Annons:
Etiketttv-serier
Läst 3559 ggr
JohannaEkroth
2/6/12, 6:00 PM

House M.D.

Någon mer än jag som är helt tokig i House M.D.?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
LenaR
3/11/12, 9:28 PM
#1

Japp! Greg House har löjligt stort inflytande över mitt liv. Tungan ute


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

JohannaEkroth
3/11/12, 10:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och jag är så ledsen att det är sista säsongen nu. Gråter floder! Gråter

Vilket är ditt favoritavsnitt eller favorithändelse i serien?

Något som har fastnat hos mig är när han åkte in för avgiftning av Vicodine, de 2 sista avsnitten av säsong 5 och början på säsong 6. Tycker om när han mmöter den mörkhyade psykiatern som är lika duktig som House, men på det psykiska. Hur House äntligen får tillit till någon och öppnar sig for honom.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_House_episodes

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

LenaR
3/12/12, 10:52 PM
#3

Det gillade jag också. Men jag gillar House rent allmänt. Att han inte spelar enligt alla andras regler, inte ljuger, inte hycklar, inte stryker medhårs bara för att… Jag gillar hans ärlighet, och hans sätt att ställa människor mot väggen så att de blir ärliga de också.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

JohannaEkroth
3/12/12, 11:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ja, det gör jag också.

Och så gillar jag Wilsons och hans buserier och hur han kan fåna sig ibland.

Hugh Laurie är tydligen så i verkligeheten också:

"To some, he is a mixture of both, a man of legend perceived to be able to switch from cold and merciless to the most lovable man on earth in a single sentence." saxat från: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/HughLaurie

OBS! Ignorera texten under bilden. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

LenaR
3/13/12, 7:11 PM
#5

Den beskrivningen håller jag inte med om, "cold and merciless". Jag tycker inte House är varken det ena eller andra. Tvärtom, han backar och är sympatisk när det dyker upp en rollfigur som inte tål hans skarpa observationsförmåga och vassa tunga. Det gör inte den som saknar empati! Det är det som är så fantastiskt - när han pressar folk gör han det för att få dem att förändras, och oftast till det bättre. Titta bara på Chase och hur han förvandlats från lismande ja-sägare till klok läkare.

PS, tack för bilden… Glad

EDIT, ser nu att citatet handlade om Hugh Laurie själv? Honom känner jag inte… Men karaktären House kan verkligen slå mellan ytterligheterna.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Upp till toppen
Annons: