Annons:
Etikettbarn-och-ungdomsprogram
Läst 4750 ggr
Livzson
2009-03-03 19:46

Vilket program gillade du som barn?

Rubriken säger allt..

När jag var barn tittade jag och min bror alltid på pokémon. Det var tiden då man orkade gå upp klockan 7 en vanlig helg bara för att inte missa sitt 
käraste favoritprogram. Glad

// Lisa, medarbetare på Twilight

Annons:
elyse
2009-03-03 23:03
#1

I början av 90-talet brukade jag sova över hos min mormor och morfar på fredagarna, Då var det Fångarna på fortet eller Sikta mot stjärnorna. Och efteråt var det sumobrottning på Eurosport - skitkul! På lördagsmornarna var det ett program där olika tecknade Hannah & Barbera-figurer "tävlade" mot varandra. Ett lag var alla elakingar, sedan var det Yogis lag och sedan nåt annat. Det var kul, tyckte jag.

Tatsja
2009-03-19 07:14
#2

Andy Pandy

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Cessy
2009-03-19 14:40
#3

Tja när jag var barn fanns ju nästan inget teknat, så höjdpunkterna var att få se tecknat främst Kalle o hans vänner/ovännerFlört men även Fam. Flinta var en höjdareSkrattande Kommer ff. ihåg när jag för första gången stötte på scooby-Doo - ja jösses o idag kan man se tecknat dygnet runt i massor av kanaler.

exitingsvillemo
2010-09-19 00:30
#4

Kommer ihåg att jag älskade "trasdockorna" som visades på björnes magasin =P

[rolnor]
2010-09-30 19:16
#5

Tittade ibland på program från utbildningsradion (hette det så?) mycket fascinerad av gnistor, el och högspänning, något som jag delvis närmat mej även vid vuxen ålder. Tekniskt Magasin fanns ju också.

Tittade även ibland på den klassiska "Vilse i Pannkakan" som sägs ha skadat många barn psykiskt för livet (lite överdrivet kanske), minns "Storpotäten" ingen trevlig figur. Det här dockteatern var ju djupt psykoanalytiskt med alla sina karaktärer, riktigt bra…

giffan
2010-12-05 00:03
#6

#9 Det stämmer nog bra att vi som sett vilse i pankakan blivit lite skadade ja.. jag får rysningar när jag tänker på det. lillstrumpa och jänget haha.

När jag var liten så minns jag Linus på Linjen som ett bra teckant program. Så mycket tecknat va det ju inte. Tin tin såg man ju

Björnes magasin har jag aldrig gillat så jag har missat trasdockerna.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
KaninPiggelin
2010-12-06 09:31
#7

Bolibompa :D XD

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Montoya
2011-02-15 22:47
#8

Höna pöna i det gröna bl a Tungan ute

[Sophias]
2011-02-25 00:15
#9

Ed, edd och eddy

hanna-linnea
2011-03-14 20:00
#10

anki & pytte ;)

[rightPAW]
2011-04-26 14:57
#11

Kurage den hariga hunden!

[hehlenaaa]
2011-05-22 20:22
#12

Trasdockorna, Björnes magasin, Dexter's Laboratorium, Jonny Bravo(Spec det programmet då han åker till någon hula-hulaö!)

Emo
2013-02-06 14:44
#13

Inget. Det fanns inte TV här då. Det fanns bara som tecknat i Kalle Anka-tidningen. När jag var i tonåren fick vi dansk TV och en del år senare även svensk. På 60-talet fanns en mycket trevlig serie på dansk TV om en flicka i Köpenhamn. Tyvärr har jag glömt hennes namn - Sonja eller något liknande. Vi tittade varje vecka och än minns jag lite av serien. Det hade varit roligt att få se den igen och se om den fortfarande håller.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Iceland
2013-02-07 23:17
#14

Oh, när jag var liten så brukade jag sitta bänkad framför Fresh prince of Bel air! Förstod aldrig vad dem sa, men älskade det, det gjorde jag. 

Samt Crocodile hunter (Steve Irwin) var något jag älskade. Han är och var min store idol! 

Men sen så var det även programmen som gick på carton network så som jhonny bravo och ed edd n eddy !

http://isabellarun.weebly.com/

[RC1393]
2013-02-08 12:41
#15

Pokémon, Avatar och allt möjligt annat tecknat :P

MissInAction
2013-02-09 01:50
#16

Oj, oj, oj! Läser rubriken - vilket program gillade du? Får jag bara välja ett? 
Jag är lika rebellisk som flera andra här och säger fler än ett! 
Fast tro nu inte att jag alltid satt inne…. jag var ute oftast flera timmar om dagen och lekte i skogen med pojkarna 

Björnes magasin med alla kortfilmer där. Disneydags och Disneytimmen med Duck Tales, Räddningspatrullen m.m.
Berta. Doctor Snuggles. Narnia-serien som sändes. Pippi Pelikan.
Trasdockorna. Lillstrumpa och syster yster. Fragglarna. Nisse & Klara. Alfons. Bamse. Dårfinkar och Dönickar. Ebba & Didrik. Varuhuset. Ika i rutan ♥ BULLEN ♥ 
Älskade också jullovsmorgon och sommarlovsmorgon ♥
Åh finns så otroligt många program som jag verkligen älskade! Och många går att se glimtar av i olika nostalgiklipp på Youtube 


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Leffe
2013-02-09 15:03
#17

Mitt första favoritprogram var faktiskt Bröderna Cartwright

monstermash
2013-02-09 22:39
#18

När jag var liten älskade jag "landet från ingenstans" lilla Lillefot… Mamma har berättat att jag brukade kolla på de filmerna over and over again. Jag har kvar alla filmer på VHS än idag.

Annars såg jag en del på bolibompa, scooby-doo var uppskattat av mig också, liksom "my little pony".

Det fanns även ett annat pogram som jag älskade när jag var lite äldre. Det handlade om två unga tjejer som var tvillingar, som bodde på en gård full med djur. Kommer speciellt ihåg att de hade katt och att de var blonda.. Vad namnet heter har jag ingen aning om. Den gick någon sommar…

[peter54]
2013-02-15 23:52
#19

Första gången jag såg på TV var 1959 och jag såg ett avsnitt av en westernserie som hette Bronco, med Ty Hardin i huvudrollen. Jag tror att det är därför jag fortfarande gillar westernfilm.

Annars minns jag Kapten Beckdahls Skafferi med Humle och Dumle. En grannflicka som gick i samma klass i ettan hade TV och jag fick ibland komma och titta hos henne.

[GIKmio]
2013-02-16 22:41
#20

Jag tittade på Skrot-Nisse och hans vänner. Fanns en del obehagliga karaktärer som skrämde en del barn.

Annons:
MissInAction
2013-02-17 01:54
#21

Åhh ja, Skrotnisse ♥
Fablernas värld tyckte jag också mycket om. 
Och så var det ett program, en serie tror jag, som hette Bertha ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[RC1393]
2013-02-18 21:15
#22

Tutenstein också såklart, älskade verkligen den serien! :D

(Handlar om Tutankhamun som kommer till New York och av misstag väcks till liv igen och han är typ en "jätteung" självisk mumie^^).

[RC1393]
2013-02-18 22:28
#23

#22 Tutankhansetamun* :P

Cafesinner
2013-03-11 20:10
#24

Anki & Pytte
Mumindalen
Abrakadabra
Disneydags
Nalles blåa hus
Sysselstad
Trasdockorna
mfl
:)

[GIKmio]
2013-03-11 20:58
#25

Andra program jag tittade på. Var barn på 80-talet: Tårtan, professor Drövel ( norsk ), lördagsgodis, fragglarna, mupparna, svenska sesam, disneytajm (80-tal ), fablernas värld, Solstollarna, Från A till Ö m.m

En del av dom jag räknade upp hade en del år på nacken redan då när jag såg dom. Tårtan tex. som var tidigt 70-tal. Felet idag är att få program repriseras.

Upp till toppen
Annons: