Annons:
Etiketttv-serier
Läst 3796 ggr
monstermash
1/28/13, 10:19 PM

Vad tycker du om de olika krim-serierna?

Vad tycker du om följande serier? Om du kommer på någon annan krim/deckare som inte är med, så lägg till den i ditt svar.

CSI NY, CSI, Criminal minds, Bones, Law & order, Mord i Midsomer, NCIS Los Angeles, Cold case, CSI Miami, Brottskod försvunnen

Annons:
rudyC
1/30/13, 1:23 AM
#1

du glömde den vanliga NCIS med gibbs och dom

monstermash
1/30/13, 1:35 AM
#2

Lätt hänt, kan inte lägga in det i #0 nu.

Cafesinner
2/5/13, 11:22 PM
#3

NCIS är bäst!!!
Morden i midsommer var bra i början men nu har de liksom fått slut på idéer.

joheck
2/5/13, 11:58 PM
#4

Criminal Minds och Morden i Midsomer är helt klart mina favoriter av dessa. Tycker att Criminal Minds känns lite råare och djupare än tex CSI.

Av CSI serierna är det helt klart orginal serien (Las Vegas) som är bäst.

Leffe
2/6/13, 12:41 AM
Iceland
2/7/13, 11:27 PM
#6

Jag gillar att de amerikanska serierna är lite mer "överdriva". 

Sen så har jag väldigt svårt för de brittiska, så som morden i midsommer. Har lite svårt för deras dialekt… Hehe

http://isabellarun.weebly.com/

Annons:
[peter54]
2/16/13, 12:06 AM
#7

Jag följer de engelska deckarserierna när de går och jag tittar gärna på repriserna av Morden i Midsomer där John Nettles är Barnaby, men efterföljaren är rätt okej också.

Den moderna versionen av Sherlock Holmes med Benedict Cumberbatch i huvudrollen är en favorit. Vi har köpt hela serien på DVD.

De amerikanska serierna nobbar jag rakt av, för mycket onödigt våld, för mycket gap och skrik, helt enkelt jobbiga tycker jag.

🙂

leemland
2/16/13, 3:29 PM
#8

Är inte medlem här men hoppas det går bra att jag lämnar min mening ändå, annars får ni ta bort de 😛

Trillade in här nu och hamnade på detta inlägget :P Och jag bara älskar krim-serier 🤪 Favoriten just nu är nog Criminal minds 😃 (förresten glömde du den andra criminal mind suspect behavior eller va den hette med forest whitaker 😉) Men älskar dom alla du skrivit upp 🙂 Sen är där ju bland annat också tyst vittne, ett fall för frost och en massa andra såna 🤪

Law & order och cold case är jag väl inte så inne på, har inte sett dom på länge  😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

monstermash
2/16/13, 4:49 PM
#9

#8 - Det är klart att man får delta även om man inte är medlem, det är ju det som är det bästa med iFokus! 😃 Du är förstås även varmt välkommen att bli medlem eller bara kika in igen. 🙂

Jaså? Det ringer inga klockor när jag hör "criminal mind suspect behavior" faktiskt… Ett fall för frost och tyst vittne glömde jag totalt, hehe.

leemland
2/16/13, 4:57 PM
#10

#9 Tack 🙂  Jag vet inte om det bara blev en säsong av CM suspect behavior, tror inte den slog så som vanliga CM 😃 

De va dom jag kom på bara sådär 🤪 Finns ju egentligen många fler 😛 Där är en till som faktiskt är bra och borde nämnas men jag kan inte komma på vad det heter 🤔

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

monstermash
2/16/13, 6:06 PM
#11

#10 - Ja, det finns hur många kriminalserier som helst!

[einstein99]
9/16/13, 9:57 PM
#12

Vet att de e en gammal tråd men jag ÄLSKAR verkligen morden i midsomer :) Och John nettles allså han e min största idol :) känns inte så normalt att en 14 åring hellre spenderar en lördag kväll framför morden i midsomer än att va ute med kompisar xD

monstermash
9/17/13, 12:55 PM
#13

#12 - Gammal? ;) Den är bara några månader gammal. Riv upp första inlägge på HBT nånsin om du så vill, så länge man kan skriva i dem är det aldrig för sent att delta!

Jag är 18 och väljer Morden i Midsomer framför att gå på krogen så helt ensam är du inte. :)

Annons:
[Mustangcab]
9/17/13, 6:34 PM
#14

# 13 Upptäckte i lördags eftermiddag att det går ett avsnitt på eftermiddagen som inte är någon repris på det som gått tidigare i veckan och att det går ett på söndags eftermiddag också😃

Leffe
9/17/13, 6:56 PM
#15

Lite OT, men det kan bli fel. Såg i TV-tidningen vecka efter vecka om serien Morden i Midsommer. Jag såg aldrig något avsnitt, men efter några månader började jag reagera på att hur många mord kunde man hitta på under midsommarhelgen

monstermash
9/17/13, 7:40 PM
#16

#15 - Fast serien handlar ju inte om midsommar, utan om byarna i Midsomer. ;)

Leffe
9/17/13, 10:11 PM
#17

#16 Jag vet, men jag läste det inte rätt i början

juliahhl
9/18/13, 9:59 PM
#18

Morden i Midsomer har jag följt i många år, men har inte sett det på ett tag nu. Cold Case och Criminal Minds brukar jag också se.

Sherlock med Benedict Cumberbatch och Martin Freeman är också en höjdare! Båda är så grymt bra, så man kan inte annat än älska serien. Nu väntar jag med spänning på fortsättningen!

[Mustangcab]
9/18/13, 10:38 PM
#19

Upptäckte också att det var repriser på CSI Miami på någon kanal vilke det nu var som jag kunde se😃i brist på nya avsnitt.

nottheonly
9/27/13, 6:33 PM
#20

De flesta krim-serierna tycker jag är bra, men jag har inte följt någon av dem utan bara sett dem ibland när de visats på tv 🙂

Men det finns några som är mina favoriter i denna kategori som jag sett många avsnitt av men återigen inte i ordning liksom. Och det är Criminal minds, Law & Order SVU och Cold case 😃 har planerat att kolla in alla säsonger så småningom🙂

Annons:
monstermash
9/27/13, 6:38 PM
#21

#20 Åh Criminal Minds har jag sett nästan alla avsnitt på, från alla(?) säsonger. Men funderar starkt på att börja om från början och titta om!

nottheonly
9/27/13, 7:33 PM
#22

#21 Vissa serier kan man inte se för många gånger 😃

monstermash
9/27/13, 7:56 PM
#23

#22 - Precis!

[Mustangcab]
9/27/13, 10:06 PM
#24

Nu har jag sett ett avsnitt av Foyles  war som jag såg för mindre än en månad sen😂

Love-
9/27/13, 10:13 PM
#25

Jag älskar krim men har tyvärr inte haft tiden att följa några krim-serier på väldigt länge nu

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

AnnaMoonshadow
9/28/13, 7:49 AM
#26

jag följer många krimserier och har haft fullt upp denna vecka när en del av dem startat upp i USA.

Favoriten är nog Criminal Minds eftersom den serien har en tendens att bli mörk på ett väldigt bra sätt. Jag gillar även Bones, NCIS och NCIS:LA.🙂 Jag har dock aldrig fastnat för CSI 😐

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: