Annons:
Etikettskådespelare-och-tv-personligheter
Läst 675 ggr
monstermash
2013-09-05 13:49

"Blir aldrig samma Dogge som jag var"

Det har hänt mycket i "Körslaget"-aktuella Dogge Dogge­litos, 37, liv de senaste tio åren.

Men det som kom att ställa hela hans liv på ända var när nyblivna hustrun Leonida hastigt och nästan utan förvarning gick bort i lungcancer 2004. Paret hade en tvåårig dotter och plötsligt stod Dogge som ensamstående pappa.

- Man förlorade ju så mycket upplevelser, så mycket lycka, så många saker vi skulle göra… Allt det blev man ju berövad,­ säger Dogge till Anna Hegestrand i podcasten "Livshjulet".

- Det gjorde att man blev en annan människa samtidigt som man växte som människa.

Trivs med livet

I dag har Dogge hittat en bra vardag. Tillsammans med sin exflickvän har han fått ytter­ligare tre barn och även om han numera är singel trivs han med livet.

- I dag känner jag mig glad och försöker vara lycklig men ibland kommer demonerna tillbaka inom mig, säger han i podcasten.

När han nu ser tillbaka på exhustruns död konstaterar han att de tuffa åren förändrat honom mycket.

- Det var en tuff tid. Jag blev en annan människa från den dagen, jag kommer aldrig bli samma Dogge som jag var. Så är det bara. Det kan jag inte ändra på, säger han i "Livshjulet". Källa

Annons:
Upp till toppen
Annons: