Annons:
Etikettmat-och-hälsoprogram
Läst 2271 ggr
AnnaMoonshadow
11/15/13, 10:02 AM

MasterChef Junior

Jag har nyligen börjat kolla på den här säsongen av Masterchef och jag har hört att den även sänds på svensk tv. Vad tycker ni? Jag blir så förundrad över vad ungarna klarar av!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[tk1971]
11/15/13, 5:44 PM
#1

Jag har sett nåt avsnitt från Australien. Jag vet inte, men jag blev lite illa till mods. När jag såg småtjejerna där så undrade jag om de brukar laga mat till hela familjen när de är så unga. Har de ansvar för det? Hur skulle de annars blivit så duktiga?

monstermash
11/16/13, 10:22 PM
#2

Jag har sett några avsnitt, imponerande att barnen är så duktiga på det och det märks att barnen gillar det och är glada över att få tävla.

#1 - Om man som jag sett några avsnitt ser man hur glada barnen är att få laga mat. Om man vid tidig ålder låter barnen att vara med i köket blir dem duktiga, och dehär barnen representerar ju trots allt landets bästa unga kockar. Barnen får säkert hjälp men de får säkert exprimentera själva också. Sedan betyder det inte att barnen lagar mat vareviga dag bara för det.

[_annaH]
11/21/13, 1:54 PM
#3

#1 Har de intresset för matlagning så tror jag föräldrarna låter barnen laga maten, med hjälp eller övervakning av förälder. Tror inte något barn står o lagar mat och går med i en sån stor tävling om de inte har intresset för det heller. Deras föräldrar är nog väldigt stöttande och tycker säkert det är urkul att deras barn gillar att laga mat. 
Jag hjälpte alltid mina föräldrar att laga mat som liten, alltid. Ibland fick jag steka pannkakor, gick åt pipan men lärde mig fort och mina föräldrar tyckte de va kul att jag ville hjälpa till, och så tror jag deras föräldrar också är :)

Jag älskar förövrigt det programet, man ser hur kul dom har det, och behöver dom hjälp med vissa saker så får dom alltid hjälp och domarna är så stöttande!

[japptravare]
11/23/13, 10:23 PM
#4

Verkigen jätteduktiga barn, dock tycker jag inte det ska heta "Masterchef" då reglerna är rätt så annorlunda här 😉

Upp till toppen
Annons: