Annons:
Etiketttv-serier
Läst 3977 ggr
Toxics
2/19/13, 12:59 PM

Bra serie?

Jo nu är de så här att jag är så trött på alla CSI serier och liknande. Visst är de bra och allt det men det blir så enformigt .
Det händer något de löser fallet och avsnittet är slut.

Jag är mer a den typen som gillar serier som aldrig riktigt tar slut om ni förstår vad jag menar. Så jag undrar om ni har några tips på sånna?
In de med för mycket drama i dock.

De jag har sett är
Sons of anarchy, the vampire diares, The Walking Dead.
Eller ja, det är några av dom. Kommer inte på fler nu. Men ni förstår säkert vad det är för typ av serie jag gillar.

Jag fick förslaget Supernatural, men det var samma som CSI fast övernaturligt. Allt löser sig i slutet på varje avsnitt lixom.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Itchy
2/19/13, 1:01 PM
#1

game of thrones kan jag rekomendera

You can't spell Bitchy without Itchy

Toxics
2/19/13, 1:04 PM
#2

1# Vad handlar den om då? =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Itchy
2/19/13, 1:06 PM
#3

#2 lättast att googla & läsa :P
är skitusel på att förklara saker XD

You can't spell Bitchy without Itchy

Toxics
2/19/13, 1:08 PM
#4

3# Okej. I will do that. Tack! =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Rumblebee
2/21/13, 6:10 PM
#5

Jag har bara två serier som jag följt/följer. Dels är det Lost och sedan Hell on Wheels

Lost: Ett passagerar plan hamnar ur kurs och krachar på en okänd ö. Planet delas i två delar i luften, främre halvan kraschar på land och baken i havet och de som överlever försöker göra det bästa av situationen medans dom väntar på räddning.
Dock så blir dom snart varse om att det finns något underligt där ute i djungeln, och även det att dom inte är ensamma på ön.
En riktigt bra äventyrs serie som även har ett milt inslag av paranormalitet (finns det ett sådant ord ens? 🤔). 
Dock är tv serien över, så sänds inte på tv längre så vitt jag vet.

Hell on Wheels: Säsongsuppehåll just nu. Men det utspelar sig i vilda västern efter inbördeskriget, och Cullen Bohannon som är en av karaktärerna, är på jakt efter de nordstatssoldater som mördade hans familj. Hans hämnings 'turne' leder honom till ett järnvägsbygge som drivs av den korrupterade Thomas Durant som gör allt för att få in pengar i sin ficka, oavsett om det är lagligt eller sårar andra.
Efter en rad händelser så blir Cullen i alla fall anställd som ny förman vid järnvägsbygget och hans sökande efter sin famlijs mördare går långsamt.
Fastän det kan låta tråkigt att följa livet vid ett järnvägsbygge så händer det en hel del. Är det inte drama mellan kära så är det mördare, rånare, indian attacker och upproriska järnvägsbyggare som mer än gärna tar en flaska eller två på puben. Och bara det faktum att järnvägsbyggarna består av båda mörkhyade föredetta slavar samt amerikanare, gör inte saken mycket bättre.

[EmilieK]
2/22/13, 3:31 PM
#6

Game of thrones, drama/fantasy

Big love, drama

Lost, drama/sci-fi/äventyr/thriller

True Blood, drama/fantasy/skräck (första säsongen är seg som fan, men sen rullar det på och man blir jätte fast). 🙂

Annons:
Thisney
2/22/13, 7:32 PM
#7

Breaking Bad, en serie som aldrig tar slut 🙂

Johannez
2/25/13, 9:26 PM
#8

Walking Dead som är så bra! (kom på att jag inte sett dagens avsnitt ännu, score! 😃) Vi verkar ha liknande intresse inom serier.

Kan rekommendera Dexter! Säkert hört talas om, liknar CIA fast det löser sig inte efter varje avsnitt 🙂

Annars se Harpers Island!

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

Toxics
2/26/13, 3:50 PM
#9

Harpers Island. Vad är det ? =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Johannez
2/26/13, 7:04 PM
#10

Var gjord som en säsong, thriller som är skrämmande bra. Ett par åker ut till en ö med vänner och familj för att gifta sig i första avsnittet. Samtidigt som man får följa med förberedelserna genom serien så mördas en efter en av bröllopsgästerna. And then there were none känsla! Skicklig och beroendeframkallande serie 👍

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

Cafesinner
3/11/13, 8:07 PM
#11

Se Fringe. Som övernaturligt CSI fast så sjuuukt mkt bättre, och bara fortsätter :>

[Moa-]
3/12/13, 11:47 AM
#12

White Collar, är en mycket bra serie som har vissa avslutande avsnitt, vissa som går över flera avsnitt och hela tiden följer en frekvent utveckling och samspel mellan karaktärerna som följer hela säsonger. (Med andra ord ofta två "problem" som det arbetas med parallellt, varav det ena avslutas i avsnittet eller efter ett antal avsnitt och det andra löper under en längre period.)

Jess89
3/18/13, 3:07 PM
#13

Jag skulle rekomendera serien True Blood.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
lisora
3/20/13, 9:44 PM
#14

Sherlock

[Tilde]
3/26/13, 10:21 PM
#15

Jag älskar Grimm! Också lite i stilen med Supernatural (tror jag, har inte sett det). Handlar om en polis som får veta att han är en Grimm, dvs. har förmågan att se olika sagovarelser som ingen annan ser - varelser från bröderna Grimm-berättelser! Så det blir hans jobb att hålla styr på alla varelser så de inte dödar eller gör annat dåligt. I vissa avsnitt löser de fallen mot slutet, men å andra sidan är det också en "djupare" handling genom alla avsnitt som man får följa. Det är riktigt spännande! 😃

Blanksteg
3/27/13, 9:17 PM
#16

Buffy the Vampire Slayer.

Thisney
4/2/13, 6:14 PM
#17
Upp till toppen
Annons: