Annons:
Etiketttv-serier
Läst 2743 ggr
Dojdan
2009-02-25 23:00

One Tree Hill [spoilers]

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här diskuteras serien One Tree Hill.


Annons:
Dojdan
2009-02-25 23:33
#1

Är det några här som har sett hela One Tree Hill efter USAs tablå? Vill diskutera allt gottigt =)


Dojdan
2009-02-28 21:03
#2

Citat Wikipedia:

"On October 6, 2008, Schwahn signed a contract that was tantamount to guaranteeing a 7th season of the show, although most of the cast members' contracts expire at the end of the current one. Schwahn has guaranteed that he will stay as show runner if a 7th season is ordered. On February 24, 2009, One Tree Hill was officially renewed for a 7th season beginnning in Fall 2009."

2 Yeeees


Pedro
2009-02-28 23:59
#3

Jag kollar lite då och då, inget jag följer. Men jag säger bara: James Scott <3

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Dojdan
2009-03-01 00:01
#4

En annan tråkig nyhet som kommit ut nu är att Lucas och Peyton inte kommer att vara med i säsong 7. Då känns det väldigt konstigt att de ändå ska fortsätta… :(


joooossan
2009-03-01 02:12
#5

Tror aldrig jag har sett det Tyst

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Dojdan
2009-03-01 02:13
#6

Förvånad Nu säger gubben lika mycket Josefine! Det är min absoluta favorit.. om jag måste välja en enda serie, då väljer jag lätt den!


Annons:
joooossan
2009-03-01 02:25
#7

Ojdå Tyst När går det och vilken kanal? Låter som om jag missat något Förvånad

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Liss
2009-03-01 06:09
#8

En serie som jag tycker om. Men kollar dock på tvn efter sveriges tablå då alltså. Och har missat en massa nu, senaste tiden.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Dojdan
2009-03-01 14:05
#9

#7 Det går på Kanal 5. Vet inte när dom sänder nya avsnitt men jag tror att dom kör på med repriser på eftermiddagarna tror jag. Rekommenderar dig dock att se på hela box 1 från början :-)


joooossan
2009-03-01 14:06
#10

#9 Haha, ja, kunde tänka mig det ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Taci
2009-03-04 19:55
#11

Jag kollar efter Usa's tablå. Skulle aldrig klara att vänta o se på svensk tv, jag är som besatt, o har varit sedan allra första avsnittet ;D

Dojdan
2009-03-05 17:12
#12

Titta och njut!


Taci
2009-03-06 13:56
#13

#12, åh :) Jag älskar avsnittet då dom är i Rachels stuga!

Lite frågor, så vi kan få igång lite diskussion om programmet då! :D

- Vem är din favoritkaraktär?

- Finns det någon av huvudpersonerna du inte gillar/har svårt för?

- Någon favorit-gästskådis?

- Favoritpar/värsta paret?

- Bästa resp. sämsta säsong?

Kanske var lite tråkiga frågor, men jag tycker iaf det är roligt o höra, eftersom jag är sånt freak (;

Annons:
Dojdan
2009-03-06 14:10
#14

Favoritkaraktär: Det är riktigt svårt att välja.. Men jag har nog lite förkärlek till Brooke! Glad Men självklart skulle det inte bli någon bra serie utan Peyton, Haley, Lucas och Nathan. Det är liksom helheten som gör det!

Finns det någon av huvudpersonerna du inte gillar/har svårt för? Av huvudpersonerna (Brooke, Peyton, Lucas, Nathan och Haley) så har jag inte svårt för någon. Mouth däremot kan jag tycka blir lite för mycket ibland. Hans karraktär är gjord som om han skulle ha värsta sexappeal och alla snygga tjejer bara hänger runt honom. Men i själva verket så är han ju lite väl nördig och totalt osexig (i alla fall enligt mig).

Dan har jag haft svårt för många gånger eftersom han blir snäll och elak om vartannat. Men så länge han håller sig snäll denna gång så får han gärna vara kvar. Älskar scenerna med honom och the little Scott. Underbara!

Någon favorit-gästskådis? Jag blir glad varje gång Gavin Degraw är med! :-)

Favoritpar/värsta paret? Favoritparet är definitivt Haley och Nathan! De har gått igenom mycket men ändå hållt ihop hela serien! Något värsta par vet jag inte om jag har just nu… kan inte komma på!

Bästa resp. sämsta säsong? Bästa säsongen måste ha varit den med skolskjutningen! Var det inte samma säsong som Haley och Nathan gifte sig också? Jag har ingen koll på säsongsnummer tyvärr. Sämsta säsongen var förra säsongen med "the crazy nanny".

Vad tycker du själv Taci?


Taci
2009-03-06 14:43
#15

Favoritkaraktär: Jättesvårt. Jag gillar Lucas, men Brooke tillför väldigt mkt humor till serien. Så det blir någon av dom två iaf.

Någon jag inte gillar: Jag har svårt för Haley. Jag tycker hon är för präktig, o ganska töntig ganska många gånger. Men jag ogillar henne inte, hon har sina stunder hon med, men jag gillar henne absolut minst.

Gästskådis: Gavin DeGraw som du sa, men framförallt TYLER HILTON! Älskar hans musik o honom i verkligheten, så när han är med i OTH så blir jag helt salig ;D Han spelar Chris Keller ifall någon missat det.

Bästa paret: Måste nog vara Lucas o Peyton. :)

Sämsta: Mouth o hon Millie eller vad hon hette. Gud så j*vla tråkiga rent ut sagt^^

Bästa/sämsta säsong: Jag har sett säsong 2 huuur många gånger som helst, älskar den. Sedan gillar jag sista avsnitten på säsong 3 fruktansvärt mkt (skolskjutningen o avsnitten därefter). Säsong 4 älskar jag också! Haha.. Men jag får nog säga säsong 2 iaf. Ja, helt klart :)) Sämsta säsongen håller jag med dig om att det är femte. Men den är bra också! :)

Håller med dig om Dan. Vissa gånger, o framförallt i början av serien var han ju verkligen ett sånt jäkla as. Men nu tycker jag mest synd om honom faktiskt. Ärligt talat så känns det som han bestraffats för att dödat Keith nu. Han satt i fängelse i flera år, ingen i hans familj pratar med honom, förståeligt förstås, men han ångrar sig ju något så fruktansvärt. När han gråter så gråter nästan jag, han kan verkligen förmedla känslor! :)

Taci
2009-03-06 14:44
#16

På tal om Gavin förresten, guuuuuuuud så fint det var när han o lilla Jamie satt vid pianot o sjöng!

Dojdan
2009-03-06 14:47
#17

#16 Jaaa visst var det en fin scen!

Jag var och såg Gavin live förra året.. guuuud, han är bättre live! ÄNNU bättre mena jag förtsås :D


Dojdan
2009-03-06 14:49
#18

Det jag älskar med One Tree Hill är att man i varje avsnitt sitter med ett stort leende på läpparna och nästa sekunt sitten man och bölar.. absolut den bästa serien på att förmedlöa känslor!


Taci
2009-03-06 14:52
#19

Åh, men sluta! Jag ville sååååå gärna på Gavin, men har inga kompisar som gillar honom så värst :'(

Ja precis. Vet inte hur många gånger jag gråtit till OTH, haha. Avsnittet då Haley blir påkörd av Dante i slutet, och Nathan sitter på sjukhuset o gråter är nog det allra sorgligaste jag sett i serien. Jag storbölade o var helt knäckt, haha!

En sak jag älskar är hur Lucas berättar i början o slutet av avsnitten, knyter ihop avsnittet så jäkla fint o poetiskt :)

Dojdan
2009-03-06 14:54
#20

Gavin var ju i Stockholm två gånger förra året!! Vart bor du nånstans?

Ja, Lucas ihopknytningar är bra.. men hur ska det bli sista säsongen när inte han är med längre??


Annons:
Dojdan
2009-03-18 02:42
#21

Herreguuuuuud! Har ni sett det senaste avsnittet?! Det var ju SÅ sjukt bra!!


LinnB
2009-03-18 12:14
#22

40-talsavsnittet? :o

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Dojdan
2009-03-18 12:17
#23

Nej nej nej.. det som sändes i USA i förrgår!


LinnB
2009-03-18 12:18
#24

Ah, jag följer svenska ordningen… rackarns :D

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Dojdan
2009-03-18 12:20
#25

Då ska du akta dig för att läsa i den här tråden om du inte vill veta vad som kommer att hända ;)


LinnB
2009-03-18 12:23
#26

Haha, det gör sååå lite om jag får veta vad som kommer hända :D Jag kommer skratta och lipa lika mycket då jag får se det själv ändå!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Dojdan
2009-03-18 12:23
#27

Ska jag berätta lite?:P


Annons:
LinnB
2009-03-18 12:24
#28

Väldigt gärna! :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Dojdan
2009-03-18 12:25
#29

Hmm.. berätta först hur långt den svenska serien har gått? Vart befinner sig karaktärerna?


Dojdan
2009-03-18 12:25
#30

Har Julian komit in?


LinnB
2009-03-18 12:27
#31

Julian har kommit in och Lucas har fått reda på hans och Peytons förflutna, avsnittet med konserten har varit och.. tja, 40-talsavsnittet gick i söndags. Det slutade ju med att Peyton trillade ihop i en hög på golvet och hade ont i magen :o

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Dojdan
2009-03-18 12:32
#32

oooookej!

Brooke är tillsammans med Julian!

Peyton & Lucas ska ha barn med något har gått snett och läkaren säger att hon måste göra abort för att hon troligtvis inte kommer överleva att föda ett barn. Risken finns att både hon och barnet dör. De har bestämt sig för att behålla barnet ändå!

Nathan & Haley funderar på att lämna Tree Hill. Haley kommer förmodligen åka ut på tour igen. Haley fick sparken för att hon publicerade en artikel i skoltidningen som hon inte fick publicera (den som Brooke's adoptivdotter skrev).

Millie & Mouth deppar fortfarande på varsitt håll. Båda vill vara med varandra, men ändå så är dom inte med (korkat!).


LinnB
2009-03-18 12:34
#33

Men hej kom och hjälp mig vad jag längtar tills jag får se avsnitten som kommer! Jag önskar jag kunde se i USA-takten.

Mouth och Millie är ju jordens sötaste par, dom får sluta med det där tycker jag.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Dojdan
2009-03-18 12:35
#34

Linn, jag PM:ar dig!


Annons:
LinnB
2009-03-18 12:36
#35

PM:a på!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Upp till toppen
Annons: