Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1028 ggr
juliahhl
9/27/12, 6:27 PM

Hjälp med tv-kanaler!

Vet inte om denna fråga hör hemma här, men jag måste fråga iallafall.

Ska bo i en lägenhet i 2-4 månader, då ägaren ska åka utomlands. Problemet är att hon endast har 1an, 2an, 4an och 6an. Några av favoritprogrammen visas på tex 3an och 5an, så skulle väldigt gärna vilja ha dom kanalerna. Finns det något sätt, förutom att skaffa tex Boxer och betala ca 500 kr i öppningsavgift och sen en summa/mån i 12 månader när ägaren kanske inte vill stå och betala för kanaler hon inte vill ha, någon som har något tips?

Annons:
Mooniq
9/27/12, 6:31 PM
#1

om du har dator så kolla de olika kanalerna om de har play online, ibland gratis ibland får man betala lite..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

juliahhl
9/27/12, 6:39 PM
#2

Jo jag har ju det, men oftast kostar det, typ minst 19 kr för ett avsnitt. Känns lite överdrivet. Sen är det själva kanalerna jag vill ha också, med reklamer och allt, just för att det inte ska vara så tyst, mörkt och ensamt i lägenheten :P (Första gången jag kommer bo själv). Visst kan man ha dom kanalerna som finns på också, men det är programmen på andra kanaler jag vill se, mest då 3an, 5an och 7an.

walter
9/28/12, 4:39 AM
#3

Du kanske först ska kolla med den som bor där om det finns något kabelbolag som är knutit till hyreshuset. Många hyresvärdar har ett bolag som leverar. Normalt sett tror jag dom brukar ha tex com.hem. Kommer inte ihåg vad det andra heter. Är nog inte så många hyresvärdar faktiskt som har boxer det brukar vara villor som har det.

Så inte ens säkert att du själv kan skaffa tex boxer, beror på vad som kommer via antennuttaget. Så om det redan finns ett specifikt bolag som hon har så får du kolla upp hos dom om det går för att få för kortare perioder.

Annars när det gäller boxer så har dom ett kontantkort så man inte binder sig för ett abonemang utan första löper på 3 månader sen kan man köpa till undan för undan.

Sen beror det på har hon en digitalbox som du kan stoppa ett kort i annars måste du skaffa en sådan om inte tv:n är så pass ny att den har för kort.

hej

juliahhl
9/28/12, 3:03 PM
#4

Åh, tack så mycket! Hon om bor där visste inte vad dom har, men jag ska höra med hyresvärden eller någon. Liten TV har jag, med inbyggd box,

Tack för hjälpen! :)

[Moa-]
9/29/12, 4:23 PM
#5

juliahhl; vilka serier/program vill du se och hur bra är din engelska?

juliahhl
9/29/12, 5:03 PM
#6

Är några olika serier/program på olika kanaler, engelskan är mycket bra. Vissa program kollar jag på i efterhand på internet, men det är inte alla som finns där.

Annons:
[Moa-]
9/29/12, 5:05 PM
#7

De som inte ligger på internet brukar vara svenska och då ligga på respektive kanals hemsida… Ge gärna ett exempel på något som du ej hittar.

Att betala för ett "tillfälligt" abonnemang låter väldigt dyrt.

Upp till toppen
Annons: