Annons:
Etiketttv-spel
Läst 3372 ggr
veggie4every1
2013-09-20 21:52

Fungerar TV-spel från UK i Sverige?

Vet ni om spelen från UK fungerar i Sverige?

Tänker som ett spel till en svenskköpt Xbox 360 exempelvis.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Jess89
2013-09-21 13:00
#1

Känns inte riktigt som tv-spel hör hemma på tv iFokus. Har du provat någon annan sajt?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

monstermash
2013-09-21 14:55
#2

#1 - Jess, det är klart TV-spel hör till TV… Det är ju spel på tvn.

Sajten handlar ju inte om tv-serier, utan allting som rör tv. Så jag välkomnar även tv spels diskussioner. :)

monstermash
2013-09-21 14:55
#3

#1 - Jess, det är klart TV-spel hör till TV… Det är ju spel på tvn.

Sajten handlar ju inte om tv-serier, utan allting som rör tv. Så jag välkomnar även tv spels diskussioner. :)

kaviartaxi
2013-09-21 15:02
#4

Om det är regionsfritt spel, så ska det fungera. :)

monstermash
2013-09-21 15:09
#5

#4 - Och för oss som inte är så smarta, vad betyder regionsfritt spel? 🤔

kaviartaxi
2013-09-21 15:17
#6

#5 - Att det är ingen upphovsrätt på spelet. Man vill förhindra att någon annan utanför regionen spelar på det spelet eller ser på den filmen t.ex.

Annons:
monstermash
2013-09-21 15:33
#7

#6 - Det borde jag kunnat räkna ut själv. 😞

veggie4every1
2013-09-21 16:51
#8

#6 Vad tror du om detta spelet? http://www.amazon.co.uk/Grand-Theft-Auto-Xbox-360/dp/B0062KIC2A/ref=lh_ni_t?ie=UTF8&psc=1&smid=A3P5ROKL5A1OLE

Tänkte jag skulle försöka spara några ören och köpa det från amazon. Men det är ju inte kul om det inte funkar. Ska bli julklapp till sonen 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

kaviartaxi
2013-09-21 17:12
#9

#8 Om du ska köpa det från Amazon UK så tror jag det är helt okej. Jag har köpt massor av spel därifrån och alla mina har fungerat! :)

veggie4every1
2013-09-21 17:19
#10

#9 Låter toppen! Då tror jag att jag slänger iväg en beställning🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Mustangcab]
2013-09-21 19:19
#11

Regionsfritt betyder att man kan spela det på vilken TV som helst. Köper man en DVD i Asien så får man se upp så att den fungerar på sin egen DVD-spelare under förutsättning att spelaren inte är regionsfri. Våra är alla regionsfria för att kunna se på DVD från olika ställen i världen.

veggie4every1
2013-09-21 19:35
#12

#11 Men kan en Xbox 360 köpt i Sverige inte vara regionsfri? Om ett spel är regionsfritt, kanske det då ändå inte fungerar om Xboxen inte är regionsfri.

Står det på enheten? Haha, jag är inte så hemma på det här precis…😛

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Mustangcab]
2013-09-21 20:33
#13

# 12 Det är det som är haken. Ifall spelet är regionsfritt så kanske inte Xboxen är det. Jag är dåligt insatt i datospel men just detta med regioner känner jag väl till då vi har regionfria spelare för att kunna se DVD som är köpta var som helst i världen. Å andra sidan så kan man ändra det i affären, det vet jag de gjort åt oss.

Annons:
monstermash
2013-09-21 23:01
#14

Men TS har köpt xboxet i Sverige, och då fungerar det naturligtvis för henne här i Sverige.

Alltså, är xboxet nytt eller använder din son det redan? Om din son redan använder det är det bara att tänka på att spelet ska vara regionsfritt, och från amazon brukar det som sagt fungera på svenska xbox spel.

veggie4every1
2013-09-21 23:37
#15

Han använder det nu. Jag tror han haft det lite mer än ett år.

Men jag tror inte han köpt några spel från UK förut. Tänk om det bara funkar med svenska spel på hans Xbox. Tanken var ju att det skulle bli en överraskning, men det kanske är lika bra att fråga honom om han vet det.

Blir ju lite trist på julafton om jag kommer med ett spel som inte funkar, bara för att jag ville spara pengar..😟

Jag skulle tro att det funkar efter vad ni sagt. Men är ju inte hundra på det ändå. Jag vet inte hur jag ska göra. Det kostar 528 kr i Sverige och ca 40 GBP från amazon. Så det är ju ganska mycket man sparar om det funkar. Men annars har man ju förlorat alla pengarna istället.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

monstermash
2013-09-22 00:16
#16

Jag kollade länken nu och följande står under detaljer;

"Eligible European Destinations (Belgium, Denmark, Luxembourg, Netherlands, Finland, Gibraltar, Iceland, Ireland, Portugal, Sweden and Poland) "

Eftersom andra har köpt från amazon till svenska xbox så tycker jag du ska göra det. Bättre att du får det till ett billigt pris och chansar, än att köpa det dyrt någon annanstans? :)

veggie4every1
2013-09-22 00:37
#17

#16 Menar de då att spelen fungerar i de länderna?

För ibland på amazon så skickar de inte alla varor till alla länder och ibland kan man inte få grejer till Sverige. Så jag tolkade det som att de skickar till Sverige men inte just att det fungerar i Sverige.

Men jag kanske missförstod och jag hoppas då det är som du säger🙂

Haha, jaa, det sura är ju att om det inte funkar så åker jag på att köpa ett nytt spel i Sverige. Så jag får köpa det två gånger då. För ett fungerande GTA 5 måste ligga under granen helt klart😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
2013-09-22 11:09
#18

Det står PAL på spelet. Det kanske betyder att det funkar här?

Missade det förut. Annars står det väl NTNC eller något sådant. Jag är så vilse i TV-spelvärlden…🤪

Det har gått upp i pris 2 gbp sen igår. Så det gäller väl att sno sig på…attans…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Mustangcab]
2013-09-22 11:11
#19

# 18 Ja vi har PAL det är helt riktigt.

monstermash
2013-09-22 11:14
#20

#17 - Ja det fungerar i Sverige!

Annons:
veggie4every1
2013-09-22 18:07
#21

Då så, då får det vara nog med velande. Då får det bli ett spel från amazon🙂

Tusen tack alla för hjälpen!🌺

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

monstermash
2013-09-22 19:23
#22

Ingen fara, återkom om det är något mer. 🙂Kul att vi kunde hjälpa dig.

Upp till toppen
Annons: