena sidan finna även en liten "knapp" som man kan trycka upp eller ner

Ingela.N.
2014-01-04 22:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Denna sida ska in i basenheten

ChristianK
2014-01-04 22:26
#5

Har du kvar numret till säljaren? Fråga hur man sätter dit den isf. Annars skulle jag rekommendera att försöka få tag på en sån där skiva om inte terminatorn funkar. Kan inte kosta mycket.

Ingela.N.
2014-01-04 22:33
#6

Har kontaktat säljaren.. Men har inte fått svar..

När jag satt i den i basenheten så startar en ny meny (på engelska).. Inte själva spelets meny så kallat.. Men sen sitter jag fast.. Väljer start game.. Men sen står där bara start.. Inget annat händer..

Annons:
ChristianK
2014-01-04 22:54
#7

Kan du ta en bild på menyn? Kan hända att du får stoppa i spelskivan efter du tryckt "start game", stänga locket och sen trycka reset på ps1:an, så att enheten startar om med spelet i. Testa.

Ingela.N.
2014-01-04 23:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Så här ser menyn ut..

Väljer då start game.. Sen blir skärmen grå och där står start mitt på skärmen.. Men inget händer.. Provat och trycka på knapparna på handkontrollen också.. :/

ChristianK
2014-01-05 00:05
#9

Ja du..provat att trycka "start with codes" ? Får du inte tag i säljaren, prova att ringa el maila psxcare, de lär nog veta hur du ska gå tillväga:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=35&xSec=7

Upp till toppen
Annons: