Annons:
Etiketttv-serier
Läst 5554 ggr
Masamo
2/27/09, 11:28 PM

Hem till gården

Någon mer som tycker att det är en kul serie?? Jag menar familjen Dingles.. Glad

Annons:
Dojdan
2/27/09, 11:29 PM
#1

Haha.. denna tråd kändes lite "old fashion";) Går det fortfarande?!


Pose-idon
2/27/09, 11:30 PM
#2

Sett några få gånger, men tyckte det var riktigt spännade när han unga killen och lill tjejn åkte ner i nåt hål eller nåt, fast det var vääldiigt länge sen Oskyldig

//Elin

Dojdan
2/27/09, 11:32 PM
#3

Citat från www.wikipedia.se

"Det första avsnittet sändes i Storbritannien den 16 oktober 1972. Dramaserien "Hem till gården" började 1988 att sändas två dagar/vecka, samtidigt som den utvecklades till en regelrätt "såpa"; från 2002 visas den fem dagar/vecka.

Serien är även populär i Sverige där den visats sedan 1970-talet (ursprungligen på SVT2, sedan 1994TV4)."

Ja, inte är det nyss ;)


Masamo
2/27/09, 11:33 PM
#4

#1 Mjo.. Skäms

Men jag har tv4 Anytime genom Telia Digital-tv, så jag brukar se repriserna, eftersom det går på dagtid. Visst är det en gammal serie, men den är otroligt kul! Både drama och komedi.

Dojdan
2/27/09, 11:34 PM
#5

Ja… men den startade 14 år innan jag föddes… ;)


Masamo
2/27/09, 11:38 PM
#6

Jag var 7 år då.. kommer ihåg pyttelite av serien, men då var den trist. Nu är den moderniserad och faktiskt rolig, jag lovar! Glad

Annons:
Dojdan
2/27/09, 11:39 PM
#7

hmm… kanske ger den en chans …. nån gång ;)


Masamo
2/27/09, 11:40 PM
#8

Ha ha!! Man kanske inte ska skryta om att man ser på den serien?? Men tittar man på några avsnitt så man får något hum om personerna, så är den inte så pjåkig!

vekan
2/27/09, 11:41 PM
#9

Sett några avsnitt faktiskt, men ingenting jag följer eftersom det går på dagtid. Glad De avsnitt jag sett är helt okej.

Dojdan
2/27/09, 11:41 PM
#10

hehe.. ja vem vet.. du kanske har rätt… även om det är ganska höga odds på den ;)


Masamo
2/27/09, 11:43 PM
#11

Glad

Paddiz
2/28/09, 6:25 AM
#12

Hem till gården går absolut inte att missa. Är jag inte hemma så ska den spelas in. Jag älskar att se familjen Dingle.

Har inte följt serien från början men har sett de sista två åren.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Masamo
2/28/09, 9:17 AM
#13

Ja, det är samma här. Började titta då jag var sjukskriven. Härliga karaktärer som Viv, Shadrach och Val..Glad

Annons:
Cajza
2/28/09, 9:35 AM
#14

#12 Hej Yvette!

Jag har set den från början (tror jag). Min kompis "bara dog" om hon missade en del. Jag började kolla och den var bra. Tror det var ca 1977-1978 // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

LinnB
2/28/09, 12:06 PM
#15

Då jag var hos veterinären med en av mina katter förra året var det en äldre man som satt och stirrade på mig jättemycket. Jag hann känna mig aningens obekväm innan han ropade på mig och frågade;
"Du där, du med mörkt hår! Har du sett ett program som heter Hem till gården?"
"Nej.. det har jag tyvärr inte."
"Okej, det är ett jättebra program som går på dagarna.." (sedan frågar han sin fru vilken tid och drar hela handlingen innan han kommer till poängen) "Jag ville bara säga att du är fruktansvärt lik en flicka därifrån. En med mörkt hår, precis som du. Man skulle nästan kunna tro att du var hon!"

Jag har aldrig sett hem till gården själv, så jag vet inte riktigt om jag ska ta det som en komplimang eller inte… Flört

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

kaningodis
2/28/09, 1:02 PM
#16

Jag brukar kolla på den ibland, jag tycker den är rättså bra, lite spännande också.

Det är roligast att följa Dingles.

#2 Men det var ju i höstas det visades i Sverige eller det har kanske visats tidigare också.

Serien började ju för länge sedan men den går ju fortfarande, så de avsnitt som visas på tven idag är ju från 2006 tror jag.

Kastanjegårdens Kaniner

Masamo
2/28/09, 1:53 PM
#17

#15  Ta det som en komplimang! Alla mörkhåriga tjejer i serien är snygga! Glad Det var nog därför mannen stirrade..

MariaG
2/28/09, 2:18 PM
#18

Jag brukar se serien så ofta jag bara kan. Följt den nu regelbundet i ca ett år. Innan dess bara något enstaka avsnitt.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

destiny
2/28/09, 8:05 PM
#19

För 100 år sen Obestämd tittade jag alltid på Hem till gården. Anledningen till att jag slutade följa serien kommer jag inte ihåg. Men dom senaste 15-20 åren eller så har jag sett max ett avsnitt om året. Inte något är sig likt från den tiden jag tyckte det var bra! Inte en människa kände jag igen när jag såg det för någon månad sen. Rynkar på näsan Det är inte Hem till gården längre! Gråter

[Teddy]
3/4/09, 12:42 AM
#20

#19 Visst är det Hem  till Gården! Men det räcker nog inte att se det så sällan som du, då tappar man mycket! Säger jag som kommer ihåg avsnitt 1….

Det kanske finns fler som kommer ihåg Peggy med tvillingarna, Matt, första Jackskådisen, Marilyn, Amos Brearly, Sam (morfar) Joe, smeden som jag inte kommer ihåg namnet på, första prästen osv…

Annons:
Hoppfull
3/4/09, 11:03 AM
#21

Hähähä, jag är ju sjukskriven så jag käkar ofta lunch framför tv:n och detta går mitt i lunchen s.a.s.

Jag tycker väl sådär om serien, bitivs kan jag njuta av att den är så rolig men bitvis tycker jag den är alldeles för utflippad och äcklig med konstiga utnyttjanden av människor.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Masamo
3/14/09, 3:29 AM
#22

Oj, vilka bra avsnitt det har varit nu! Synd att de inte byter namn på serien, kanske fler skulle upptäcka den då. Folk tror nog att det är en tråkig serie om en massa bönder.. Vilka bra skådisar det är med!

[KinaSylejmani]
3/14/09, 9:23 AM
#23

Går Hem till gården (Emmerdale farm) än?

Jag kommer så väl ihåg när den serien började att visas i svensk TV sommaren 1975 (det kan ha varit sommaren 1976 men jag tror det var sommaren -75).

Jag kommer så väl ihåg Joe, Peggy, Matt, Amos, morfadern….

Pitepaerlan
11/20/09, 4:18 PM
#24

Kan man missa Hem till gården!!??Skrattande

Har nog sett alla avsnitt, på alla år har jag nog missat
kanske 10- 15 avsnitt. I början gick den på kvällstid, såg den med mamma…

Nu är det så bra att man kan se den på TV4 play om jag missat att spela in (händer ibland eller att gubben byter kanal på inspelningen , hemska tiderFörvånad)

Om du skulle börja följa serien nu…efter en vecka är du medFlört

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

kajanus
12/29/09, 8:05 PM
#25

hej jag är ett stort hem till gården "fan" har nog kollat på det i ca 10 år, det började jag med när ja va sjukskriven o nu är det som ett gift  kan inte sluta *L* syn bara att det är uppehåll u till i mars 2010 tycker det va ett väldigt lång uppehåll…..kul o se att det finns fler än ja som gillar denna serie Skrattande

bluemary
1/9/10, 10:33 PM
#26

Älskar detta program så det är en lång väntan !

[peter54]
1/16/10, 1:22 AM
#27

Jag har nog aldrig ett ett helt avsnitt. Jag brukar tröttna efter ett halvt för att jag tycker att det är tråkigt. Numera tittar jag inte alls.

Annons:
Morken
1/16/10, 8:35 PM
#28

Shadrach.. vilken skådis.. kan man annat än le när man ser honom? Flört

kajanus
1/19/10, 6:30 PM
#29

ja o ja tycker viv o bob är duktiga tillsammans alla miner o hon är så förutsägbar..vilket är lite av tjusningen precis som betty…..det känns som att man känner alla o träffar gamla vänner när man tittar på det…..men ni som gillar "hem till gården" brukar ni se "aidensfield " oxå eller hearbeat som det heter…ungefär samma miljö fast annat tids perspektiv o att det handlar mest om poliserna?????jag gillar detta program oxå

Bella-R
2/23/10, 11:44 AM
#30

Har sett några avsnitt några enstaka gånger & tycker att Hem till gården, av det jag sett, är en sevärd serie :) Vacker miljö & bra handlingar.

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Pitepaerlan
2/23/10, 1:27 PM
#31

Jaa och på måndag 1 mars börjar den äntligen igenSkrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

[Teddy]
2/23/10, 1:36 PM
#32

Hurra!!

Upp till toppen
Annons: