Annons:
Etikettmat-och-hälsoprogram
Läst 3176 ggr
SaraC
2009-04-01 20:46

Rent hus

Det är konstigt nog underhållande att titta på hur lortigt och stökigt andra människor har det hemma Tungan ute Om inte annat kliar det i fingrarna att städa hemma efter att man tittat.

Ett av få program jag följer. Fler som tittar på det?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Strumpa
2009-04-01 21:23
#1

jag såg förra säsongen, men har missat denna. vilken dag och tid går det? :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

SaraC
2009-04-01 21:24
#2

Onsdagar 20.00 på TV4, så det börjar snart Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Strumpa
2009-04-01 21:26
#3

hehe okej ;) men det är du är vad du äter samma tid, är nog därför jag missat det..

jag gillade iaf förra säsongen, men jag stör mig lite på tanterna faktiskt :P

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

SaraC
2009-04-01 21:28
#4

#3 Haha jag vill se Det okända som går samma tid så brukar få lov att spela in något av dem, men annars går det ju att se repris på hemsidan. Jag tycker tanterna är helsköna, helst hon den mörkhåriga som blir överlycklig varje gång hon får röja upp ett riktigt skitigt hem Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Strumpa
2009-04-01 21:29
#5

haha ja hon är rätt manisk Tungan ute men bakterietanten har ju inga ögon, det är svårt att koncentrera sig på det hon säger Skrattande (inget illa ment)

men visst är det kul att se hur andra har det Oskyldig jag är alltid nyfiken på sånt :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Dojdan
2009-04-01 22:05
#6

Det är inte ofta jag är kräsen.. men till Rent Hus kan jag varken äta elelr dricka!


Annons:
pryzze
2009-04-01 22:17
#7

Hos den finska tanten var det inte städning hon primärt behövde hjälp med.

Städningen var bara ett symptom på att något inte stod rätt till hos henne. Taskigt att utsätta henne för sådant.

//Pryzze

Buffaomini
2009-04-01 22:30
#8

har sett de någon gång och tänker bara "hur kan de låta de gå så långt"
visst att man har de stökigt hemma själv men inte som dem, kom igen!

Tatsja
2009-04-02 08:52
#9

Fast när det gick förra gången, så var det några som gick ut och klagade på ledningen på teve. De hade tydligen fått skriva på något kontrakt att inte städa eller plocka undan i flera veckor innan tanterna kom.

Tydligen hade deras vänner blivit otroligt förvånade över hur det såg ut hemma hos dem, då det inte var sant.

Så teve överdriver många gånger. Detta är ju inte första gången som deltagare får lov att skriva på något papper för att det ska se "bättre" ut i teve

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Love-
2009-04-02 09:36
#10

jag följer rent hus tycker det är kul eller vad man ska säga att se att människor kan leva i en sådan röra

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Tatsja
2009-04-02 10:20
#11

Skulle skämmas ögonen ur mig.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hoppfull
2009-04-02 11:39
#12

Jag skulle faktiskt aldrig få för mig att titta. Kan inte se något som helst nöje i att frossa i andras misär, nej det är verkligen ingen underhållning i min smak.

Givetvis får alla andra tycka som de vill men jag tycker att programidén  är äcklig och motbjudande Foten i munnen

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Faxlin
2009-04-02 12:39
#13

Jag har sett på de senaste två programmen. Och jag tycker det är fint att man kan få hjälp om man själv inte klarar av det. Dock tycker jag det är lite tragiskt att det ska behöva gå så långt. Men de kommer med en hel del användbara tips på rengöringsmedel man kan göra hemma själv. Det tycker jag om. Även om tanterna som städar är riktigt syrliga när de pratar ibland om de som behöver hjälp. Och ibland rent utav respektlösa. Som paret igår. Där tjejen har fibro. Då ska de ha ett shema som ska följas varje dag. Dessa städtanter har ignen aning om hur det är att leva med fibro. Trotts att tjejen förklarade att hon får ringa sin man ibland för att han ska hjälpa henne upp för att hon har så ont. Men det är klart, bara bita ihop och städa ändå. Vad gör det om man itne kan röra sig? *suckar lite*

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Strumpa
2009-04-02 19:45
#14

det finns liksom inget djup i programmen, och tanterna känns lite krystade i sina repliker. men det är svårt att sluta kolla när man väl börjat :P

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

SaraC
2009-04-02 21:52
#15

Haha är det bara jag som tycker att det är kul att titta Skäms

Jag tycker om allting som har med makeovers att göra, tycker det är kul även om jag ibland tycker det är fel. Till exempel gick det ju något program förut där folk som tyckte de var fula fick plastikopera sig tills de var nöjda och sedan blev det skönhetstävling Förvånad Helt sjukt program, men kunde ändå inte hålla mig ifrån att titta på hur de såg ut före och efter.

Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Adrina
2009-04-06 17:55
#16

#15 Gillar också sådana där före och efter-pogram lite tramsigt är det kanske men ändå, det är roande. Själv så tittar jag på Rent Hus ibland.

peaches
2009-04-07 14:00
#17

Jag tycker det är lite intressant med bakterier :) Jag tycker programmet är, vet inte om roande är det rätta ordet, men jag kollar på det varje vecka i alla fall.

RavenTheAngel
2009-04-08 17:47
#18

tittar på detta på tv 4as hemsida på replay tur de finns så man kan se program man missat..=)

[LiisaDagger]
2009-04-17 13:56
#19

Varje gång jag ser Rent Hus har jag lust att gå och städa ur mitt kylskåp…. Inte för att det är särskilt smutsigt, det är mest en impuls :P

Faxlin
2009-04-17 14:00
#20

haha, så känner jag med Liisa så du är inte ensam. Sisst fick jag nojja över hur det såg ut under min säng. Dock kan jag konstatera att det var utan pälsänglar där :-)
Men bra tips om silverfiskarna och oljorna tycker jag. Inne i tvättrumemt är det hopplöst med dessa sjur. De dyker upp ibland och är såååå äckliga.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
RavenTheAngel
2009-04-17 15:47
#21

skrattar ja detta program de gör verkligen att man vill hålla rent,snyggt hemma hos en.

tom i ens sminkbord nu när man såg att de var sååå farligt sist.

så tänker man till lite mer visst man har ju hållit de rent men de är säkert smutsigt de man ej ser,så blir man sjuk istället,de är ju mindre bra de..Rynkar på näsan

man lär sig en hel del saker,de är bra med detta programmet tycker jag..Skrattande

Gullan402
2009-04-17 22:11
#22

Ser att de är fler än jag som får impulser att städa ur kylskåpet efter att ha sett rent hus. Och då ska tilläggas att det antagligen inte finns några bakteriehärdar i mitt kylskåp. . .

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

JohannaMax
2009-04-17 23:18
#23

Ja visst får man lust att städa!! Tror aldrig mitt kylskåp varit så rent o sminkborstarna är nytvättade!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

RavenTheAngel
2009-04-18 17:10
#24

Skrattande bra detta program gör att de blir ett renare sverige då med andra ord.Glad

JohannaMax
2009-04-18 22:02
#25

Absolut!! Det tror jag! Men tyvärr är det nog mest de som redan har ganska rent o fint hemma som reagerar o städar mer…

De som har det som i programmen skiter nog i att städa o gluffsar vidare i sina stior…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

peaches
2009-04-18 22:05
#26

Jag har bestämt mig för att sluta dricka coca cola sedan de visat att det är bra att rengöra däck och grillgaller.

SaraC
2009-04-18 22:07
#27

#25 Japp. Jag har en kompis som nog faktiskt skulle platsa in i programmet, men hon rynkar på näsan när man talar om programmet och säger saker i stil med "sånt där kan man ju inte se, då får man får man väl städmani".

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
JohannaMax
2009-04-18 22:32
#28

Jag har med gett mig själv cola förbud! Kommer nog dricka ibland sen men denna graviditet har jag blivit helt galen i cola så nu vänjer jag av mig själv…Inte så trevligt heller att det funkar så bra som rengöringsmedel…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Strumpa
2009-04-18 22:39
#29

det intressanta med Rent hus är att det inte bara lär ut om städning, de hjälper också dem som har kommit lite "på sniskan" i livet att komma upp på fötter igen och ta nya tag :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

EMfe
2009-04-19 11:11
#30

Ja, det är klart att jag följer det! Marléne och Marie-Louise är så klockrena! :D

RavenTheAngel
2009-04-21 15:21
#31

Tror folk kan ändra sig genom,se detta program,de fattar att de går ej leva som de gör,de är inte så bra för en,glra de.att de tar tag i de.eller ringer rent hus,får hjälpen..

de är ju lite ibland när dessa damer kommer till ett nytt hem så säger dem men titta så lortig ohh gud så lortigt ,hur kan dem vilja bo här?

,om man kollar skillnader på hemmen så har dem varit stor, vissa hem är mindre lortiga,man ser de var väl ej så farligt så varför säga såna ord i varje program typ överdriva att nu är de värre än värst detta programmet,detta hemmet.

jag tänkte ett tag,så kom jag på de jooo för tittar siffror tror jag på lite drama i de hela..;) skrattar..

de kör ju i varje reklam snutt på tv de där då de ska tycka hur lortigt de är,då låter de som de hittar värre,värre ställen,städa ur men så har de ju ej varit alltid.så tittar siffror,mer drama var ordet.Skrattande

tycker denna serie är bra för de visar miljö vänliga sett,städa sitt hem på..de är kanon de..Glad

,att de ger folk inspiration,faktan varföf man bör städa..

hade gott alla vänligen raven the angel

Tatsja
2009-04-22 09:10
#32

Kan bara inte med städtanterna. Tycker de äv väldigt dryga.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

RavenTheAngel
2009-04-22 19:03
#33

#32 tanterna är väldigt speciella så där egna av sig de kan jag hålla med om Skrattande

EMfe
2009-04-22 20:04
#34

#33 Men det behöver inte betyda något negativt för det ;)

Annons:
Strumpa
2009-04-22 20:12
#35

Är det ikväll? :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

EMfe
2009-04-22 20:17
#36

#35 Japp, det är det :)

RavenTheAngel
2009-04-22 20:41
#37

#emfe nej de menar jag ju ej men de är lite egna kanske för att de ska vara spec för tv eller jag vet ej de är nåt som gör dem charmiga på sitt sett,lite personliga men oxå något man stör sig på bara liksom om du fattar vad jag menar?..Skrattande hehe

JohannaMax
2009-04-22 20:53
#38

Just det får inte glömma det i kväll!! Jag ligger ju lite före o tror det är torsdag i dag…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Adrina
2009-04-22 20:55
#39

Ska absolut titta på det idag! Sa de inte på reklamen att han inte städat på 10 år? Tyst

Faxlin
2009-04-22 20:56
#40

Exakt, 10 år :-)

Snacka om damm efter de åren. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JohannaMax
2009-04-22 22:18
#41

Ja det ser ut att vara brutalt mycket damm…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Gullan402
2009-04-22 23:07
#42

Hos mig ser det som ett bombnedslag, har inte städat på typ 10 minuter… nu har ju jag barn och djur då så just nu är det mest rörigt och inte smutsigt.
Men seriöst, hur kan man låta bli att städa på 10 år?

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Strumpa
2009-04-22 23:08
#43

#42 håller med, antingen pga psykisk ohälsa eller otrolig lathet ;) har inte sett programmet ikväll dock, så jag får kolla på det och sen säga nått egentligen :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Faxlin
2009-04-22 23:13
#44

Jag tror att det är väldigt lätt hänt tydligen. De som varit med i programmet har alla haft väldigt traumatiska händelser och djupa depresioner som har frambringat början av det hela.
Att sedan de haft svårt att ta sig upp ur depresionen och samtidigt ta tag i något som för länge sedan har gått för långt gör att jag kan känna en viss förståelse.

Annars säger jag som #42, här ser det ut som ett bombnedslag ofta. Men det beror mest på saker som ungarna släpper där de är. Och man städar och städar men det är i alla fall saker någonstans i högar som man inte vill ha. Även om högarna byter plats och innehåll ofta. Så skitigt är det inte. Men stökigt. ;-)
Fast ja, inte som hos de i Rent Hus precis. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JohannaMax
2009-04-22 23:23
#45

Men hur kan det bli så mycket damm?? Inte ens i stallet vart det så dammigt…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Strumpa
2009-04-22 23:26
#46

#45 10 års hudavlagringar gör nog sitt till i en liten lägenhet ;) damm är ju inte "bara damm" trots allt…blä.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Faxlin
2009-04-22 23:26
#47

#45: Lovar att du städar mer i stallet än vad han hade gjort hemma. :-) Åtminstone jag städar mer i stallet. Vi kör en ordentlig vårstädning där varje sommar när hästarna släpps på bete. Man skurar ur boxarna riktigt, och torkar och dammsuger och ja bara städar snyggt.

10 år utan att städa alls, det blir dammit då :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

RavenTheAngel
2009-04-23 17:42
#48

man mår så illa,se hur folk kan leva som de gjort men som tidgare nämt här de är ju hur man mår som spelar in..man kanske är lat eller sk bekväm av sig med..

även om man inte gillar,städa så mår man ju ej bra av ,ha de som de flesta haft de som..Rynkar på näsan

sen,se att de ej kan städa sitt egna skit exvis toan,mm när de är dem själva som smutsat ner?

,inte städat efter sig,så är de väl inte lika farligt då,städa rent då eller? alltså

för de gör mig lite föbryllad de är väl bara äckligt,ens sätta sig i den toan,nudda sitsen menar jag,de gör dem varje dag så de förstår jag ej riktigt logiken i de varför de kommer till städningen att de ska vara så svårt för då,de är väl lika äckligt,sitta på den toan annars eller???Skrattande jajaj kanske bara jag som tänker så..

Annons:
isa
2009-04-23 20:20
#49

#48 Jag har tittat en halv gång , såg hälften av ett program. Jag kunde inte fortsätta titta för det var så himla äckligt. Att det bara finns såna människor! fy!

De ska vara glada tycker jag att de har en lägenhet att bo i,att de har tak över huvudet och då ska de ta hand om den lägenheten tycker jag.

Hoppfull
2009-04-23 20:23
#50

#49 Värst är väl att man gör underhållning av den typen av misär, helt sjukt tycker jag! Sen blir man förvånad över att människor faktiskt kollar och tycker att det ÄR underhållande Förvånad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Strumpa
2009-04-23 20:39
#51

#50 Eftersom att folk ställer upp och är med i programmet, så är det skillnad mot om man "kom på" någon med att leva stökigt och smutsigt. Skulle inte gå så långt som att säga att man lever i misär egentligen, mer att man håller på och tappar greppet och behöver hjälp att komma upp på fötter igen.

Det jag kallar underhållande i programmet är städaren och bakterieologen, då de gör rolig tv och ger bra tips. Men jag sitter då rakt inte och skrattar åt hur dåligt många mår…och det tror jag inte att någon annan gör heller.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Hoppfull
2009-04-23 20:50
#52

Nej jag menade inte så heller, jag menar mer hur konceptet kan upplevas som underhållande. För min del är det enbart äcklande att ens tänka sig att sitta och kolla på när andra städar upp i människors smuts, inte ett dugg roligt alltså.

Men men, var och en har ju sin egen smak!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Strumpa
2009-04-23 20:51
#53

#52 japp :)

Förstår vad du menar där, det är lite snuskiga inzoomningar ibland ;P

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Hoppfull
2009-04-23 20:51
#54

Hehehe, precis!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

RavenTheAngel
2009-04-24 13:23
#55

tycker tanterna alltid säger de är misär,äckligt,hur kan dem bo så här?!

de överdriver en del i mitt tycke.

menar de har ej varit värre efter varje avsnitt vissa hem har haft en del att göra men sen väl de var fixat så var de ej de vidrigaste,smutsigaste hemmet..

men i reklamen låter de som nu är de ett hem så är sveriges värsta i skick,smuts..men är de tv så är de..

Jg undrar om nån av dessa som nu varit med kan hålla sitt hem fint efteråt,hur länge?

Visst vissa mår väl fortfarende dåligt efter dem åkt den biten kunde de ju med hjälpt till med.

för de flesta vet ju att de bitarna hör ihop om nån mår dåligt då orkar den personen inget typ,då blir de inget städat heller tyvärr..

Att få hjälp med den biten med att få en knuff i rätt riktning de hade varit bra de..(visst en fick sin bil fixad men tror hon hade behövt nånting mer än bara bilen fixad..)

Förra säsongen var de nån som fick körlektioner,de är de jag menar med en knuff åt rätt riktning inte bara få städat liksom..

Ja de är de jag tänker om programmet!!Skrattande

Annons:
anaprincess
2009-04-24 14:23
#56

#55 dom åker ju tillbaka till dom sen och ser om dom lyckats hålla rent.

Blir bara äcklad av det där programet, och irriterad på hur lata vissa är. speciellt barn familjerna som struntar att städa, kul för barnen när dom ska ta hem kompisar.

Adrina
2009-04-24 20:25
#57

#56 Håller med. Så synd om barnen att de ska leva i sådant hem som är så smutsigt.

RavenTheAngel
2009-04-26 14:54
#58

de är synd om mäniskorna,djuren som får bo som de gör..Rynkar på näsan

joo de åker ju visserligen tillbaka men jag kan ej tro de lärt sig,sköter sina hem efteråt inte.de är svår för mig,tro de nu ändrat sig bara så där nä rde verkat trivas,levrt så i år tom?:S men jag hoppas att få se att nån gör de..

jag tittar på programmet för att

jag lär mig nya saker om miljö vänlig städning (de tycker jag är kanon,lära sig..)

,om billiga städnings knepar.

sen att påminna mig själv att de finnes andra som mår dåligt där ute som jag med gjort länge(med att tillägga jag mår bättre idag,nej mitt hem ser inte ut så där..).men jag vet hur viktigt de är för mig,hålla rent som astmatiker,allergiker,jag har djur.Man får ju bra tips,råd..

jag blir så chockad  att de var en kille som bodde som han gjorde när han hade tom astma???Förvånad,han var enbart bara bekväm,lat tycker jag..han borde bo hemma även om han är 32 år men han verkade ju inte klara sig själv med nånting..Rynkar på näsanSkäms över att se sånt här varför jag gör de jaa de är för,lära mig lite nytt..

har lärt mig så mkt plus att jqag aldrig ALDRIG skulle få mitt hem,se ut så där heller oavsett om jag har mått så dåligt eller inte..

påminner mig själv om villken väg jag gått,hur långt jag kommit i mitt liv,att jag är stark,får en kick av att äntligen få in jag kan klara av allt bara jag som har trott tvärtemot..

,även som astmatiker,allergiker så håller jag rent efter mig..de är jag stolt över med skrattar lite..

hade gott alla kramar,ljus

Upp till toppen
Annons: