Annons:
Etiketttävlingar-och-tv-galor
Läst 1872 ggr
dextrosol
3/18/13, 9:01 PM

Eurovision Song Contest 2013

Den 14:e, 16:e och 18:e maj är det dags för Eurovision Song Contest 2013 i Malmö Arena, Malmö, Sverige

Tidig fråga kanske men vilken är er favorit i nuläget? Om ni inte hört bidragen så kan ni höra några sekunder av varje låt i den 15min videon

Annons:
yoanna
3/20/13, 8:33 PM
#1

Asså en liten dum fråga kanske, men har hört att det är den 14e, 16e & 18e Maj, men vad betyder det. Är finalen flera dagar eller hur funkar det? ☺️

dextrosol
3/20/13, 9:45 PM
#2

#1 I ESC (Eurovision Song Contest) så är det totalt 26st bidrag i finalen, då det är 39st deltagande länder med i årets tävling så har ESC 2st semifinaler där alla länder utom värdlandet (i år Sverige) och "The Big Five" (Storbrittanien, Spanien, Tyskland, Italien och Frankrike) deltar.

De 10 länder med flest röster från varje semifinal går vidare till final

Den 14:e Maj - Semifinal 1

Den 16:e Maj - Semifinal 2

Den 18:e Maj - Final

dextrosol
3/20/13, 10:07 PM
#3

Semifinal 1 - Den 14:e Maj

Belgien - Cypern - Danmark - Estland - Irland - Kroatien - Litauen - Moldavien - Montenegro - Nederländerna - Ryssland - Serbien - Slovenien - Ukraina - Vitryssland - Österrike

Semifinal 2 - Den 16:e Maj

Albanien - Armenien - Azerbajdzjan - Bulgarien - Finland - Georgien - Grekland - Island - Israel - Lettland - Makedonien - Malta - Norge - Rumänien -San Marino - Schweiz - Ungern

Final - Den 18:e Maj (listan är ännu inte klar)

Frankrike - Italien - Spanien - Storbrittanien - Sverige - Tyskland

Jess89
3/24/13, 11:02 PM
#4

Har faktiskt inte sett något av det så har svårt och ha någon favorit.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

-Idaoh-
3/26/13, 10:45 AM
#5

Finland och Irland har en stor chans att ta hem det iår tror ja ;) även sverige kanske har en chans ? :)

dextrosol
3/27/13, 6:45 PM
#6

Vad jag tror nu (Vad jag TROR inte vad jag tycker):

Dessa går vidare från semifinalerna:

Semi 1:

Danmark - Estland - Irland - Litauen - Ryssland - Serbien - Slovenien - Ukraina - Vitryssland - Österrike

Semi 2:

Azerbajdzjan - Bulgarien - Finland - Grekland - Island - Isreal - Norge - Rumänien - San Marino - Schweiz

Topp 5 i finalen:

1. Danmark

2. Norge

3. Ukraina

4. Tyskland

5. Sverige

Annons:
Upp till toppen
Annons: