Annons:
Etiketttävlingar-och-tv-galor
Läst 1427 ggr
Dojdan
2009-02-28 23:19

Finalister Melodifestivalen 2009

Nu är de gurndläggande finalisterna klara:

  • H.E.A.T - 1000 miles
  • Måns Zelmerlöw - Hope & glory
  • Alcazar - Stay the night
  • Emilia - You're my world
  • E.M.D -. Baby, goodbye
  • Molly Sandén - Så vill stjärnorna
  • Malena Ernman - La Voix
  • Agnes - Love Love Love

Dessutom kommer två artister att vara med i finalen genom att tävla i Andra Chansen. Och till andra chansen nästa vecka har vi:

  • Amy Diamond - It's my life
  • Lili & Sussie - Show me heaven
  • Scotts - Jag tror på oss
  • Caroline af Ugglas - Snälla Snälla
  • BWO - You're not alone
  • Rigo & the Topaz Sound feat. Red Fox - I Got You
  • Star Pilots - Higher
  • Sarah Dawn Finer - Moving on

Sedan finns det även fyra artister som blivit utnämnda av den internationela juryn. Jag har inte namnen här just nu. En av dom kommer även att komma till final. Så i finalen den 15 mars kommer vi att se 11 artister uppträda.


Annons:
elinn
2009-03-02 10:47
#1

Har de gjort om till finalen? Förra året var det väl bara två från andra schansen som gick till final, eller är jag helt ute och cyklar?!?! Kul iaf med fler bidrag att välja bland =)

// ElinN

Honestyisdead
2009-03-02 13:38
#2

Jag gillade Heats låt faktiskt :)

Internationella juryn valde Caroline af ugglas - Snälla (en av de värsta låtar jag någonsin hört)

Sen är den en, hör och häpna, Grekisk låt som blev vald. De tv å sista minna jag inte.

Dojdan
2009-03-02 13:52
#3

#1 Ja… hm.. du kanske har rätt? Jag trodde att man gick direkt till final om man vann den individuella matchen.. men det vore ju för lätt ;-) haha..

#2 Snälla snälla älskade jag.. Jag gick in med en totalt negativ inställlning då jag har jättesvårt för henne som artist.. men hon överraskade mig totalt!


Honestyisdead
2009-03-02 13:55
#4

Haha ja smaken är som baken ;)

Pose-idon
2009-03-02 18:06
#5

H.E.A.T Är nog bäst Tungan ute

//Elin

Cajza
2009-03-02 19:36
#6

Det ska bli spännande att se på lördag hur det blir för 2:a chansendeltagarna. För visst är det dom som gör upp på lördag! // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annons:
Dojdan
2009-03-02 20:10
#7

#6 japp, på lördag är det 2:a chansen!


Taci
2009-03-02 21:30
#8

Jag hoppas att Måns tar hem det :) Tycker ärligt talat att de andra bleknar ganska rejält i jämförelse med hans nummer, det såg proffsigt ut :)

Dojdan
2009-03-02 22:04
#9

Jag satt och funderade över vem jag ville skulle ta hem segern… Och jag kom fram till att H.E.A.T har den bästa låten, men att EMD gör mig gladast. Måns är ju också bra. Topp tre är alltså dessa enligt mig!


Pedro
2009-03-02 23:18
#10

EMD & Måns, och ja visst är dem snygga alla fyra men  deras låtar som är sjukt bra! H.E.A.T. har också sjukt bra låt! Sen är Emilias låt inte helt fel heller Flört

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Maja
2009-03-03 00:29
#11

H.E.A.T
Alcazar
Malena Ernman
BWO
Sarah Dawn Finer

Någon av dem måste det bli, annars blir jag ledsen! :P

Dojdan
2009-03-03 00:35
#12

#11 Där är vi bara eniga om en enda (h.e.a.t), de andra tyckte jag inte alls om!


Krikke
2009-03-03 01:15
#13

Tycker Amy är bättre än molly både i sång o låt. Så hoppas verkligen på Amy i final så hon kan få mer poäng än molly ''nya carola''.

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Annons:
Upp till toppen
Annons: