Annons:
Etiketttv-serier
Läst 3344 ggr
LoAEmma
2013-04-02 22:26

Fringe - nån som kollar?

Hej tvfolket!

Nån som fortfarande hänger med i Fringe?
Har ju fått en urusel tid nu, typ halv ett på fredag kväll/natt såg jag…

Jag har tittat genom åren men ofta fått söka upp på nätet eftersom man aldrig vet när en ny säsong dras igång på tv (pga ingen reklam för det och som sagt, urusla tider).

Nu känns det iaf som man missat nåt nu mellan säsong 4 och 5…men gissar att det kommer klarhet i det vartefter säsong 5 fortgår.

Vad tycker ni? Fortfarande lika bra eller har det flummat ur helt?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Jess89
2013-04-04 11:55
#1

Jag fastnade för serien när jag såg reklamen, men har tyvärr inte blivit att jag har sett mycket av det. Började och se säsong ett men är dålig på att se serier. Känns lite väl rörigt när man ser enstaka avsnitt.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

monstermash
2013-04-12 22:49
#2

Jag har faktiskt aldrig sett Fringe! 😮 Det ringer inga klockor iallafall.

LoAEmma
2013-04-12 22:50
#3

Riktigt bra om man gillar lite övernaturligt sådär, blandat med lite CSI-känsla.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

kissidor
2013-04-13 10:08
#4

jag hade aldrig sett fringe på tv, men säsong 1-3 finns med i netflix-utbudet så då började jag kolla och fastnade direkt :). är fortfarande på säsong 1 så kan inte uttala mig om resten. skönt att kunna kolla serier på det viset tycken jag, när det passar en själv. det går en massa bra grejer på tider som inte alls funkar.

Värd på Mobiltelefoner och Android

LoAEmma
2013-04-13 13:27
#5

Kul! Serien förändras mkt med tiden :) Fortsätt kolla!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

TurboFart
2013-05-09 01:18
#6

OMG om jag gör!! Började kolla från början och hade sett alla säsonger inom en månad. Lätt än av de bästa serierna jag sett! :D

http://hannnafoto.blogg.se

Annons:
LoAEmma
2013-05-09 10:53
#7

Kul att få sån kontinuitet, att kolla på alla så tätt :)

Så du har kollat färdigt nu? Jag hänger med på tv nu på sista säsongen… Vill dra ut på det ett tag haha… Spännande!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

TurboFart
2013-05-09 12:37
#8

#7 yep! Ja jag brukar göra så när jag börjar kolla på en ny serie, och sen beroende på hur hårt jag fastnar så går det lite olika fort ;) Fringe blev jag störtkär i direkt kan jag säga :) Haha men jag förstår dig, nackdelen med att kolla på alla säsonger så tätt är att det tar slut så fort. Speciellt eftersom Fringe bara har 5 säsonger :( Men jag tror jag ska kolla om dom snart ;)

http://hannnafoto.blogg.se

LoAEmma
2013-05-09 21:49
#9

Ja det ska bli riktigt spännande att se hur det slutar!
Men J J Abrams brukar väl inte göra jättetydliga slut på sina serier…tänker på Lost tex.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

TurboFart
2013-05-09 23:11
#10

Jaa åhh slutet…. <3 Har faktiskt aldrig sett lost, men jag tyckte slutet på fringe var bra :D

http://hannnafoto.blogg.se

LoAEmma
2013-05-09 23:29
#11

Bra!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Evisen
2013-05-12 17:11
#12

Jag har kollat Fringe från början och är fast i den. Det som har skötts väldigt dåligt från kanal5, är att de inte har gjort reklam för när den har börjat efter uppehåll osv.

Sista delen av Fringe var helt ok tycker jag(kollade på nätet för OM kanal5 skulle strula igen).

LoAEmma
2013-05-12 18:56
#13

Ja det har varit hopplöst, jag har kört vissa säsonger på nätet för att man missat helt när dom kört igång det igen…och helt värdelösa sändningstider med. Att dom hellre kör repriser vid 21-snåret och en ny serie mitt i natten??

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Evisen
2013-05-12 19:13
#14

#13 håller med dig fullständigt om sändningstiderna.

Jag tror de hellre prioriterar de serier som redan visats en och två gånger och de där två gaphalsarna(ingen sagd, ingen nämnd…).

LoAEmma
2013-05-12 19:37
#15

Haha ja precis!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

kissidor
2015-01-03 11:29
#16

Nån som vet nåt annat sätt att se denna än på swefilmer nu? Jag hade gjort ett ganska långt uppehåll för att kolla på andra bra grejer men blev nu jättesugen på att se vidare på fringe men då var den borta från netflix 😭!

jag får väl se den på swefilmer om det inte finns nåt annat alternativ, men kvaliteten är ju helt förkastlig 😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cireea
2015-01-03 14:10
#17

Det finns ju annars diverse hemsidor där man kan ladda ner serien på 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kissidor
2015-01-03 14:57
#18

jo… fast det vill jag inte. helst betalar jag faktiskt för att se den, men när den nu inte verkar finnas hos nån av betaltjänsterna så… samtidigt vill jag inte köpa den på dvd eller nåt, för jag tänker bara se den en gång

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cireea
2015-01-03 14:59
#19

Men den fanns på Swefilmer? Har du kollat Dreamfilm?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kissidor
2015-01-03 15:03
#20

ja fast som sagt i helt bedrövlig kvalitet. kollat dreamfilm och sweflix också men där fanns den inte

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cireea
2015-01-03 15:04
#21

Ja, Swefilmer är inte direkt kända för sin kvalité på filmer/serier tyvärr.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kissidor
2015-01-03 15:11
#22

nä eller hur - för att inte tala om översättningarna ibland 😃 ! google translate rakt av liksom. men sen är det väl för att serien har några år på nacken också som kvaliteten inte är den bästa. nå jag får väl pina mig helt enkelt, tack iaf för att du försökte hjälpa mig 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

neasfotografier
2015-01-04 17:49
#23

#22
Ändring på deras översättningar nu då jag börjat översätta deras avsnitt av Supernatural 👍
Man kan ju hoppas att de erbjuder mig någon annan serie också 🙂

Angående Fringe så började jag titta när det gick på TV men inget som jag fortsatte följa av nån anledning. Tappade väl tråden nånstans och intresset.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

kissidor
2015-01-04 19:12
#24

Skönt att höra att du tar tag i saken 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

neasfotografier
2015-01-04 19:24
#25

#24
Verkligen! Vet faktiskt inte var de fått tag i de andra som översätter där.. Nog för att man förstår engelska men finns det text så är det för mig svårt att bara ignorera den och då ser man ju all Google Translate-grammatik vare sig man vill eller inte 😛

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Zimplet
2015-01-05 19:27
#26

#25 Man har fått många goda skratt inne på Swefilmer när man ser grammatiken! Det går helt enkelt inte ignorera när man väl upptäckt hur kass texten är, haha!

neasfotografier
2015-01-05 22:35
#27

#26
Haha, ja senast idag har jag suttit och skakat på huvudet med ett leende åt stavning osv på Swefilmer. "Kommisarie" bland annat, var en massa andra fel också.
Det folk inte förstår är att det blir lättare att översätta när man har avsnittet tillgängligt och kan titta på det under tiden.
Annars blir det mycket fel på ni/du t.ex. 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
kissidor
2015-01-17 21:56
#28

jaja, så ruttnade man helt på att försöka se den på swefilmer i alla fall 😓. det blev till att hosta upp 600 pix för dvd-boxen, OCH 600 till för en extern dvd-spelare till min laptop - jag hade ju aldrig i min vildaste fantasi kunnat tänka mig att jag skulle behöva ha dvd-spelare i datorn. så det blev lite dyrare än att se den på netflix som jag trodde att jag skulle ja 😕. men den är ju samtidigt värd det 🙂. och förresten hade vi ändå gått lite väl hårt åt vår bredbandspott under jul- och nyårsledigheten (vi har mobilt bredband, det enda som funkar hos oss), så det var väl lite positivt att jag kommer att spara lite på det i alla fall 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2015-01-25 21:00
#29

ang översättningar - har råkat titta på marvel cinematic universe-filmerna i helt fel ordning, och nu skulle jag häromdan efter att jag sett captain america the first avenger kolla upp ett par grejer bara i captain america the winter soldier som jag hade sett innan men då inte riktigt fattat eftersom jag inte hade bakgrunden. första gången jag såg den betalade jag för det, men det ville jag ju inte göra igen eftersom jag bara skulle spola fram till ett par ställen, så jag tog det på en av de gratis streamingsajterna (minns faktiskt inte vilken av dem).

men jag pallade inte ens att försöka hoppa lite fram och tillbaks i filmen för jag fick totalt krupp av översättningen - som bla innehöll felaktigt användande av de och dem samt särskrivningar! alltså jag försöker verkligen att inte vara språkpolis när vanligt folk skriver tex inlägg på iFokus, men om någon nu tar sig för att göra översättningar för offentligt bruk så kanske man kan kräva lite mer 😕?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: