Annons:
Etikettsport-på-tv
Läst 1612 ggr
Strumpa
4/11/09, 1:33 AM

Samhällsgranskande program

Någon mer än jag som älskar program som Uppdrag Granskning, Kalla fakta och Insider? Även Dokument Inifrån/Utifrån. Vilket program är din favorit? Något speciellt program?

Själv gillar jag Uppdrag granskning om Julie rescues hundar och om den svenska glesbygden m.m.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Strumpa
4/11/09, 2:36 AM
#1

och historien om Mimmi som opererades för en cysta i hjärnan av en AT-läkare, om Veronica Larsson som köpte hästar och slaktade dem, och om travtränarna i Kalla fakta… :(

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Alex
4/11/09, 2:41 AM
#2

Mja… Ibland är programmen helt okej, vissa av dem i alla fall. Tyvärr är många väldigt vinklade, och visar inte riktigt verkligheten, och framför allt får tittaren att "välja sida" utan att riktigt få all fakta, eller få se det från två håll.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Strumpa
4/11/09, 2:43 AM
#3

#2 japp, helt klart vinklade :) dock är jag helt fast ändå, trots att jag inte sväljer allt såklart. Oskyldig

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Alex
4/11/09, 2:49 AM
#4

Haha nä det är bra. Flört Jag kan se på programmen ibland, om det är ett ämne som intresserar mig och jag inte har nåt annat för mig, men då med ett extremt kritiskt öga.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

elyse
4/11/09, 1:02 PM
#5

Kalla fakta brukar vara bra, men jag tittar bara om jag sett något på reklam eller läst om innan. Jag ser hellre på debatter och dokumentärer om känsliga ämnen än faktaprogram.

isa
4/12/09, 1:42 PM
#6

Jag tittar alltid på Uppdrag granskning. Jag får nyhetsbrev från dom också:0) Som jag skrev i en annan tråd: Janne Josefsson rules!

Han är så himla bra tycker jag.

Dokument inifrån/utifrån kollar jag på också, och ibland även kalla fakta.

Annons:
Link-
4/16/09, 2:09 AM
#7

Såg Uppdrag granskning idag, om en 16-åring som blev gravid efter att hon fått en p-stav utan hormoner. Det är ett bra program.

Dokument inifrån/utifrån kollar jag på ibland också.

Kalla fakta mer sällan.

Insider har jag bara sett nån enstaka gång.

Är nog en svt-are. Glad Är inne på svt play, nu ska jag se uppdrag granskning om glesbygden, det varkar intressant.

Strumpa
4/16/09, 4:42 PM
#8

#7 åh, det avsnittet är ett av de bästa! :) (glesbygden)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Link-
5/13/09, 3:39 AM
#9

Glesbygdsavsnittet tyckte jag var lite sorgligt.. Förfallna skolorna och alla gamla som var typ sist kvar i den förr levande byn. Ååhh Rynkar på näsan.

Btw är det nog bäst att aldrig bli gammal om man tänker på senaste avsnittet om äldrevården i Sverige.

Strumpa
5/13/09, 12:27 PM
#10

#9 Ja det var sorgligt, men extremt intressant. Jag är fascinerad av små byar uppe i norr, att de kämpar på och finns kvar.

Jag tror att de finns många stackars äldre personer som har det mycket värre än de visade förra veckan, men det är bara bra att de inte visade det (man blir ju både arg och skrämd). Tror jag ska flytta utomlands vid pensionen..

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Upp till toppen
Annons: