Annons:
Etiketttv-serier
Läst 4083 ggr
monstermash
7/15/13, 5:49 PM

Morden i Midsomer

Här inne diskuterar vi Morden i Midsomer!

Annons:
monstermash
7/15/13, 5:53 PM
#1

Någon mer än jag som är helt såld i serien? Framförallt de gamla avsnitten med gamla Barnaby, men den nya är också bra. Vad är det som gör att ni gillar serien så mycket? 🙂

Jag kan börja; Jag tycker engelska deckarserier är mysiga i allmänhet, men karaktärerna i Morden i Midsomer är så otroligt mysiga. Tillexempel Barnaby & Joyce, i CSI och liknande ser man bara det som händer på jobbet, men här får man mer inblick i hela Barnabys liv. Det handlar inte bara om morden, utan det är mer inlevelse i situationen runt omkring och efter dödsfallet också. Dessutom älskar jag den fantastiska naturen, och alla mysiga små byar de filmar serien i.

[Mustangcab]
7/16/13, 11:22 PM
#2

Ja ikväll var det sista avsnittet för denna gången. Själv älskar jag  denna serie dels pga av de vackra omgivningarna. Det är mycket vackert i England men också för att huvudrollsinnehavarna är fullkomligt normala människor som vem som helst. Sen är det inte så blodigt heller. OK de slår ihjäl några  stycken men det är inget utdraget våld.

Jag tillhör dem som se de gamla avsnittet när de visas också på olika reklamkaneler. Jag kommer itnte ihåg vem som var skyldig så det spelar ingen roll.😃

Tarotstollan
7/21/13, 7:40 PM
#3

Jag älskar Morden i Midsomer! Kan se avsnitten hur många gånger som helst, ser jag att det är en repris på någon kanal så tittar jag på den.

Allting runt den serien är mysigt, naturen, människorna, upplägget på avsnittet, att skådespelarna har varit med hela tiden från början (vad jag vet).
Vore kul om Tom Barnaby, Joyce, Cully? med man och ev. barn skulle dyka upp i något av de nya avsnitten och "hälsa på hos kusinen"!

Tycker de nya Barnabys är lika mysiga som de "gamla". Gillar att de visar att de bryr sig om sin hund och att han är viktig. Kan visa människor att man skall ta hand om sina djur och att de är viktiga i sammanhanget!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

monstermash
7/21/13, 8:10 PM
#4

#2 - Jag sitter också bänkad och tittar på alla avsnitt igen. :)

#3 - Jag håller med dig, uppmärksamheten kring hunden är mysig. Tom gillade ju inte Joyces mat och de kändes lite stela med varandra överhuvudtaget, så nu med nya avsnitten, där frun håller på med yoga och även har en hund tillsammans känns som ett lyft för serien. :)

Dessutom dyker inte fallen upp där den Joyce är numera… ;-) Bara jag som la märke till det? Gick hon med i en klubb, blev någon mördad i den. Var hon på promenad, blev någon mördad i närheten etc…

Tarotstollan
7/21/13, 8:18 PM
#5

# 4. Kanske det blev så för att skådespelerskan skulle ha mer att göra än laga oätlig mat till honom😃!
Tänkte inte på att de var stela med varandra, tyckte de var mysiga ihop också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

monstermash
7/21/13, 8:24 PM
#6

#5 - Haha ja… Joyce var en typiskfru, och den nya frun (vad heter hon ens?) har ju jobb, så det är lite med moderna könsroller nu iallafall. :)

Annons:
[Mustangcab]
7/24/13, 1:21 PM
#7

Såg att det är ett av de gamla avsnitten, med den gamle Barnaby, i repris på TV3 ikväll kl 21.00 som jag förmodligen inte har sett. Det ska jag däremot göra ikväll😃

[Mustangcab]
7/25/13, 1:33 PM
#8

Dessvärre så hade jag sett den men den gick att se igen när fotbollen inte ville sig för Sverige.😃

monstermash
7/25/13, 2:47 PM
#9

Såg också det avsnittet. :) Haha Jones får hoppa in överallt för att ha koll på läget. ;)

[Mustangcab]
7/25/13, 6:00 PM
#10

Jones är gift med en svenska och tillbringar somarna i Sverige läste jag i något blad.

"Ben Jones, spelad av Jason Hughes, kriminalassistent (Detective Constable) och Barnabys medhjälpare från "Huset i skogen" och fortlöpande. Befordras till kriminalinspektör (Detective Sergeant) i avsnittet "Förra årets modell". Jones fortsatte i serien efter Tom Barnabys pensionering, men har nu meddelat att avsnitt 95 "Schooled in Murder" är hans sista avsnitt i serien."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Morden_i_Midsomer

[Mustangcab]
7/25/13, 6:35 PM
#11

Då det står att "Jones" är gift med en svenska som visar sig heta Nastasha så lägger jag in en länk här om honom.

http://www.gp.se/kulturnoje/1.983905-sverigevannen-i-morden-i-midsomer-?m=print

monstermash
7/26/13, 10:38 PM
#12

Jahaja, där ser man! Det hade jag ingen aning om… :)

[Mustangcab]
7/27/13, 6:25 PM
#13

Ett "nytt" avsnitt ikväll kl 20.00 på 8:an med den gamle Barnaby. Men jag spelar in för det är ett avsnitt med Morse på kanal 9 samtidigt.😃

Annons:
monstermash
7/27/13, 7:39 PM
#14

Då vet jag vad jag kommer göra 20 ikväll! Såg ett avsnitt nu i eftermiddags med gamla också, mysigt när det går så mycket morden i midsomer under veckorna. 🙂 Inte kan du väl dissa Morden i Midsomer för Morse?😉

[Mustangcab]
7/27/13, 7:46 PM
#15

Jag har sett den nyligen men inte Morse, men jag spelar som sagt var in den😃

monstermash
7/27/13, 8:16 PM
#16

Själv har jag inte en syl i vädret med en Morden i Midsomer tokig mamma. Inte för att jag klagar!

Det här avsnittet är dock inte intressant, gillar inte rika snobbiga människor som inte kan låta polisen ha sin brottsplats ifred. 🤦‍♂️

[Mustangcab]
7/27/13, 10:22 PM
#17

Det var ett väldigt bra avsnitt av Morse som jag aldrig sett och det sista med  John Thaw i huvudrollen då han fakstiskt dog på slutet i hjärtattack.

Tarotstollan
7/27/13, 11:47 PM
#18

Jag tycker lika mycket om Morse, så det är så typiskt av Tv-kanalerna att de skall sända avsnitt samtidigt som krockar så jag bara kan se ett åt gången. Det sista avsnittet med Morse var riktigt sorgligt, jag kommer ihåg det sen jag såg det sist.
Fast detta avsnittet med Barnaby idag var ganska kul med Cullys bröllop och allt strul.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Mustangcab]
7/27/13, 11:55 PM
#19

# 18 Ja jag vet, så jag ska se det vid ett annat tillfälle men imorgon är det Miss Marple på 7:an kl 21.00. Gissa om jag gillar brittiska deckare😂

Tarotstollan
7/28/13, 12:08 AM
#20

Du är inte ensam hahahaha

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Mustangcab]
7/28/13, 6:45 AM
#21

Ser att det är Foyles war kl 20.00 på 8:an så jag får spela in Miss Marple😃

monstermash
7/28/13, 5:40 PM
#22

#19 - Åh Miss Marple är så otrolig mysig. Jag puttar upp en tråd om kriminalserier så kan vi skutta dit med allt som inte rör Morden i Midsomer! ;)

[Mustangcab]
7/31/13, 11:59 AM
#23

Ikväll är det Morden i Midsumer igen😃Avsnitt 8 av 8 på TV3. Sen nästa vecka så börjar en "ny" omgång😃

Tarotstollan
7/31/13, 9:16 PM
#24

Sitter just nu och tittar, kul med de gamla avsnitten för jag kommer inte ihåg något av dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

monstermash
7/31/13, 9:30 PM
#25

Sitter också och tittar igen!

Ibland kommer man bara ihåg vissa scener från avsnittet så man tror att man aldrig sett det, sedan inser man att man visst har det när en viss scen kommer. ;) Eller det kanske bara är jag!

Tarotstollan
7/31/13, 9:54 PM
#26

Nej, så är det för mig också, men just nu vet jag inte om hon är skyldig eller ej. har ingen aning! Däremot kommer jag ihåg att mormodern hade brutit armen när Tom sa det, men det är allt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

monstermash
7/31/13, 10:39 PM
#27

#26 - Haha den där tutan kommer jag så väl ihåg 😃

Annons:
Tarotstollan
7/31/13, 11:01 PM
#28

Samma här, när de plockade fram den så kom jag ihåg det också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

monstermash
8/7/13, 10:48 PM
#29

Ikväll var det dags igen för ett nytt avsnitt! :)

[Mustangcab]
8/7/13, 10:57 PM
#30

Ja jag så på det med ett halvt öga då jag faktiskt kommer ihåg vad som hände.

Tarotstollan
8/7/13, 11:03 PM
#31

# 30. Samma här!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Julip
8/8/13, 7:02 PM
#32

Såg ett avsnitt MIM igårkväll! Och vilka minnen som väcktes. Är totalt förälskad i serien och såg den mycket förr. Nu blev jag nyförälskad och vill börja bänka mig framför tvsoffan igen!

Så när går MIM på tv? Är det varje onsdag kl 21.00? Eller såg jag någon typ av repris igår?

Tarotstollan
8/8/13, 9:01 PM
#33

Allt som visas just nu är repriser.
Onsdagar tv 3 21.00, repriser från 2007.
Lördagar tv 8  20.00, repriser från 2008.

Ändå kul att se gamla avsnitt för det mesta har jag glömt vem som var mördaren ändå!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

monstermash
8/9/13, 1:54 PM
#34

Det går dock yttligare en säsong mitt på dagen vid 15 ungefär. Jag kommer inte ihåg veckodag eller kanal dock. 😮

Annons:
Tarotstollan
8/9/13, 2:08 PM
#35

Verkar vara lördagar tv 8, ca 14.45 enligt min tvtidning men det är samma avsnitt som går sen på kvällen 20.00.
Sen är det ett avsnitt på söndag 14.50 tv 8 också men står inte vilket avsnitt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Mustangcab]
8/10/13, 10:40 PM
#36

Det är det avsnittet som visades ikväll som går i repis på dagen imorgon. Gå in på leta.se och klicka på TV i 3:e kolumnen och så klicka på TV-tablåer så kan du sen läsa vad det är på TV.

monstermash
8/11/13, 11:45 PM
#37

#35 - Haha TV tidning, vad oldschool! 😃

#36 Så var det ja! Det lät krångligt haha, men tak för tipset. Brukar titta på tv.nu men nu när jag har morsans dator så funkar inte sajten. 😕

Fridaaaa
8/14/13, 6:50 PM
#38

Gillade serien innan men det har blivit sämre tyvärr. Så följer det inte längre, ser bara gamla avsnitt i så fall.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mustangcab]
8/18/13, 1:48 PM
#39

# 37 Det är TV.nu som jag ser på också men jag har leta.se som startsida. Dessvärre så är jag inte inloggad så jag kan enbart se en veckai framåt i tiden. Men jag har en TV-tidning också men det står inte så mycket i den som det gör på "nätet".

[Mustangcab]
8/24/13, 7:22 PM
#40

Jaha, då är det dags igen på TV8 kl 20.00 av den gamla Barneby😃

[Mustangcab]
8/25/13, 6:59 PM
#41

Och den såg jag idag😃

Annons:
monstermash
8/25/13, 8:20 PM
#42

Såg den både idag och igår, jag har för lite att göra. 😃

Julip
8/28/13, 2:33 PM
#43

Inget Morden i midsomer idag? 😕

monstermash
8/28/13, 3:35 PM
#44

#43 - Det kommer ett avsnitt 21 ikväll med morden i midsomer.

[Mustangcab]
8/28/13, 3:42 PM
#45

# 44 I vilken kanal då?

monstermash
8/28/13, 3:59 PM
#46

Ja just det, det har väl varit säsongsavslutning på den säsongen nu. Syftar på säsongen som går på TV3.

Julip
8/28/13, 4:06 PM
#47

#46 Ja antagligen för ikväll verkar det inte gå något avsnitt..

😭

monstermash
8/28/13, 4:46 PM
#48

😮

Annons:
[Mustangcab]
8/28/13, 6:46 PM
#49

Nej och inte förra veckan för då började Stalkers.

monstermash
8/28/13, 6:57 PM
#50

Ok. Jag följer inte Morden i midsomer på onsdagar så har inte exakt koll på det, men då vet vi.

Lady P
11/11/13, 11:17 AM
#51

#10 och 11

Natasha (Dahlberg i efternamn har jag för mig) råkar faktiskt vara min syssling;) men har dock aldrig träffat Jason (eller Natasha för den delen heller ;))
Komiskt är att hela släkten är Morden i Midsomer fanatiker så när vi fick reda på att Natashas man skulle vara med blev dom helt galna ;)

Only the dead fish follow the stream...

Upp till toppen
Annons: