Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3218 ggr
Tatsja
2009-09-15 09:39

Patrick Swayze har förlorat mot cancern

Patrick Wayne Swayze, född 18 augusti 1952i Houston, Texas USA Har gått bort efter lång tids sjukdom den 14 september.
Han fick januari 2008 diagnosen  pankreascancer. Det är en cancer i bukspottkörteln.

Swayzes mest kända roll är i Dirty Dancing och sen Ghost, men han har medverket i många filmer. Bland annat Nord och Syd.
Den sista filmen var The Beast 2009.

Patrick var storrökare och vägrade sluta med den lasten, Nu har cancern besegrat honom.

Swayze var gift med Lisa Niemi sedan 1975. Paret hade inga barn.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
mealily
2009-09-15 11:33
#1

=/
r.i.p

dijete
2009-09-15 14:02
#2

RIP! Hörde detta i morse & tänkte skriva men du hann före..

Mainebusters
2009-09-16 15:44
#3

Vem har inte sett Road House? Youngblood? De bästa filmerna med honom tror jag.

Det står att han var storrökare, men det var väl inte den som orsakade cancern, eller har jag fel?

Nåja, han var en av de största skådisarna. Enligt mig. Gråter

Tatsja
2009-09-17 09:19
#4

Han hade en ovanlig form av bukspottkörtelcancer

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mainebusters
2009-09-17 09:46
#5

Jo, men orsakades den av rökningen? Man får den uppfattningen av ditt inlägg.

Tatsja
2009-09-17 09:55
#6

Den förvärrades av rökningen

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Mainebusters
2009-09-17 10:50
#7

Ja, synd är det, för han var en duktig skådis, och jag hoppas att de visar hans filmer nu på tv.. Tror inte att många tonåringar vet vem han var.

Cessy
2009-09-17 18:15
#8

Tja för mig är hans bästa film Dirty Dancing o sedan tv-serien Nord o Syd. Sedan har han ju gjort en del annat, bl.a. Ghost o Point Break.

Njae att skylla bukspottscancer på rökningen är nog att ta anti-rökningskampanjen ett steg för långt. Visst kondition o återhämtning är inte den bästa då, men å andra sidan är just bukspottscancer bland de aggressivaste cancerformerna som finns, så frågan är ju om det verkligen hade spelat någon som helst roll för utgången.

Tatsja
2009-09-19 09:08
#9

Cessy. Jag skyller inte på rökningen, men läkarna sa att det är svårare att komma igen om han fortsatte med rökningen. Det hade kanske funnits en chans, men den spred sig fort

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mainebusters
2009-09-19 09:15
#10

Nyfiken som jag är *ler* så googlade jag lite och såg att just denna svårbehandlade cancer har samband med rökning.

Nu visade de iaf Dirty Dancing i går kväll.. han var en gud på dansgolvet! Flört

Cessy
2009-09-19 11:50
#11

Jo men om man fått den o oavsett vad den beror på eller inte beror på, så är det så att jag inte har hört talat om någon som överlever pancreascancer. Det är en väldigt aggressiv cancerform som är galloperande i sin utveckling o är en person storrökare som patrick var så är det att be honom att må dubbelt så dåligt om han dessutom inte får röka o dör gör han ju ändå, så de ända som mår bätttre om han inte röker är vårdpersonalen o tanken är väl ändå att det är patienten som skall må bättre. Vi har haft den diskussionen för många av vårdpersonal anser att patienter med dödliga sjukdomar anser att patienten självklart bör sluta röka. Jag tycker inte alls att det är självklart eftersom om patienten ändå är döende, så mår patienten säkert betydligt sämre utan sina cigg än med dem o när de inte spelar någon roll för utgången. Varför ska man då öka på lidandet?

Tatsja
2009-09-20 09:08
#12

Om det tvista de lärda. En del menar att han hade haft en chans om han slutat, en del säger att det gör varken till eller från.,

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Cessy
2009-09-20 13:02
#13

Inte med bukspottskörtelcancer. Det är en fruktansvärt aggressiv cancer, där utgången är förutbestämd däremot kan det gå mer eller mindre galopperande fort.

Annons:
isa
2009-09-20 20:07
#14

Må han vila i frid! Det är alltid tråkigt när unga och begåvade människor går bort. ( det är i och för sig alltid tråkigt och ledsamt när vem som helst lämnar denna jordevärld. )

Ibland undrar jag om talespråket "Gud vill ha de bästa vid sin sida" faktiskt stämmer……

Mainebusters
2009-09-20 20:15
#15

Den där Gud, (jag betvivlar starkt på att en sådan finns) är inte speciellt snäll tycker jag. Rycka honom ifrån oss! Flört

Upp till toppen
Annons: