Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 2716 ggr
monstermash
2/3/13, 1:22 AM

Hur ofta tittar du på TV?

Som sagt, hur ofta tittar Du på TV? Glad

Annons:
Lamina
2/3/13, 1:31 AM
#1

Inte alls dom senaste 2 månaderna. Förutom när jag är hemma hos föräldrarna då, då kan det bli någon timme framför TV:n. Kollade på melodifestivalen idag t.ex. Och nu har min favoritserie börjat igen, så nu blir det iaf minst en timme/vecka. Så ska jag flytta snart, och då lär det bli betydligt mer.

Förut kunde det vara flera timmar om dagen. Eller ja, natten. Det var otroligt svårt att vända sig om och somna när det bara var bra program hela tiden.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

UllaNo
2/3/13, 1:44 AM
#2

På natten kollar jag sportkanalerna

KPD
2/3/13, 1:50 AM
#3

Aldrig. Jag har ingen tv.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

pryzze
2/3/13, 9:01 AM
#4

@  KPD

Oj KPD du måste ha hamnat i fel furum Flört

KPD
2/3/13, 10:30 AM
#5

#4 Man gör det ibland, när man ser någon rubrik i rutan till höger. Jag tyckte dock att jag kunde lämna mitt bidrag till undersökningen. Glad


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[elefanta]
2/3/13, 2:48 PM
#6

Jag har inte heller någon tv men tittar på "play-tv" (kallas det så?) på datorn. Jag tittat väldigt mycket, varje dag minst ett par timmar, jobbar mycket kväll å natt så det funkar.

Annons:
[RC1393]
2/4/13, 8:20 AM
#7

Jag ser på tv några gånger i veckan, mest på helgen då :)

Jess89
2/5/13, 9:46 PM
#8

Det går i perioder men en oftast lite varje dag. Dock använder jag mig mer av playkanaler.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Inkanyezi
2/5/13, 10:28 PM
#9

Jag tittar i princip aldrig på teve, och jag har inte heller någon, precis som KPD, och jag har inte hamnat i fel forum, utan det är alldeles rätt, för det var här frågan ställdes. Teve är något som jag aktivt har valt bort ur mitt liv, och därför gör det mig uppriktigt arg att dårarna som styr på Radiotjänst har bestämt sig för att ta ut skatt på alla som har bredband, för att täcka produktion av teveprogram som vi inte ser på. Jag kommer inte att betala någon teveavgift för mitt bredband, och jag kommer att göra så att min dator inte kan ta emot deras program.

Greigh
2/5/13, 11:02 PM
#10

Tittar mest på dvd-filmer.
Men kan blicka på någon dokumentär ibland.

joheck
2/6/13, 12:03 AM
#11

Har oftast tvn på när jag sitter vid datorn. Blir att jag halv tittar lite liksom. Tittar koncentrerat från och till, flera timmar i veckan blir det i alla fall.

MagArne
2/6/13, 3:18 PM
#12

Är bara min grabb som kollar lite barnprogram på morgonen innan dagis.
Jag kollar typ aldrig på TV då det inte finns något intressant att se eller att det förstörs av för många reklamavbrott.

Alenzi
2/6/13, 3:57 PM
#13

Aldrig, kanske streamar något på datorn ibland men det är allt. Gillar inte tv. Speciellt inte reklamfinansierat skräp.


Annons:
yoanna
2/6/13, 8:11 PM
#14

Asså jag tittar inte så mycket på tv, använder den mest som bakgrundsljud när jag pluggar hemma på dagarna. Så aktivt tittande, kanske 2-3timmar isåfall Tungan ute

Iceland
2/7/13, 11:13 PM
#15

Allt för ofta.. 

Har alltid gillat att kolla på teve. Det är allt ifrån en verklighetsflykt till lärdom. Jag vet inte hur mycket udda kunskap man har i skallen efter alla dokumentärer man sett…

http://isabellarun.weebly.com/

Alenzi
2/8/13, 9:21 AM
#16

#14 Om du menar 2-3 timmar om dagen är det väl ändå jättemkt XD


yoanna
2/8/13, 9:58 AM
#17

#17 haha nää det tycker jag inte, med tanke på att jag pluggar hemma så skulle de kunna bli så mkt mer ;P

Alenzi
2/8/13, 9:59 AM
#18

Det är ju 25-37.5 % av en arbetsdag i aktivt tv-tittande, = mycket i mina ögon :P Min gräns för mycket går vid en timme, tror jag.

Edit: Vill bara förtydliga att jag så klart inte lägger några negativa värderingar i det, bara intressant att diskutera vad man definierar som mycket :)


yoanna
2/8/13, 10:28 AM
#19

#18 hahah det är lungt, alla har ju rätt till sina åsikter 
Enligt mig är det lagom eftersom att programmen oftast är 30min - 1timme, jag äter också middag framför tvn och somnar till tvn.. (Det där lät ju nästan lite deprimerande faktiskt) 

Alenzi
2/8/13, 10:53 AM
#20

#19 Haha, vi kan väl konkludera att du gillar din tv XD


Annons:
[peter54]
2/16/13, 12:00 AM
#21

Jag kollar mest på dagarna när jag är på dialysbehandling, kanske blir det 2-3 timmars TV-tittande då. Nu när det är skid-VM blir det mycket sport.

Hemma blir det inte så mycket, jag ser på nyheter och på Vetenskapens Värld, ibland något avsnitt av Morden i Midsomer.

Spruca
2/18/13, 8:32 AM
#22

1-2 ggr i veckan ungefär :)

Spruca

 

Upp till toppen
Annons: