Annons:
Etiketttv-serier
Läst 2981 ggr
juliahhl
2013-09-23 20:40

Dexter *spoiler*

Någon som följt serien Dexter? Och även sett absolut sista avsnittet som sändes i USA igår?

Vill gärna veta vad ni tycker och tänker!

Vet inte om man ska lägga in en SPOILER varning kanske.

Annons:
Yelly Bean
2013-09-27 19:24
#1

JAG! Vad tyckte du om sista avsnittet? 

Jag vet inte riktigt om jag är nöjd faktiskt. ÄLSKAR hela serien, men jag hade själv tänkt ut flera avslut som jag tycker skulle varit bättre. 😐

juliahhl
2013-09-27 21:02
#2

Besviken som bara den. Kunde det inte slutat lyckligt för någon iallafall? Haha. Och att dom kunde göra så mot Deb, det var ju det värsta.

Jag hade också tänkt ut massa olika slut, alla skulle varit bättre.. 

Och allt är Dexters fel. Han blev en sån idiot, särskilt i den sista säsongen. Att dom kan göra ett sånt slut efter så många säsonger.. 

Tror jag ska ignorera hur det slutade om jag ser om de tidigare säsongerna :P

Love-
2013-09-27 22:13
#3

har aldrig sett den

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

AnnaMoonshadow
2013-09-28 07:53
#4

Lade till en spoier-varning i titeln på tråden,🙂 så ingen blir olycklig och råkar klicka sig in och sedan avslöja något. Fortsätt skriv för all del!

MVH admin.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Yelly Bean
2013-09-28 08:48
#5

#4 vad bra! 🙂

#2 Jag gillade faktiskt den här säsong, fram tills sista avsnittet. 😕 Hade kunnat ta det bättre om inte det hade slutat så för Deb, hon var ju typ det bästa i hela serien! 🌺😢

Och whats up med sista scenen? Han sa ju att efter Hannah så hade han blivit bättre, han kände ju inte att han behövde döda Saxon till exempel (om han ändå hade gjort det…), så då blev slutet jättekonstigt! För nu, med den där sista blicken in i kameran så är det ju som att: "Hej, ingen vet att jag lever och här kommer jag med ett rovdjursleende och kan fortsätta med min business igen!" Så sista säsongen känns lite som en stor lögn efter den där epilogen. 😕

Plus att eftersom de sagt att detta är sista säsongen så hade jag velat ha ett lite mer definitivt slut. Men ja, om det inte hade varit för sista avsnittet så hade jag tyckt om säsongen.

juliahhl
2013-09-28 22:39
#6

#5 Jo, jag tyckte ju inte den var dålig, men det har inte hänt så jättemycket tycker jag.. Det enda jag gjorde var att vänta på sista avsnittet kändes det som :P Ja Deb var ju definitivt den bästa i serien! Och hon började precis "komma på fötter" efter allt som hänt.. Och jag fattar inte riktigt varför Dex hämtade henne och slängde i henne i havet. Hon hade ju kunnat fått en riktig begravning. Jag tolkar det som om han såg henne som ett av hans "offer". Det var ju hans fel att allt hände henne, och att hon dog. Och han ville bara avsluta allt innan han stack.

Jag vet inte riktigt hur jag tolkar slutet.. men det känns som om han inte kommer fortsätta döda. Han såg mer "dead inside" ut.. Som att han vet att allt som hänt är hans fel, därför så får han ha ett tråkigt jobb, inga vänner, och sitta där själv tills han dör.

Jo, jag hade föredragit om det slutat när han försvann med båten in i stormen.. Då kunde man iaf anta att han dog, och fick det han egentligen förtjänade :P

Annons:
Yelly Bean
2013-09-29 08:49
#7

#6 Ja, det med Deb tycker jag var själviskt. Det fanns ju fler än han som brydde sig om henne, och de kommer ju bara undra vart hennes kropp tog vägen nu. 🤔 

Jag har läst på många ställen där folk tycker att det kunde slutat så att Dexter skulle dö, och så hittas Harrison sittande i hans blod och så skulle Deb uppfostra honom och lära honom the code. Kanske inte det slut man önskar stackars lille Harrison, men tycker det skulle varit ett bra slut ändå. Lite symboliskt så. ^^

juliahhl
2013-09-29 11:19
#8

#7 Verkligen! Där tänkte han inte till helt.

Jag tyckte att Dexter antingen skulle dö eller åka fast, helst det senare. Haha jo, det skulle ju vara lite symboliskt. Men det känns knäppt om Deb skulle lära honom att bli en mördare, känns inte som henne liksom. :P

Yelly Bean
2013-09-29 12:13
#9

#8 Haha, kanske det. Men jag skulle nog varit mer nöjd över det slutet än över det som blev i alla fall. ^^

Upp till toppen
Annons: