Annons:
Etikettskådespelare-och-tv-personligheter
Läst 5134 ggr
monstermash
2013-09-05 13:40

Ola-Conny & Morgan

Ola-Conny och Morgan blev kända genom tv-serien Ullared, och har därefter filmats i "En stark resa med Ola-conny och morgan" där de bland annat rest till USA.

Här kan ni diskutera allting som rör profilerna :)

Annons:
monstermash
2013-09-05 13:40
#1

I femton år har han arbetat på lågpriskedjan Gekås i Ullared, med befattningar som allt från brödansvarig till allt-i-allo. Men aldrig kunde väl Ola-Conny Wallgren, 49, tro att han en dag skulle bli rikskändis genom sitt jobb.

I höst syns han åter i rutan med sin vän och kollega Morgan Karlsson i "En stark resa". Men lika glad, utåtriktad och hängiven som han har varit i jobbet och på tv - lika tufft har han haft det p­rivat.

Var becksvart

För bara några år sedan var livet becksvart.

I samma veva som han gick igenom en uppbrytande skilsmässa, brann hans barndomshem ner. Sedan gick hans far bort i cancer. Något som höll på att ta knäcken på Ola-Conny.

- Det tog fruktansvärt hårt på krafterna, säger han.

- Jag hade ingen gnista. Jag var helt slut som människa och tänkte att: "Va fan, ska jag leva så här?".

Efter den svåra skilsmässan svek vännerna, en efter en.

Men värst var det ändå efter tv-debuten. Från att ha mobbats under skolåren, var det som att utfrysningen kom tillbaka - och tystnaden var ­vapnet.

- De sa "du har gjort bort dig och skämt ut dig". I dag hälsar de inte på mig, eller pratar med mig.

Lyckades vända

- Det har varit fruktansvärt jobbigt. Till slut tänker man ju: "Ska man ta livet av sig eller ska man leva?", säger han.

Men mitt i allt mörker, lyckades han vända eländet till någonting positivt. Att medverka i tv är något han älskar, och som han gärna fortsätter med.

I dag har han ­funnit nya vänner,­ som kan acceptera att han syns på tv och som stöttar honom - oavsett. Dessutom har han träffat en ny kvinna, som lyckats fånga "Ullared"-favoritens hjärta.

- Efter alla tv-program har jag blivit mycket säkrare. I och med att jag gått igenom så mycket och träffat så mycket människor så vågar jag säga vad jag tycker och tänker, vilket jag har haft nytta av även privat. Man blir ju säkrare på sig själv.

"Gäller att kämpa"

Efter ännu en inspelning av "En stark resa" känner Ola-Conny att livet är på väg åt rätt håll.

- Det gäller att kämpa och vara envis. Jag har aldrig haft det så bra och mått så väl som jag gör nu, säger han.

Källa

[Mustangcab]
2013-09-05 17:56
#3

Det var intressant att läsa. Jag tillhör dem som hänger på TV:n när de visar Ullared men också dessa starka resor. Fast ibland undrar jag om de inte kan bättra på sin engelska lite. Resan till Italien var intressant med denna lilla bil de fick.😂Ola-Conny lyckas alltid med att ta de sämre rätterna i jämförelse med Morgan.

monstermash
2013-09-05 21:35
#4

#3 - Haha ja vad var det han sa… "han får sälja mer grönsaker så han kan köpa en egen hatt" åt försäljaren som försökte ta hans hatt😃

[Mustangcab]
2013-09-06 09:14
#5

Ja och Morgan frågade buffelkoägaren hur mycket mjölk han fick från vardera kon och denne svarade 12-13 l och Morgan översatte detta med 40 l😃

monstermash
2013-09-06 12:58
#6

Haha ja, vad säger man. 😐

Annons:
Jess89
2013-09-06 16:34
#7

#6 Haha de är som de är helt enkelt! 😉

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

monstermash
2013-09-07 23:25
#8

Morgan har gett upp kärleken för sin tv-karriär, källa.

Jess89
2013-09-07 23:26
#9

#8 Låter dumt, Men vi prioriterar olika i livet.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Tarotstollan
2013-09-09 02:28
#10

Gillar dem stort när de är på Ullared.
Tyvärr, tycker jag bara de är pinsamma när de är ute och reser, mest för den dåliga engelskan skull.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Mustangcab]
2013-09-10 14:40
#11

Nu har jag sett det avsnittet som visades igår och funnit en alternativ användning för vassel. Nämligen att bada i den vilket de båda  herrarna  gjorde igår.

Min mor som gjorde ost till jul brukade koka risgrynsgröt på den😃

[japptravare]
2013-09-15 10:57
#12

Alltså gud, jag älskar dom!
Eller jag älskar att följa dom 😃
Man får sig alltid ett gott skratt 😉

Where can I find a Bankomat

[Mustangcab]
2013-09-16 22:03
#13

Detta radarpar, de är bättre än Helan och Halvan😂När de skulle över gränsen mellan Schweiz och Tyskland så blev de stoppade i tullen och sa ja  när tullen undrade om det hade något att deklarera😃Så de fick köra åt sidan och så gick tullen igenom deras packning och fann Ola- Connys honung från grekland inlindad i hans kalsonger😃

Annons:
[Mustangcab]
2013-09-23 21:16
#14

5:e och sista delen ikväll. De var i Finland och klarade inte av sätta upp ett tält utan fick övernatta i bilen😂

Det hela slutade med att de sa att de gärna skulle åka till Australien😃

Upp till toppen
Annons: