Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 802 ggr
Izan
7/16/12, 7:28 PM

Tv-mottagning

Hej! Jag vet inte om det här är riktigt rätt ställe att fråga på men men. Vi har en sommarstuga dit det inte är neddraget några kablar eller så. Innan har vi haft en anntenn (tänk liten radioantenn, så såg den ut) på TVn vilket väl har funkat sådär. Nu ska vi köpa ny TV och jag undrar då hur vi ska göra? Som ni väl märker är jag inte så insatt på det här. Tack på förhand!

Annons:
walter
7/16/12, 11:34 PM
#1

Menar du att antenn satt fast på tv:n. Vet att det fanns på sådana där små bärbara tv-apparater en antenn man fick dra upp. Eller menar du en liten bordsantenn som står fritt.

Bästa rådet jag kan ge dig är att höra med tv-affären vad dom säger. Om ni hade bild med en liten antenn förut så kanske en bordsantenn fungerar att ha. Ni borde inte få sämre bild i alla fall, om inte tv-apparaterna har blivit känsligare och det kanske finns antenner i olika storlekar.

Annars är det nog bäst att köpa en antenn som monteras på taket och att det dras ner en kabel. Även det fråga på en tv-affär, dom borde kunna hänvisa er till en som monterar. Osäker på priset på takantenn, men tror dom ligger någonstans runt 1500-2000 sen tillkommer då kabel och arbete. Kabeln är nog inte så dyr och det bör inte ta så lång tid att få på plats.

hej

Izan
7/17/12, 10:30 AM
#2

#1
Okej, tack för svar!

Upp till toppen
Annons: