Annons:
Etikettmat-och-hälsoprogram
Läst 3526 ggr
MariaG
3/1/09, 3:42 PM

Hells Kitchen

Vad tycker ni om Hells Kitchen?

Själv gillar jag den. Har sett alla sänsonger som visats i Sverige. Nu sänds väl säsong 5 i USA och jag väntar med spänning tills det kommer till Sverige.

Vissa klagar ju på att Gordon Ramsay svär för mycket. Vad tycker ni om honom?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
Anna
3/1/09, 3:48 PM
#1

Jag gillar HK!

Tycker det är underhållande att titta på och han pressar ju de så pass hårt för att de ska lära sig - och det gör de ju!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

TerriZue
3/1/09, 5:54 PM
#2

Jag gillar verkligen den serien och jag tycker att Gordon Ramsay är helskön! :D Antagligen skulle jag också bli arg om folk betedde sig sådär runt omkring mig (en del är ju helslut i huvet. :/) så jag stör mig inte alls på att han svär.

Heja Ramsay! :D

Förresten är dte bara jag som är lite nyfiken och gärna skulle vilja smaka något som han har lagat? :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Dojdan
3/1/09, 6:05 PM
#3

jag gillar verkligen honom! Men ibland kan jag nästan få ångest när han pressar folk för hårt… jag kan riktigt känna hur dåligt dom måste må!


sandra1977
3/1/09, 7:48 PM
#4

Gordon Ramsay är min idol!!Glad

Liss
3/1/09, 8:30 PM
#5

Jag gillar att se de ibland, tror de är lite efter humör! Ibland kan jag bli så jävla förbannad på honom om hur han beter sig mot folk. Annars kan jag tycka de är skit kul hur han kör me dem.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Telefonkontakt
3/1/09, 11:30 PM
#6

jag ser på det ibland, men de tär ganska tråkigt.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
moondancer
3/1/09, 11:53 PM
#7

Väldigt avslappnande att se på det programmet. Kul att se när han skäller ut folk, och sjukt förvånande att dom bara tar skiten.

Ett av dom få program jag följer, väntar på nästa säsong

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Singo-Torpet
3/2/09, 12:46 AM
#8

ett mycket bra program.. han har så rätt och ja skrattar ofta och håller oftast med honom.. (till TS säsong 5 går att ladda ner)

Tatsja
3/2/09, 8:37 AM
#9

Gillar honom. Sen när han lär sina barn om hur det är med maten, är både ont och gott. Bra att han lär ut vissa rätter. Han har rätt i att vi behövs i köket, fast inte bara kvinnorna. Många gör nog den lätta vägen. Micro eller annan snabbmat. Tror stressen idag gör att många tar den vägen.

Att laga riktig mat, tar inte så mycket längre tid. Sen kan man göra det gemensamt.

Hans svärande är bara roligt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

elinn
3/2/09, 10:10 AM
#10

Detta är nog sambons favoritprogram, kock som han är hehe =)

Men inte något jag gillar att se på direkt men kan titta när han tittar ibland.

// ElinN

Honestyisdead
3/2/09, 5:34 PM
#11

Jag tycker bara det är pinsamt att han ska spela så tuff. Fruktansvärt överdrivet.

Men jag ser det ändå och sitter och klagar på honom ;)

lisopasi
3/2/09, 6:13 PM
#12

Brukar inte se det, men gillar dock Kitchen Nightmares och The F Word

Dojdan
3/2/09, 6:30 PM
#13

Jag har aldrig sett Kitchen Nightmares eller The F Word. Vad går dom ut på?


Annons:
MariaG
3/2/09, 7:25 PM
#14

Kitchen Nightmares går ut på att Gordon åker runt till olika resturanger som det går dåligt för och hjälper dem att förbättra sig.

F-word är att 4 personer (inte kockar) ska laga middag till 50 personer. Förrätt huvudrätt o efterrätt. Ska få så många som möjligt att vilja betala för maten.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Cajza
3/2/09, 7:33 PM
#15

Vi brukar titta på det ibland. Han (Gordon R) får se en hel och han lyckas bra med att få restauranger på fötterna. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Dojdan
3/2/09, 8:11 PM
#16

#14 De låter som bra program!


Honestyisdead
3/2/09, 8:11 PM
#17

Kitchen nightmares gillar jag. Men f word tycker jag är sååå dött.

Taci
3/2/09, 9:29 PM
#18

Jag älskar det verkligen, har sett 4 säsonger :)

Gillar verkligen Ramsay, jag tycker han är hård men rättvis. Ibland lite väl hård kanske, men det ger ju resultat ;) Man ser ju även att han verkar va en jäkla skön snubbe privat då dom åker ut o gör saker, då verkar han hur trevlig som helst. Han tar sitt arbete på väldigt stort allvar bara, o det är ju bra:) Skulle önska att jag var som honom haha :)

Honestyisdead
3/2/09, 11:34 PM
#19

Jag skulle inte kalla det där för att ta sitt jobb på allvar. Kan ju nästan lova att allt som händer i de programmen är enligt manus.

Taci
3/3/09, 12:07 AM
#20

#19, det skulle jag :)

Hur vet du det?

Jag tror absolut att han kan vara sådär jävlig, eftersom han faktiskt sätter endel "på spel".

Annons:
Livzson
3/3/09, 12:13 AM
#21

Jag gillar HK! Det är ett av Gordons bättre program.

// Lisa, medarbetare på Twilight

Tatsja
3/3/09, 7:48 AM
#22

Sen har han även talat om att fast han var duktig och hade massa restauranger, så gick han själv i fällan och fick stänga ett ställe. Tror det var i Skottland. Gjorde tydligen menyn för svår för folket.

Bra att han har erfarenhet av det. Manus tror jag inte han går efter. Att han är så hård, är för att de ska prestera på topp.

Det är ju i alla fall hans eget namn som står på spel.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
3/4/09, 11:08 AM
#23

Jag tror inte heller att han går efter ett manus.

Att han pressar dem så hårt och att han är så otrevlig mot dem så ofta är (tror jag) för att de ska vänja sig vid det. Att vara kock är väl ändå ett rätt så stressande yrke och det finns alltid idioter till gäster som ska klaga. Kan en kock inte hantera den stressen och kritiken man kan få från galna gäster så funkar det ju inte.

Så det handlar nog väldigt mycket om att förbereda dem på yrket som kock och inte bara att han tycker att de är idioter… (Okej hela programmet handlar ju om att de ska lära sig bli bra kockar emn i alla fall). Det är ju bättre att vara förberedd på det värsta än att få en chock dagen det kommer. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[jenkass]
3/4/09, 12:06 PM
#24

har oxå sett alla säsonger som visats i sverige! skitbra!

Tatsja
3/5/09, 7:39 AM
#25

#23 Du har så rätt. Att arbeta som kock är stressigt. Gäller att maten görs på rätt sätt och komma ihåg att vi äter med ögonen. Lägga upp på ett aptitligt sätt. Vilket jag tror en del glömt bort. Många gånger kan det se ut som i tidnigen 91:an. Hur kocken bara slevar upp så det stänker.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: