Annons:
Etiketttv-serier
Läst 1772 ggr
Sehvrin
3/27/09, 7:24 PM

Hjälp att hitta titel på TV-serie

Jag söker efter namnet på en ungdomsserie som gick på SVT (eller eventuellt TV4) någon gång under 90-talet.

Den var brittisk eller amerikansk och handlade om ett tvillingpar, en kille och en tjej där det visar sig att tjejen är en utomjordisk prinsessa (har för mig att hon hade två hjärtan och lite sånt där) och kvällen då de föds så är himmelen väldigt underlig.

De bor i ett villaområde med sina föräldrar och har en sur tant som granne som senare visar sig vara prinsessans livvakt.

Jag kommer inte ihåg mycket mer av den, men jag antar att det dyker upp skurkar och jag har för mig att utomjordningarna är någon typ av energivarelser.

Är det någon som kommer ihåg var den heter? Jag har förökt ta reda på det rätt länge nu, så snälla hjälp.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
moondancer
3/27/09, 10:21 PM
#1

Känner igen jättemycket, men kan verkligen inte placera den, eller sätta namn till den

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Sehvrin
3/31/09, 10:25 PM
#2

*putt*

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Strumpa
4/1/09, 12:22 AM
#3

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Sehvrin
4/1/09, 12:45 AM
#4

#3 Jag tror inte det är den, för det var inte en hel familj med utomjordingar, utan bara tvillingsystern och grannen. Men tack ändå Glad

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Tatsja
4/1/09, 8:35 AM
#5

Du kan kanske söka hjälp här, men du måste bli medlem först. Annars kanske du känner igen namnet.

Tv-serier

även här, men kolla under typer av serier.

Typer av serier

Hoppas du hittar den och meddelar oss. Den har jag missat helt

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Sehvrin
4/1/09, 10:19 AM
#6

Tack vare min syster har jag hittat namnet på serien: Sallys hemlighet och den gick på SVT1 1994 (och kanske 1997 också).

Nu ska jag bara försöka få tag på det engelska namnet, så att jag kanske kan få tag på den Skrattande (borde kanske maila SVT och fråga efter namnet)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Sehvrin
4/2/09, 7:39 PM
#7

Och nu har jag fått svar från SVT:

"Hej Johanna
serien sändes, mycket riktigt under 1994, det var fyra delar och den heter i original The Distant home.
Den kom från Australien.
Hoppas detta kan hjälpa dig!
Med vänlig hälsning, Gittan
Tittarservice"

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: