Annons:
Etikettsport-på-tv
Läst 1444 ggr
mariva
2009-07-05 19:09

"TV4 minns Michael Jackson", tisdag 7 juli

Med anledning av minnesceremonin som hålls i Los Angeles 7 juli visar TV4 tre extrainsatta program om Michael Jackson den dagen.

  • 14.10 Drama: The Jacksons - An american dream
  • 19.30 Michael Jackson - The Dangerous Tour (konsertfilm från 1992)
  • 22.40 Michael Jackson - Not for sale (Brittisk dokumentär från 2009)
Annons:
dijete
2009-07-05 20:43
#1

Vad bra att du skrev detta här så alla ser! Ska garanterat titta 19.30!:)

Ändrar också din grupp till dokumentär program då Michael Jackson programmen är dokumentärer så vi får ett tydligare forum. Mvh/ Isabelle,Tillfällig Medarbetare på TV.

mariva
2009-07-05 20:53
#2

Samma här. The Dangerous Tour får man ju inte missa!

Cessy
2009-07-06 19:12
#3

Ja o nu har de satt in minneshögtiden också. De börjar sända i TV4+ kl.19.00 (livesändning) o går sedan över i TV4 efter nyheterna så det innebär ju att tisdagskvällens program blir något förskjutna.

Creation
2009-07-07 00:25
#4

Oh, vill ju se allt det där! Synd bara att jag är upptagen imorgon på dagen. =/ Vill ju hinna med 14.10 också.. kanske kan spela in eller något.. hm.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Cessy
2009-07-07 17:17
#5

Ser att de har ändrat tiden från sändningarna från minneshögtiden o börjar sända redan 18.10 i TV4+

mariva
2009-07-07 21:14
#6

Ja, det blev ju en hel del ändringar. The Dangerous Tour ska nu börja 20.00, och dokumentären 23.10.

Annons:
Creation
2009-07-08 01:48
#7

Dokumentären måste ha senarelagts ännu mer? Dangerous turnén är ju fortfarande på tv.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Cessy
2009-07-08 03:24
#8

Jo minnescermonin var ju dels försenad o varade dels betydligt längre än vad den var beräknad till så allt blev ju krafigt förskjutet. Nu började ju dokumentären, men efter denna heldag så orkar i varje fall inte jag mer, så dokumentären spelar jag in o får se en annan dag.

Dock måste jag säga att filmen ändå verkade mer realistiskt än väntat o visade faktiskt en hel del av det skräckvälde som pappan styrde fam. med. Sedan var den i många sekvenser alldeles för lång, men slutbetyget blir ändå att den var sevärd om ändå inte precis superbra.

Nu när jag/vi avslutat med dangerous turnén så sitter en sorglig känsla kvar i kroppen. Så tragiskt att det skulle sluta så här, för oavsett vad som är sant o vad som är osant om honom, så kan ingen ta ifrån honom att han var en geneialisk artist. Han var oerhört olycklig som människa, men som entertainer var han suverän.

Tatsja
2009-07-08 09:36
#9

Speciellt rörande var det när dottern gick fram till micken och sa några ord. Lovar att inte ett öga var torrt här hemma

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Halvdansken
2009-07-08 13:43
#10

#9. Mja…eller fullständigt groteskt utnyttjande av ett stackars barn.

I den danska utsändningen fick just detta mycket kritik. Att fösa fram en 12-åring som levt undanskymt i hela sitt liv, för att tala inför halva världen medans hon fortfarande är i nån sorts chocktillstånd kan betraktas som "känsloporr", dvs att just det alla ska börja gråta.

Jag fick en dålig smak i munnen. Men kanske tösen själv ville? Vad vet jag?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cessy
2009-07-08 16:20
#11

Kan man få en 11-åring som inte alls är mediatränad att agera så här o bryta ihop på beställning??? Tror inte det faktiskt o jag ser det som att man återigen försöker svartmåla o misstänkliggöra från pressens sida in i det sista.

Halvdansken
2009-07-08 16:24
#12

Hallå! Det var ju just det jag menade. Hon bröt samman "av sig själv". Var detta verkligen vad hon behövde, att fösas fram där, framför micken och Tv kamerorna. Man kunde ju se hur dåligt hon hade det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cessy
2009-07-08 16:32
#13

Vad jag kunde se försökte Janeth snarare säga till henne att ska du verkligen, men att flickan ville. Jag blev förvisso förvånade över att de var med, men samtidigt vet man ju att det i regel är mycket värre för barn att inte vara med än att vara med. det blir en del av bearbetningen o att förstå. Jag lägger ärligt talat inga aspekter om en familj låter sina barn vara med eller inte låter dem vara med o tycker eg. att pressen för en gång skull kunde hålla tand för tungan o inte kritisera. Detta är liksom upp till varje familj o de gör vad de tror är bäst.

Annons:
Halvdansken
2009-07-08 16:34
#14

Ja och Jacksons är ju kända för att tänka på barnens bästa…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cessy
2009-07-08 16:41
#15

Tja om man låter dem vara med eller inte vara med är ju snarare en värderingfråga hos var o en o upp till var o en familj att bestämma vad som är rätt för dem.

Jo förvisso är Joe Jackson känd för att utnyttja, men pressens behov av att snabbt agera o fördömma är precis lika välkänt. Det blir också en större nyhet på detta sättet o mer säljande.

Halvdansken
2009-07-08 17:02
#16

Nu vet jag inte om de "fördömde" precis. De satt i studion och diskuterade och sa att "det där kanske var lite väl onödigt, men väldigt amerikanskt".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

elinn
2009-07-08 21:25
#17

Jag missade nästan allt =(

// ElinN

mariva
2009-07-08 23:30
#18

Den ensamma mikrofonen i strålkastarljuset… Då kändes det att han är borta.

isa
2009-07-09 23:14
#19

Bra gjort av Tv4 och tv4+. Helt rätt i min smak att hedra denna stora stjärna. Jag spelade in "dangerous-showen". Har ett annat 4-timmarsband med Michael Jacksson-weekend från MTV, där de bara körde alla hans stora hits. Det sändes nån gång på sent 90-tal och jag är glad att jag har sparat det.

Upp till toppen
Annons: