Annons:
Etiketttv-serier
Läst 3356 ggr
Nicollan
1/10/13, 4:34 PM

Favoritserier?

Finns säkert massor sånna här inlägg redan, men ändå.
Vilka är era favoritserier folks? :)

Mina är One tree hill, The Walking Dead, Pretty little liars, Sons of anarchy och den senaste jag börjat kolla på nu är Last resort.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Annons:
Geru
1/10/13, 4:40 PM
#1

Doctor who, utan tvekan. Red Dwarf är nice med… Uuuh… Stargate?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Nicollan
1/10/13, 4:41 PM
#2

#1 Vad är det för slags serier?
Stargate…usch Gråter

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Geru
1/10/13, 5:06 PM
#3

#2 Hahaha, scifi xD Jag hade aldrig någonsin orkat med en serie som One tree hill så xD

Walking dead är nice dock :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Nicollan
1/10/13, 5:13 PM
#4

#3 Nä förstår hur du menar, det är ju väldigt mycket drama ^^ haha

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Johannez
1/11/13, 12:31 AM
#5

Favoritserier genom åren:

Växte upp med Desperate Housewives med de galna hemmafruarna som gör allt för skapa konflikter och problem. VILKEN KVINNOSHOW!!, kanske ni tycker. Men ger man serien chansen märker man hur fantastiskt fyndig den faktiskt är.

Det gick något år och jag fastnade för 4400, Serien avslutades med en stor cliffhanger hängandes i 4:de säsongen då de inte fick tittare nog för att avsluta det hela i 5:te. Kom ihåg hur frustrerad jag blev hahah. Det roliga med detta var att jag satt en kväll i ren desperation och försökte läsa manuset till 5:te säsongen på någon sida bara för att komma vidare..

Sedan blev det en trillerserie kallad Harper´s Island!

**DÅ var vi inne på 2012!
**

One Tree Hill var beroendeframkallade stora delar av våren 2012. Bussade ner till Spanien med några vänner i början av sommaren, hade 9 avsnitt kvar. Var inte så social på nerresan nej. Skrattande En riktigt bra serie som fick ett värdigt avslut tillslut.

I mina spaningar efter nästa hittade jag OC. Gillade upplägget och blev fast. Genom den hittade jag senare Hart of Dixie, Serien är nu inne på säsong 2.

Sedan har vi både Revenge och Once Upon A Time som lyser upp måndagar! Två bra serie som också är inne på säsong 2.

För att inte glömma Sverige så gick Torka aldrig tårar utan handskar under hösten! bra serie som gav en tankeställare.

Till sist har vi den blodtörstiga Dexter som har en säsong kvar att genomlida! Kommer han att dö, eller kommer han fortsätta mörda för alltid?

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

Nicollan
1/11/13, 12:38 AM
#6

#5 Härligt att läsa :) funderat lite på att ge Hart of Dixie en chans, är den bra?

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Annons:
Rumblebee
1/13/13, 11:12 AM
#7

Den enda serie jag följer just nu som går på tv är Hell on Wheels, riktigt bra wilda western serie som utspelar sig på ett järnvägsbygge där det händer en hel del både action och drama.

Annars så gillar jag även Lost, Heroes (inte sett på år och dar då jag bara har en säsong på dvd) samt Desperate Housewives som jag nyligen började titta på, och lär helt klart skaffa den serien på DVD någon dag =). Top Gear (UK) och Big Bang Theory är även det serier som jag försöker följa Skrattande
En annan favoritserie är V (den moderna inspelningen) som tyvärr blev nedlagd så finns bara två säsonger eller så Rynkar på näsan

Johannez
1/14/13, 12:04 AM
#8

#5

Hart of Dixie är en serie man mår bra av - lätt drama. Följer en liten bys invånare i alebama, deras traditioner och relationer. Serien börjar med att en ny doktor kommer till staden och konservativa som de självklart är, ogillar de den kvinnliga doktorn till en början. Se den och säg vad du tycker. Lättsam, rolig och charmig serie!

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

MissInAction
1/19/13, 1:46 AM
#9

The Vampire Diaries
Merlin
White Collar
Sex and the City
Lipstick Jungle
Twin Peaks 
Firefly
The 4400
Dead like me
The Big Bang Theory
Sunset Beach 
The X Files


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
1/21/13, 12:11 AM
#10

Vampire diaries, the big bang theory, vänner, 2½ men, True Blood, white collar, the Xfiles, simpsons och säkert fler än så :)

Alex92
1/22/13, 4:46 PM
#11

The Vampire Diaries, Lost, Harper's Island, One Tree Hill, Pretty Little Liars, Kyle XY, The 4400… säkert fler som jag glömt ;)

[elefanta]
1/26/13, 10:56 PM
#12

morden i midsomer

downton abbey

nashville

örfilen

är de jag tittar på just nu,

[WickedAlly]
1/27/13, 10:07 PM
#13

Jag är en riktigt seriejunkie, tittar alldeles för mycket. Favoriterna är:

The L-word (Bästa!)
Suits
The vampire diaries
Two and a half men
The big bang theory´
Suburgatory
Greys anatomy
Bones
CSI
Criminal Minds
Nip/tuck
True blood

Och så en del realityserier, som The real l-word t ex. Kikar annars lite då och då på nästan vad som helst :)

Annons:
Johannez
1/27/13, 10:27 PM
#14

Intressant att se vilka serier ni alla följer! Tro minsann jag är WickedAllys motsats när det gäller serier. Mer än hälften av dem klarar jag bara inte av att se Skrattande

Kan lägga till en annan bra som snart börjar sändas igen:

The Walking Dead

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

[WickedAlly]
1/27/13, 10:37 PM
#15

#14 Och den enda jag gillar av de du listade är Revenge, haha. En enda :D

[RC1393]
1/31/13, 8:31 PM
#16

Merlin, Sherlock och Avatar har väl varit de enda jag följt slaviskt genom åren :P Gillar dock att slötitta på The big bang teory, 2½ men, south park med mera, men det är typ när jag inte har bättre för mig :)

monstermash
2/4/13, 12:27 AM
#17

- Jag funderar på att sätta upp en artikelserie där jag presenterar många serier. Dels kommer det bli bla serier som ni listat här ovan, men det kommer även bli nya ikapp med att de har säsongspremiärer.

Är det någon serie som ni vill ha presenterad? Om någon har lust att skriva en artikel om någon serie som ni följer nu/följt är det bara att PMa mig. Glad

Jess89
2/5/13, 9:44 PM
#18

#17 True Blood eller torka aldrig tårar utan handskar. Två helt underbara serier.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

MissInAction
2/5/13, 10:33 PM
#19

#17
Ja, håller med om Torka aldrig tårar utan handskar. Den förtjänar uppmärksamhet.

Tänkte också på Firefly! Finns på Netflix. Underbar serie i 14 delar.
Det finns sedan en film också om tiden efter, den heter Serenity.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

joheck
2/5/13, 10:35 PM
#20

Nu ska vi se, äääälskar serier :P

Merlin*

Sherlock

Criminal Minds

The Walking Dead

Morden i Midsomer

Stargate SG-1*

Stargate Atlantis*

Dexter*

House*

Psych* (går nog inte på tv längre dock)

QI

Hehe det är några i alla fall, finns fler Oskyldig. Dom med * har jag och ser på dvd.

Annons:
monstermash
2/5/13, 10:50 PM
#21

#18 - Har skrivit upp dina förslag, tack så mycket. "Torka aldrig tårar utan handskar" är påväg, håller på med den artikeln nu.

#19 - Som sagt, en artikel om "torka aldrig tårar utan handskar" är påväg. Skrev upp dina andra förslag.

#20 Psych var bra, det håller jag med dig om!

joheck
2/5/13, 10:57 PM
#22

#21 Psych är fenomenal! Helt klart min favorit komediserie. Fick säsong 4 och 5 i julklappSkrattande.

Cafesinner
2/5/13, 11:22 PM
Thisney
2/22/13, 7:33 PM
#24

Breaking Bad, Game Of Thrones och Prison Break 🙂

[RC1393]
2/22/13, 9:02 PM
#25

Lägger till Tutenstein, vilket barn jag är trots att jag fyller 16år i år 😃

[Tuulikki]
2/23/13, 1:54 PM
#26

Hart of Dixie, OC, Scrubs, Gossip Girl, That '70s show och Vänner. Har säkert glömt någon.

Har kollat en del på Pretty Little Liars, men jag är så feg att jag knappt vågar titta😮

[peter54]
2/23/13, 9:00 PM
#27

Sherlock med Benedict Cumberbatch, Äkta Människor, Midsomer Murders, Kommissarie Lynley, Stargate SG-1, Stargate Atlantis, Hell On Wheels.

Annons:
Rumblebee
2/23/13, 9:10 PM
#28

#27 Hehe, trodde nästan jag var helt ensam om att ha Hell on WHeels som en av favoritserierna 😂

[peter54]
2/23/13, 9:14 PM
#29

#28 Jag gillar den för att det är den mest tidsrealistiska westernserie jag har sett. De har rätt vapen för tiden, rätt kläder och rätt utrustning för just den tiden.

Sånt brukar brista rejält i andra westernserier, exempelvis att de brukar ha jeans som ännu inte uppfunnits och patronladdade revolvrar fast det handlar om tiden före 1873 när såna blev "var mans vapen".

🙂

Rumblebee
2/23/13, 9:25 PM
#30

#28 Har ingen vidare kunskap alls om vilda västern, så själv har jag ingen aning om vad som är tidstypiskt :P Men är ju dåligt av producenterna av andra serier att dom itne tog reda på saker och ting bättre 🤔
Nåja.. ska bli kul att se hur Hell on Wheels fortsätter, tyckte inte direkt om slutet av sista säsongen kan jag erkänna 😕

Julip
7/3/13, 10:51 PM
#31

Mina är One tree hill och O.C 🙂

Desperate Housewives och Vampire diaries är också bra. Men OTH och OC är snäppet vassare tycker jag.

nottheonly
7/4/13, 3:11 AM
#32

åh, det finns så många serier som jag älskar. 

Men LOST ligger definitivt på första plats iallafall ❤️

[peter54]
7/4/13, 9:47 AM
#33

Just nu kollar jag tre serier, Hunted, visserligen lite väl våldsam och blodig, men plotten är spännande och bra tycker jag. Banks, ny engelsk deckare, bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Morden i Midsomer missar jag inte, även om den nye barnaby inte har samma karisma som den gamla.

Annars ratar jag alla "babbelserier", särskilt amerikanska, där folk klär upp sig och sedan sitter och tjafsar om trivialiteter i någons vardagsrum. Det kan vara allt ifrån Days of our lives till Housewifes of Miami, har man sett en har man sett alla.

🙂

Upp till toppen
Annons: