Annons:
Etikettfilm-på-tv
Läst 8255 ggr
[hannamarie]
2013-02-03 17:12

Hjälp med digital tv box, kanalsökning!

Jag hämtade ut min tv box idag från Tele2, den heter STC-Zi3110C och är en smartbox tror jag?

Kopplade i alla fall in den som det stod i beskrivningen jag fick med från Tele2, den skulle kopplas genom nätverkskabel, och stoppade såklart i det kortet man fick till i boxen, startade sedan upp den och valde alla inställningar det stod att man skulle göra - väldigt simpelt.

Men sen kommer vi till problemet, när den kommer till avsnittet att söka alla kanaler så hittar den inget, den hittar bara radiokanaler och jag har ju liksom abonnemang och det är aktivt osv osv, men den hittar inte kanalerna ändå?
Jag kollade lite på andra sidor där det stod at man skulle ändra frekvens på sökningen men jag hittar inte vart man ändrar frekvesen.

Lite mer detaljerad information, köpte ett paketerbjudande genom Wexnet av Tele2 då, att man får internet, tv och telefoni för 199 kr i månaden.

Har testat alla möjliga inställningar, har försökt söka kanalerna manuellt men den funktionen funkar inte då den är kopplad med nätverk, och boxen funkar inte över huvudtaget om man kopplar med antenn.

Så jag vet inte vad det kan vara för problem, någon som har en aning?  Vet inte heller om jag skriver i rätt "grupp" på iFokus, om ni vet någon sida som vet sånt här bättre säg gärna till!

Annons:
annia1
2013-02-03 17:36
#1

Bästa rådet är att ringa tele2 (då det är deras du köpt), vet inte hur länge dom har telefontid. Se till att du har telefon med dig framför teven.

Det jag skulle kunna tänka mig är att kortet inte är aktiverat för tv-kanalerna än. Alternativt att kortet måste sitta i boxen kanske en timme eller så med box och tv påslaget, för att ta emot aktivering, det vet jag gäller boxer när man uppdaterar.

.

[hannamarie]
2013-02-03 17:39
#2

Om det skulle vara så att kortet inte är aktivt, vet du hur man aktiverar det? För nu har jag Kanal 5 på och den ska ingå i utbudet, men det står såhär "Ingen anslutning. Kanal 5 hanteras inte av ditt programkort"
ska jag ändå låta kanalen stå på?

annia1
2013-02-03 17:41
#3

Det är i så fall tele2 som ska aktivera det först från sin sida. Sen ska du ev låta tv och box vara påslaget. Men jag ska inte säga hur det är med tele2 så prova ring dom så att dom redan har aktiverat det.

.

[hannamarie]
2013-02-03 17:43
#4

Loggar jag in på Portalen på Wexnet där jag beställde detta paketer så står det att allting ska vara aktivt, men jag vet inte om dom räknar med boxerkortet också eller om det ska göras separat?

annia1
2013-02-03 17:46
#5

Jag vet inte heller. Och hittar inget i manualen som jag hittade när jag sökte på din box.

Det jag kan tänka mig att wexnet har skickat uppgifter till tele2, men att tele2 inte gjort aktiveringen.

När skaffade du abonnemanget till själva tv.

.

[hannamarie]
2013-02-03 17:48
#6

Vi beställde detta paketet den 21 januari och bad om att få det aktiverat den 31 januari, vilket det gjorde.. men jag vet inte om det kan vara så som du säger

Annons:
annia1
2013-02-03 17:54
#7

Jag vet inte heller. Jag kikade in på wexnet och det jag kan läsa där så ska man vända sig till det ställe man ska få tv ifrån. I ditt fall blir det då tele2.

Fanns tydligen en instruktionsfilm man kunde få gratis (om jag fatta rätt) från wexnet hur man ansluter, men om du skulle vara hjälpt den vet jag inte.

Telenr till tele2 är 0772 25 25 25

.

[hannamarie]
2013-02-03 18:01
#8

Okej, då får jag ringa dom imorgon då för deras kundtjänst har stängt nu. Men tack så mycket för hjälpen ändå!

annia1
2013-02-03 18:05
#9

Synd att jag inte kunde hjälpa dig mer.

Det kan ju också vara så enkelt att de uppgifter som wexnet skickat till tele2 inte är korrekta.

.

[hannamarie]
2013-02-03 18:16
#10

Det är ju inte omöjligt.. jag ska höra med tele2 imorgon och se vad det är för uppgifter dom fått in och förhoppningsvis kan göra nåt åt det direkt..

Upp till toppen
Annons: