Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 866 ggr
monstermash
3/17/13, 11:44 PM

Okej att diskutera sex i TV?

Är det okej att diskutera sex i TV hur som helst i alla pogram, eller tvärtom, inte i några alls? Kanske bara i några? Vad tycker ni?

Annons:
[Moa-]
3/18/13, 10:57 AM
#1

Du missade alternativet "Ja"?  Lite märkliga svarsalternativ och vad avses med "diskutera sex"?

monstermash
3/18/13, 11:08 AM
#2

#1 - Oj, missade visst det ja.

Ja vad tror du att jag menar? 🤔 Sexprat i allmänhet. Exempel diskutera sex som de gör i Fråga Olle och liknande pogram.

[Moa-]
3/18/13, 11:20 AM
#3

Ja, finns ju olika grader, det diskuteras fram och tillbaka i barnprogram och i familjeprogram så som "Familjen Annorlunda" dock på en helt annan grafisk- och detaljnivå.

monstermash
3/18/13, 11:24 AM
#4

#3 - Ja, precis. Men jag menar i allmänhet, sedan vart gränsen går får man gärna lägga till i sitt svar om man vill.

Jess89
3/18/13, 2:56 PM
#5

Jag kan tycka att det är okej efter 11 tiden då barn ska ha gått och lagt sig.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Jessicahagstrom94
3/18/13, 4:45 PM
#6

Alltså.. i barnprogram eller program som barn ser - NEJ!

Men fråga olle kollar jag gärna på, det är intressant med sånt.. haha😞 ser inget fel i det heller eftersom det har med livet gång att göra.

Annons:
[Tilde]
3/20/13, 8:31 PM
#7

Det är helt ok förutom i barnprogram :) Jag skulle inte ha problem att förklara för mina framtida barn xD

Johannez
3/21/13, 5:19 PM
#8

Det förekom i barnprogram när jag var liten. I Powerpuff pinglorna eller liknade Cartoon Network-serier fanns det massivt med referenser till sex. Minns ni Johnny Bravo? 😃 Ofta var det speglat så att budskapet blev olika för den som tolkade det. Därför kunde vuxna och barn underhållas av samma program då de tolkade dialogerna och karaktärerna olika! 

För övrigt tycker jag att det ska vara tillåtet att prata om sex i TV eftersom vi behöver avdramatisera begreppet i vårt kära land🙂

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

Upp till toppen
Annons: