Annons:
Etiketttv-serier
Läst 5093 ggr
Jess89
2013-09-07 23:47

De dejtbara

För några veckor sedan hade "De dejtbara" premiär i kanal5. I programmet möter vi Adam, Björn, Linda, Jenny, Anders, Maggan, Patrik och Emelie som letar efter kärleken.

Här kan vi diskutera om de dejtbara.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Jess89
2013-09-07 23:48
#1

"I avsnitt 1 möter vi Anders, 25, som har Aspberger och får kontakt med en tjej på nätet, 29-åriga Ariella. Emelie, 32, har en CP-skada sen födseln. Emelies dejt visar sig vara en väldigt trevlig kille. Björn har inte dejtat på fem år men ska på middagsdejt med en tjej."

Källa

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Jess89
2013-09-07 23:50
#2

Andra dejten

"Anders ska på en andra dejt med Ariella. Men paret tappar bort varandra redan på centralstationen. Patrik lägger upp sig på en dejtingsajt och får napp. Emelie ska på dejt med en supersnygg norrlänning. Björn går på en andra dejt med Tia."

Källa

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Jess89
2013-09-07 23:53
#3

De letar vidare

"Björn ska på dejt med Nadja från Göteborg. På pappret låter hon som en perfekt tjej för Björn, hon älskar innebandy. Emelie letar vidare och har fått napp på en kille som heter Benny. Patrik går på dejt med Cecilia som han tar med till Skansen."

Källa

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

monstermash
2013-09-08 15:45
#4

Det går inte bra för programmet dock, som hela tiden tappar tittare. Artikel.

Jess89
2013-09-08 15:52
#5

#4 vad tråkigt!

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[japptravare]
2013-09-15 11:00
#6

#4
Tror att det kan bero på att folk känner sig lite obekväma med att sitta och stirra på handikappade människor 😐

Annons:
Imasy
2013-09-15 15:49
#7

Jag har inte sett mer än en trailer för programmet, men jag kan inte låta bli att bli illa till mods av programmet. 

Tycker det är kränkande mot de som deltar, att man utnyttjar dem och gör tv av det hela så övriga befolkningen kan skratta åt det typ.

[japptravare]
2013-09-15 22:29
#8

#7 Man sitter ju inte och skrattar åt dom 😐
 Man tycker tvärtom att dom är söta och man får upp ögonen mer för dom istället.
Programmet visar ju i sin form "Vi är handikappade, men likadana som alla andra".
Och tv-programmet ger ju även dessa personer större chans till att hitta sin kärlek.

Imasy
2013-09-15 23:03
#9

#8

Nu skrattar inte jag heller åt dem, men med tanke på att programmet från början hette "de odejtbara" känns det som en indikation för mig att det mer är åt andra hållet, alltså att även de med handikapp lyckas få till det med en dejt även fast de är icke dejtbara.

Jag tror ju att det finns andra vägar för dem att hitta den rätte för dem än att vara med i tv, då det endast är en handfull medverkande. Hur hittade de kärleken innan tv bestämde sig för att spela in?

[japptravare]
2013-09-16 09:44
#10

#8 Det hade jag ingen aning om 😮

Men det var ju vissa av dom som aldrig någonsin hade haft förhållande eller varit på dejt, så vissa av dom har väl inte hittat någon innan dess.

Imasy
2013-09-16 10:27
#11

#10

Produktionsbolaget fick ändra titeln i sista sekund då de blev halshuggna av allmänheten.

Det namnet får mig att tänka att de som har handikapp är äckliga och odejtabara.

[Moa-]
2013-09-16 22:31
#12

japptravare; "#7 Man sitter ju inte och skrattar åt dom Oberörd  Man tycker tvärtom att dom är söta och man får upp ögonen mer för dom istället." Låter som om du beskriver hundvalpar snarare än människor. Beskriver du mammorna i ensam mamma söker, deltagarna i idol på samma sätt?

[japptravare]
2013-09-17 07:54
#13

Jag tycker människor kan vara söta ja 🙂

Annons:
[Moa-]
2013-09-17 10:38
#14

japptravare; ser du dem då som jämlikar och fullt ut vuxna ansvarstagande människor, eller som någon mindre självständig som man kan le lite åt? Barn är söta, små tjejer är söta, en vuxen man är han verkligen söt? Att beskriva ett kollektiv som "söta" är enligt mig nedvärderande, på samma sätt som när okända personer tilltalar någon "lilla gumman/men gumman".

Jessicahagstrom94
2013-09-17 12:57
#15

Jag har sett ett avsnitt men vet inte vad jag tycker riktigt.. tycker inte om att titta på handikappade eftersom jag tycker det är ohyfsat/oförskämt att stirra på någon med handikapp.

[japptravare]
2013-09-17 15:14
#16

#14 I min familj kan vi säga "söt" till både bebis, barn, vuxen eller pensionär.
Bara för vi säger "söt" så menar vi inte att vi vill klappa och dra i kinderna som om det vore en hundvalp eller bebis.
Så du kan inte tycka att din partner är söt?
Är man vuxen måste man alltså vara fin/snygg.

[Moa-]
2013-09-17 15:17
#17

Söt är för mig synonymt med gullig, vilket en partner kan vara ibland, gamla som inte längre kan ta hand om sig själva kan också hamna där… Vuxna människor som du saknar relation till hör ej hemma där…

[japptravare]
2013-09-30 09:49
#18

Jag har fått reda på nu i efterhand att programmet från början är amerikanskt (why not?) och där heter det "De odejtbara"

Jess89
2013-09-30 13:05
#19

#18 Visst är det så, och det har premiär i morgon på TLC om jag inte minns fel.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Love-
2013-09-30 14:52
#20

jag har inte sett på den serien, men min syster ser på den och säger att den är bra och att jag borde se på den…

Kanske något jag borde börja med, finns den att se på play?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
Jess89
2013-09-30 18:05
#21

#20 den finns och se på kanal5play.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Love-
2013-09-30 18:15
#22

Ok, ska kanske ge det en chans får se när jag hinner

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Jess89
2013-09-30 19:22
#23

#22 Det tycker jag verkligen att du ska.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: