Annons:
Etikettunderhållningsprogram
Läst 1580 ggr
LindaNov
5/24/13, 8:19 PM

barntortyr på AFV

Jag blir så fruktansvärt upprörd och förbannad när jag ser en nästan nyfödd bebis bli badad och medans den gråter blåser mamman bebisen i ansiktet. så den tappar andan och börjar gråta så hjärtskärande. Vissa människor ska definitivt inte få ha barn överhuvudtaget. Jag vet inte men vad anser ni?

Annons:
monstermash
5/25/13, 9:21 PM
#1

Utan att ha sett klippet vill jag inte uttala mig om det specifika fallet. Men om barnet faller illa har jag väldigt svårt att se att de skickar in det på TV. Om man skadar sina barn med flit visar man det inte till allmänheten. Har även svårt att se att AVF skulle ta med videos där de tror att ett barn far illa.

Magstarkt att kalla det barntortyr.

Honestyisdead
5/26/13, 11:31 AM
#2

Ser det inte som tortyr. Barnet grät redan, och tappade gråten då nåhon blåste lite lätt i ansiktet för att sedan fortsätta gråta. Tortyr är ett alldeles för stakt ord.

LindaNov
5/26/13, 12:02 PM
#3

Jag anser inte ordet tortyr eller misshandel vara för magstarkt. Alla som har barn vet att nyfödda har en reflex som gör att de stänger till luftvägarna och slutar andas för en stund när man gör så. De använder tungan till det. Jag som har 3 barn har aldrig överhuvudtaget övervägt eller ens tänkt tanken att göra så. Jag kan säga att magstarkt var det jag såg. Fick mig att må illa och undra hur vissa föräldrar är funtade. Till och med min man reagerade på detta klipp. Det finns misshandel i alla former fysisk, psykisk och det är misshandel även om man inte slår ett barn. Hemskt att folk tar så lätt på det.

Alla har rätt att tycka olika och när man tydligt ser att barnet blir så hysterisk som den blev så är det än hemskare, eller tycker ni att det är svårt att se ansiktsuttryck??

mallabralla
5/26/13, 12:42 PM
#4

har inte sett klippet, går det att se någonstans så man kan bilda sig en egen uppfattning?

Sajtvärd på Perser iFokus

MoaL
5/26/13, 12:44 PM
#5

Man blåser ju i ansiktet på spädbarn när de till exempel ska simma, just för att de ska hålla andan. Jag har inte heller sett klippet men tycker att "barntortyr" låter väldigt överdrivet.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Honestyisdead
5/26/13, 1:18 PM
#6

3 barnet var enligt mig ledsen pga badet, inte blåsandet. Jag tycker du överdriver kraftigt.

Annons:
LindaNov
5/26/13, 2:38 PM
#7

Det är fritt fram att tycka vad man vill…och jag tycker inte jag överdriver. AFV:s hemsida går att gå in på. Där kan man se det.

monstermash
5/26/13, 8:40 PM
#8

#7 - Eftersom du vet vilket klipp det är så får du gärna åtminstnoe skriva vilket avsnitt det handlar om du inte vill länka själv.

Naturligtvis har du rätt att tycka vad du vill, men vi har lika stor rätt att inte hålla med dig.

LindaNov
5/26/13, 9:23 PM
#9

#8: Avsnitt 142. Ja det är ju det jag sagt att alla har rätt till sin åsikt. Då får man också respektera min.

Hellre tycker jag synd om bebisen än att skratta åt den och tycka att föräldrarna gör något roligt. Mådde bara dåligt av att se videon. Det är inte bara jag som tycker den är frånstötande. Många har reagerat.

monstermash
5/26/13, 11:09 PM
#10

#9 - Jag kan bara tala för mig själv, men jag respekterar din åsikt även om jag inte håller med. Tror de flesta gör det.

mallabralla
5/26/13, 11:51 PM
#11

ok, nu har jag sett det och roligt var det ju knappast, inte tortyr men jag skulle inte göra så mot kitt barn, hade varit roligt om den skrattade emellan. ser ju stressande ut för barnet. men tortyr nej.

tycker dock att klippet innan är elakt när de skickar helikoptern på katten, gör väl rätt ont att få propellern på sig?

Sajtvärd på Perser iFokus

LindaNov
5/27/13, 9:01 AM
#12

#11: Ja det är ju onödigt det med. Med katten alltså. Jag har även sett klipp där barn och vuxna ramlar och ser ut att bryta nacken av sig det ser inte heller kul ut. Ser inte det roliga i det.

Honestyisdead
5/27/13, 9:02 AM
#13

Smaken är som baken.
Själv gillar jag mest videos på hundar som ser roliga ut.

Gillar inte alls videos där dom lurar familjemedlemmar att dom vunnit massa pengar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: