Annons:
Etiketttv-serier
Läst 1823 ggr
icansson
2/28/09, 12:43 AM

Simpsons

barn eller vuxen serie??? va tycker ni, kan ni tänka era barn titta på detta? i så fall hur gamla tycker ni de ska vara för att få se det?

Annons:
mattssonnr1
2/28/09, 12:50 AM
#1

både och jag tycker man kan se det i princip frå vilken ålder som helst

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

Dojdan
2/28/09, 12:51 AM
#2

Jag måste hålla med föregående talare (även om jag inte tittar på Simpsons så har det hänt någon gång). Jag tror serien passar alla åldrar. Visa skämt är till för vuxna, och de lägger inte ens barnen märke till att det var ett skämt… ja.. förstår ni hur jag menar?


Oriel
2/28/09, 12:53 AM
#3

Sjuk är den :O

-' Rebecca Johansson

 

Telefonkontakt
2/28/09, 12:57 AM
#4

absolut ingen barnserie. jag tycker at den lämpar sig från ca 12 år tidigast. massa blod och fylla ju.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Sweelin
2/28/09, 1:05 AM
#5

Nu kom min favoritserie uppKyss

Hela min familj tittar på den, mamma sitter till och med och skrattar åt den, samma med min systers pojkvän (32 år)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Oriel
2/28/09, 1:08 AM
#6

Jag förstår inte dt roliga i den xD

-' Rebecca Johansson

 

Annons:
anaprincess
2/28/09, 1:30 AM
#7

Jag och min bror är uppväxt med sipsons så jag tycker att man kan se den från alla åldrar

joooossan
2/28/09, 1:41 AM
#8

Av de jag känner så ser inga yngre något kul i den, inte mina småkusiner iallafall ;)

Jag älskar den!

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Abico
2/28/09, 1:48 AM
#9

Det är verkligen ingen barnserie, från minst 10 år och upp tycker jag.

Hanna 

Oriel
2/28/09, 2:29 AM
#10

#9 De som kan läsa det vill säga? XD

-' Rebecca Johansson

 

Paddiz
2/28/09, 10:05 AM
#11

Jag älskar dessa gula figurer. Homer är bara så himla härlig och Bart är bara så himla finurlig.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Cajza
2/28/09, 10:55 AM
#12

#11 Jag håller med, de är underbara att se på // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Ebba-A
2/28/09, 12:23 PM
#13

Den är helt okej, men filmen är ju bäst!

Hehe ;)

Värd på Choklad iFokus

Annons:
joooossan
2/28/09, 12:36 PM
#14

HAHAHA, såååå braa! #13

Josefinejumpforjoy.blogg.se

kaningodis
2/28/09, 12:41 PM
#15

Åh, jag älskar The Simpsons :D

Jag tycker att alla kan se den, det finns som Dojdan sa att det finns olika skämt som passar olika grupper.

#13 Haha, den filmen är ju bäst!

Kastanjegårdens Kaniner

[mia-38]
2/28/09, 1:12 PM
#16

Hur många år har inte kanal 6 visat Simpsons nu???!!! Börjar tröttna. Det är samma avsnitt gång på gång.

Pedro
2/28/09, 3:47 PM
#17

Jag älskar Simpsons, och filmen är klockren Flört

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

isa
2/28/09, 4:43 PM
#18

Jag tycker den var roligast i början. Det blir upprepning nu i brist på fantasi tycker jag.

Tycker nog att den lämpar sig bäst för vuxna.

MariaG
2/28/09, 4:55 PM
#19

Gillar inte alls Simpson.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

icansson
2/28/09, 7:50 PM
#20

själv älskar jag ju simpson men tycker inte de minsta barn ska se de då det är fylla o "vuxenskämt" i serien mkt…

Annons:
johan86an
2/28/09, 8:56 PM
#21

varför inte ungdoms kanske? lite för vuxen humor för barn enligt mig!

Liss
3/1/09, 6:30 AM
#22

Simpsons är underbart!

Men håller med någon annan, när jag var lite till exempel så såg ag absolut inte de roliga i det. Jag hatade faktist Simpsons då. Var inte alls kul! Förstod inte vad min äldre bror garva åt egentligen.

Tills jag vart äldre och förstod bättre, att de är skit kul och helt i min smak!Tungan ute

Så tror inte barn förstår riktigt i alla fall. Men de är mycket blod ibland, så kanske de ska hållas lite på det. Men de är i slutänden upp till föräldrar.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

NettanLindholm
3/1/09, 10:59 AM
#23

för mig är simpsons ett reservprogram. om det inte finns ngt annat att kolla på eller ngt annat att göra så kan jag kolla på det. men tkr inte riktigt att det passar till småbarn. Visst, de förstår kanske inte d eskämten men ändå.. från typ 10-12 år kanske? :)

elyse
3/8/09, 11:20 AM
#24

När man är gammal nog att förstå skämten. En del är ju väldigt svarta eller politiskt kopplade. Samt, som en annan skrev, en hel del blod och fylla. Man ska nog kunna se det med distans, inte tycka att det är coolt som det är för det är ju inte det som är skämtet utan att det är en satir på verkligheten. Jag började titta i mellanstadiet, men jag förstod inte poängerna förrän jag gick i högstadiet och kände till mer om USA och hur det fungerar att leva där.

Creation
3/8/09, 4:02 PM
#25

Simpsons är superbra! Jag började tycka om serien i mellanstadiet och tyckte redan att den var kul då. Fast de politiska skämten förstod jag förstås inte alltid.

Jag tycker att barn är redo att se programmet när de kan skratta åt det och mycket väl förstår att det inte är verklighetstroget eller det minsta seriöst. :) Det är ju väldigt individuellt, tiden det sker. Men barnet börjar nog självmant se på programmet när h*n är redo(ifall det nu är den personens typ av humor).

Det verkar som att det är väldigt delade åsikter ang. programmet. Tungan ute Antingen hatar man det eller så älskar man det.

Jag tycker inte att Simpsons är särskilt rått alls. Det är defintivt inte alla avsnitt som innehåller våld och sex, och serien kretsar ju absolut inte kring det på samma sätt som ex. den extrema serien Family Guy gör.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

elyse
3/8/09, 9:57 PM
#26

#25 Har du sett American Dad? Den är ännu mer extrem och samtidigt mer "intellektuell", om man kan förklara det så.

Creation
3/8/09, 10:08 PM
#27

#26 Jag har sett den någon gång, men just det avsnittet verkade ganska likt Family Guy. ;) Det är väl samma skapare?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Annons:
elyse
3/8/09, 10:10 PM
#28

#27 Ja, det är samma skapare. Karaktärerna är, om möjligt, ännu mer stereotypa i American Dad. Här hemma ser vi på Simpsons, Family Guy, Futurama och American Dad när vi vill ha roligt! ^^

Upp till toppen
Annons: