Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1110 ggr
Inkanyezi
4/26/13, 10:18 AM

Gubbsjuk skit-TV

Läste just Jenny Strömstedts krönika:

Släck ner gubbsjuk skit-tv och rannsaka modeindustrin

.

Och jag kan inte annat än hålla med. Jag har själv för länge sedan släckt ner skiten, men ändå ringer de emellanåt från Radiotjänst AB för att fråga mig en massa saker. Senast var frågan bland annat om jag hade "surfplatta" eller "smartphone".

Och för alla som inte vet. Bredbandsförbindelse, som med surfplatta eller dator är inte tevemottagare och man är inte skyldig att betala licens om man tittar på program via datorn. Licens gäller enbart programmerad utsändning, dvs sådant man tar emot med en apparat som tar emot något som skickas ut på bestämd tid och når alla. När man själv beställer material som är tillgängligt via en nätadress, är det per definition inte television, och därmed inte licenspliktigt.

Men som sagt, jag har släckt ner skiten.

Annons:
monstermash
4/29/13, 1:18 PM
#1

Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med det här inlägget… Att du inte tittar på tv och inte tycker någon annan ska göra det heller?

Inkanyezi
4/29/13, 1:24 PM
#2

#1 Som du ser är inlägget pacerat i gruppen "Övrigt" och länkar till en krönika i en tidning. Det är postat för att det kan vara av allmänt intresse, och har inte ett smack att göra med om du tittar på teve eller inte. Alla får göra precis som de vill, och jag tycker inte att det är helt okej att insinuera med tolkningar.

Så det finns ingen som helst agenda bakom. Däremot kan det ju finnas saker att diskutera, både sådant som jag nämner i mitt inlägg och sådant som står i tidningskrönikan.

monstermash
4/29/13, 1:28 PM
#3

#2 - Jag har inte anklagat dig för att ha någon hemlig agenda bakom inlägget heller, frågade bara vad du ville med tidningsartikeln.

Det är dock lite trist attityd att du upprepar att du släckt ned skiten vilket du gärna får undvika att kalla tvn i fortsättningen. :)

[peter54]
4/30/13, 10:01 AM
#4

Jag tycker att rubriken är principiellt riktig. Det är verkligen patetiskt att i nästan vart och vartannat program ska kvinnor se sexiga ut medan männen är propert klädda.

Upp till toppen
Annons: