Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 904 ggr
monstermash
9/20/13, 4:32 PM

Netflix ska fördubbla egenproducerade program

Netflix innehållschef Ted Sarandos, säger att företaget kommer fördubbla sina investeringarna till egenproducerade program de kommande åren.

Deras satsning på egenproducerat material har blivit mycket framgångsrikt, och de har blivit först med att bli Emmy nominerade för serier vilka endast finns som webb-tv. Det är Arrested DevelopmentHemlock Grove och House of Cards som sammanlagt har fått 14 nomineringar.

Angående konkurrensen med andra TV-bolag sade Sarandos att Netflix har sin nisch. ”Vi gör inte sport, nyheter eller tävlings shower. Vi kommer att fortsätta bli bättre på det vi gör.”

Källa

Annons:
Fridaybrew
9/20/13, 4:36 PM
monstermash
9/20/13, 4:39 PM
#2

#1 Ett tips är att skriva på svenska, för alla kan inte engelska. Eller åtminstone citera delen som man tycker är viktigast i artikeln. Det gör att fler vill klicka på länken. ;-)

Fridaybrew
9/20/13, 4:45 PM
#3

Bra tips men det är ok för min del, de som vill läsa förstår redan eller vet hur man översätter. Orkar man inte så är det inte mitt problem =)

Har inget egentligt intresse av att få många klick tyckte det var intressant sen inget mer med det. Engelska är trots allt internetspråket.

/Fridaybrew

monstermash
9/20/13, 4:48 PM
#4

#3 - Så tycker jag inte man kan resonera på ett svenskt forum, att "engelska är internetspråket", det betyder inte att alla kan läsa. Visserligen är de säkerligen i minoritet, men ändå.

Självklart behöver man inte översätta, det var bara ett tips i all välmening för att nå ut till alla.

Fridaybrew
9/20/13, 5:00 PM
#5

Uppskattar din välmening men kommer likväl fortsätta använda engelska länkar när jag vill. Tycker att de flesta som klarat grundskolan bör kunna ta sig igenom lite engelska. Har inte intresse av att dumma ner saker för andras skull.

Det är som textning av film tar bort hur mycket som helt av själva filmupplevelsen, förstår inte hur man frivilligt väljer att sitta och läsa till en film istället för att njuta av alla små detaljer och nyanser som man kan se istället.

Vidare så är det uppenbart att det är en engelsk länk då det står på engelska, jag förstår att om det var på svenska till en englsk länk så är det värre.

Engelska hör till allmänbildning i dagens samhälle.

/Fridaybrew

Rita-S
9/20/13, 5:01 PM
#6

#3 vilken respektlös attityd mot dina medforumister i ett svenskt forum. Bra att veta att det inte är ditt problem om folk förstår dina inlägg. Då kan du inte heller kan beklaga dig om du inte förstår andras inlägg då det inte är deras problem.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Fridaybrew
9/20/13, 5:10 PM
#7

Exakt =) Skönt att du lyckades pussla ihop det  =)

/Fridaybrew

monstermash
9/20/13, 5:19 PM
#8

Vill bara påpeka att tänka på hur du formulerar dig. Det är inte kul att läsa inlägg där du dumförklarar andra, och det vill jag inte se mer av. Alla är välkomna oavsett om de kan engelska flytande eller inte, speciellt eftersom det är ett svenskt forum.

Jag påpekade vänligt att jag gärna ser svenska översättningar, eller åtminstone lite text om man publicerar en länk, och inte bara länken rakt av. På så sätt får även folk som googlar upp forumet, och ju mer googlare som hittar till iFokus, desto mer medlemmar får vi.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: