Annons:
Etikettsport-på-tv
Läst 1253 ggr
Dojdan
2009-03-08 20:08

Unga mödrar

Visst heter det väl så, det danska programet på kanal 5? Hur som helst så blir jag så frustrerad av detta program som visar upp unga mammor och pappor som röker och dricker alkohol under graviditeten.. och som sedan inte kan ta hand om sina barn.

Har ni tittat på det någon gång?


Annons:
Paddiz
2009-03-08 20:32
#1

Har sett det men tycker att det är jobbigt att se när de sitter och säger att de blivit gravida av misstag. Visst en gång är det ett misstag men inte två.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Cajza
2009-03-08 20:42
#2

Jag har sett det någon gång och jag håller med # 1. Yvette en gång är ett misstag men inte två // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Dojdan
2009-03-08 21:03
#3

Hmm.. Jag blev gravid med kondom och med dagefterpiller på det. så nej.. enligt mig så kan man inte alltid akta sig för misstag..


Telefonkontakt
2009-03-08 21:13
#4

Jag hatar det programet. Bara titeln gör mig arg när innehållet är skit, de får ju alla unga föräldrar att framstå som idioter och att de inte borde ha barn.

Tittar inte på programet, har sett några få avsnitt bara.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

elyse
2009-03-08 21:55
#5

Nja, jag kan tycka att det är intressant att se hur de lever, men jag har väldigt svårt för att få se när de är på förlossningen. Tycker sådant är überprivat och jag har väldigt lite respekt för de som ställer upp och visar sin förlossning i TV.

Paddiz
2009-03-08 21:59
#6

#3 - Visst kan man inte alltid akta sig för misstag.

Det jag menade var att har man samlag utan skydd så är det större risk att bli gravid och har man då samlag två ggr utan skydd och blir gravid båda gångerna - ja, då är det väl fel att kalla nr 2 för misstag.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Annons:
[jenkass]
2009-03-09 11:50
#7

jag har följt varje säsong. jag tycker det är intressant att se. alla är ju inte "dåliga" föräldrar som röker osv. de finns de som är jättefina föräldrar. förhoppningsvis lär sig ungdomar (och barn) sig genom detta programmet att kanske prioritera sitt eget liv innan dom sätter ett nytt till världen.

LinnB
2009-03-09 12:19
#8

Jag kan hålla med #4 om att dom får många att framstå som att dom inte borde ha barn. Det gör mig otroligt förbannad, men det finns vissa av mammorna jag gillar också. Var riktigt längesen jag såg nu, men.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

anaprincess
2009-03-09 18:55
#9

Jag blir bara så irriterad på dom hela tiden, hur dom kan röka uppi sina små barn och vissa av dom kan inte ens hålla rent i sin lägenhet :O och klagar på sina föräldrar när dom säger till dom att städa, hur svårt är det liksom? Ska man vara förälder så får man lära sig lite ansvar. Usch dom ger unga mammor ett dåligt ansikte.

kaningodis
2009-03-11 19:21
#10

Jag kollade på det prgrammet för kanske ett år sedan och då var det mest gnäll och deppiga mammor som hade det svårt. Månag av de hade problem med sin pojkvän (pappan till barnet) och de flesata festade och lämnade barnet hos barnvakter hela tiden.

 Jag tyckte ändå att vet var intressant att se hur deras vardag såg ut, det kan inte vara lätt att bli mamma i så ung ålder…det skulle aldrig jag vilja bli iallafall.

Kastanjegårdens Kaniner

Dojdan
2009-03-11 20:47
#11

Nej, det är självklart inte lätt. Men om man du sätter dig i den båten så får man nog se till att ro den i hamn också.


LiindaH
2009-03-11 23:46
#12

Jag har inte läst alla inlägg här inne i denna tråd, så halshugg mig inte om det jag råkar upprepa något eller liknande.

Jag brukar se det när jag behöver få något annat att bli irriterad över.
Blir nog inte så irriterad på visa av mammorna då dom gör ett kanon jobb, men somliga av dom ska ju verkligen inte vara mammor.
Sedan att dom ens filmar dessa "dåliga" mammor och gör inslag om dom, är nog det som irriterar mig allra mest.

Här sitter vi i ett samhälle där jätte många unga människor gör allt i sin makt för att bli accepterade som unga mammor, men hur ska dom någonsin bli det när sådant där "skit" visas på tv.
Hur ska dom äldre ändra sin åsikt om oss unga som "bara leker runt" som dom så fint säger.

Vi kommer alltid bli anklagade för att ha skaffat barn för tidigt.

Hade dom visat detta program med 90 % bra mammor så hade fler och fler blivit accpeterade.
Men då hade det väl inte blivit lika mycket tittar siffror.

Samt tycker jag att det är en skam av Sverige att ens "köpa in" sådana serier. Tänker dom inte alls på oss "ungdomar"?
När dom sitter där och försöker göra det bättre för oss.

Nej tack! Man kanske skulle börja göra en egen serie eller något och skriva om alla bra mammor.

// Liinda

Dojdan
2009-03-12 00:15
#13

Håller med din Liinda!


Annons:
Upp till toppen
Annons: