Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

TV-serier Bygg- och inredningsprogram Dokusåpor och reality TV TV-reklam Dokumentärer och samhällspogram Barn- och ungdomsprogram Natur- och vetenskapsprogram Sport på TV Debatt på TV Underhållningsprogram Tävlingar och TV-galor Film på TV Mat- och hälsoprogram TV-spel Skådespelare och TV-personligheter Musik på TV Övrigt om TV Off Topic Om sajten och iFokus
TV-serier

Tips på bra serier!

2012-08-03 00:55 #0 av: Mojti

Hej! Har snart kollat klart alla säsongerna av min favoritserie greys anatomy, och behöver något nytt att kolla på! Vill att det ska vara något liknande, drama, kärlek, sorg, lite humor osv!

Om någon vet någon serie som skulle passa, skriv! tacksam för svar :D

Anmäl
2012-08-03 00:59 #1 av: Thaeri

Får det finnas övernaturliga saker med?

Vilka andra serier gillar du?

Anmäl
2012-08-03 01:00 #2 av: Itchy

Bones :)

You can't spell Bitchy without Itchy

Anmäl
2012-08-03 01:05 #3 av: Mojti

tack för svaren :) Nja, litegrann men inte för mycket! Gillar inte te.x smallville och inte heller för mycket kriminal så Bones är inte riktigt min smak! Inte heller för "tjejigt". :)

Anmäl
2012-08-03 01:31 #4 av: Thaeri

Smallville förstår jag iofs att man kan ha problem med, det här med superhjältar blir lätt löjligt. Speciellt ihop med tonårsdrama...

Jag är mest för fantasy och science fiction, men jag är hyfsat kräsen ändå. Så vissa saker jag gillar borde kunna passa, har du sett Dead Like Me till exempel?

Edit: ska man se på en Stålmannenserie skulle jag hellre rekommendera 90-talets Lois & Clark före Smallville Tungan ute

Anmäl
2012-08-03 01:59 #5 av: Julle-A

Jag skulle rekommendera House M.D. Sherlock och Supernatural :)

Anmäl
2012-08-03 02:07 #6 av: Thaeri

Sen har vi ju True Blood som ärligt talat inte är så olikt Grey's Anatomy när det kommer till drama, sorg, kärlek och humor, men byggt runt vampyrer och andra övernaturliga väsen snarare än ett sjukhus, och med sexscener som visar lite mer om man säger så Tungan ute

Anmäl
2012-08-03 12:52 #7 av: Mojti

tack för tipsen :D ska kolla in några tips tänkte jag om det är nåt för mig!

Har inte sett "dead like me" men ska kolla vad det är för något :D

Någon som vet om om private practise är något? Karaktären Addison från greys anatomy är ju med i den serien också har jag sett!

Anmäl
2012-08-05 01:04 #8 av: Thaeri

Dead Like Me handlar om en tjej som dör och sedan får jobba som "reaper", alltså guida andra som dör till livet efter detta medan hon själv och hennes kollegor sitter fast mitt emellan.

Tror den hette Mitt liv som död när den gick på svensk TV.

Anmäl
2012-08-07 13:54 #9 av: [Emma--]

Desperate housewives?

Medarbetare på devon rex ifokus & katter ifokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.