Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 820 ggr
monstermash
2013-10-10 22:18

Sås-psykningarna du inte fick se i Kockarnas kamp

Johan Jureskog och Jonas Lundgren hamnade i såsduell i kvällens semifinal av "Kockarnas kamp". Och med en finalplats på spel höjs pulsen rejält.

– Det där tror jag inte ett jävla dugg på, säger Johan Jureskog om konkurrentens sås i programmet.

Han blir också den som vinner kampen - men efteråt vill han tona ner sin självsäkerhet.

– De har klippt mig konstigt alltså, jag är ju så oskön i det här avsnittet. Jag är så jävla dryg, som står och hånar honom, säger han till Expressen.se.

Samtidigt:

– Men jag visste att jag ägde det där. Jag var helt säker på att vinna.

"Jäkligt kul"

Johan hade också ett knep som inte syntes i tv. Då Jonas satsade på att vara först, och länge stod och provsmakade sin sås samtidigt som han höll koll på Johan, valde Johan att finta honom.

– Jag lurade honom. Han stod ju fult och avvaktade. Då fintade jag honom. Det är jäkligt kul, säger Johan som alltså var först med att slå till klockan.

Jonas ser på det hela helt tvärtom, och menar att frågetecken kring reglerna styrde hela duellen.

– Man skulle ha såsen i en viss kastrull innan man plingade. Det visste jag, så jag fintade Johan och blev chockad när han plingade. Det var hans första duell så han visste inte att man skulle hälla över såsen. Men de köpte det, säger Jonas som också menar att utgångsläget var svårt:

– Det blev mycket förvirring kring reglerna där. Jag fick koka på färdig buljong och han fick en hel pigvar. Tidigare i såsduellen har man haft 15-20 minuter på sig, och då hinner man inte koka fond. Nu var det mycket längre tid men det fick jag inte veta förrän råvarorna var hämtade. Jag rekommenderar att TV4 har en kock som chef över det hela nästa gång, säger Jonas Lundgren.

Vad säger du om Johans kaxighet?

– Han har ju valt att vara den galna. Jag gillar det. Känner han att han blivit framställd på ett visst sätt så har han säkert förtjänat det, säger Jonas Lundgren.

Annons:
Leffe
2013-10-10 23:55
#1

Förstår mig inte på denna typ av program

Upp till toppen
Annons: