Annons:
Etiketttv-serier
Läst 6411 ggr
Cessy
9/9/09, 2:18 PM

Idol 2009

Ni har väl inte missat att svenska Idol har startat på TV4?

 De första avsnitten går som vanligt i tät följd o är från auditionturnen. Som vanligt är fokuset mest på alla som tror att de kan sjungas, men uppenbarligen inte kan det eller som ännu inte kan ha nerverna under tillräcklig kontroll för att kunna prestera/leverera under så pass pressande omständigheter som en audition i Idol är.

Andra avsnittet går ikväll (ons. 9/9 kl. 21.00) o den som missat o vill se första avsnittet kan ju se det gratis på TV4play.se o vill man läsa mer om Idol 2009 så kan man ju gå in på idolsajten, där man också kan se samtliga auditions i klippform.

Annons:
phernilla
9/9/09, 2:48 PM
#1

Missade programstarten igår, hur nu det gick till… Så nu håller jag på att ladda reprisklippet via tvp anytime o ska kika påd et då jag kommer hem ifrån mötet på förskolan med fröknarna… :) Tala om planering ;)

Cessy
9/9/09, 3:29 PM
#2

Jo jag missade också starten igår då jag var iväg o fattar inte heller hur det gick till att jag missade det. Såg dock avsnittet senare på kvällen/natten på TV4 Play.se.

Här är ett litet smakprov på årets allra första deltagare i auditionturnén o jag tycker att Durna var klart se o hörvärdGlad

Strumpa
9/9/09, 3:40 PM
#3

Jättebra att tipsa om att man kan se det på nätet, Cessy! Skrattande

Jag missade också programmet igår, ska se det senare idag hade jag tänkt…:)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

phernilla
9/9/09, 5:57 PM
#4

Jon Sinderius var då helt klart favoriten i första programmet :)
Vilken störtskön kille!! ;)

phernilla
9/9/09, 11:26 PM
#5

Det där ikväll var den bästa versionen nånsin jag hört av Brittans "Hit me baby one more time" ;) *wow* Ser fram emot mycket mer av honom!!!

mealily
9/10/09, 12:59 AM
#6

Gustav var min favorit idag!
Igår var det såklart Jon :)

Dom där killarna som lurade juryn var ju helcoola, synd bara att dom skrev om det i tidningen idag, om dom inte gjort det hade det varit ännu roligare :pp

Annons:
Cessy
9/10/09, 1:10 AM
#7

Åh det hade jag inte läst så jag blev ju surprisedSkrattande Däremot kändes det för mig att där var flera som var ok, men ingen som riktigt stack ut - i varje fall inte så att jag kommer ihåg det efteråt. Nåja det är i alla fall ett program som jag har stort nöje av att titta på.

Dojdan
9/10/09, 1:16 AM
#8

Skönt att Idol ät tillbaka igen!!


phernilla
9/10/09, 3:32 AM
#9

Mealily:
Gustav? Vem var det? Påminn mig, tack…

Jag glömde ju innan… MY var ju så härlig med!!

Cessy
9/10/09, 10:55 AM
#10

Här har du Gustav o så var jag tvungen att leta upp My kom ju tyvärr inte vidare. Hittar inte vem du menar med Brittney´s sång. Du kanske kan länka till klippet phernilla?

Nu när jag hörde en del audition´s så måste jag nog säga att Antonia har en bra röst.Där flera som verkar ha en ganska ok röst men jag har ingen aning om de kommit vidare eller inte, för det framgår ju inte av auditionklippen vilka som kommit vidare tyvärr.

phernilla
9/10/09, 12:03 PM
#11

Om ni kikar här o spolar fram till 15:03 så har ni honom där. Dessvärre så står det inet vad han heter, så jag ska försöka bläddra igenom auditionklippen o se om jag hittar honom nu… :)

Cessy
9/10/09, 12:16 PM
#12

phernilla: Hittade ett klipp rätt långt bak med den låten, så det borde innebära att det inte är från gårdagens program o det är en rätt darrig version så det var kanske inte Joseph du menade?

Tillägg: Nej du hade ju skrivet under tiden jag letade o det var någon annan du menade som var avsevärt bättreFlört

phernilla
9/10/09, 12:36 PM
#13

Cessy:
Nu har jag bläddrat igenom alla auditions o blir genast irriterad. För det där är inte alls alla auditions, för han finns inte med där alls! Det är inte Joseph, han suger ju verkligen. Det var inte alls bra!

Kolla min länk i inlägg # 11 och bläddra fram till tiden 15:03 i det klippet (man ser tiden genom att hålla över pricken i spelaren). Den killen menade jag med "Hit me baby (one more time)"… :)

Annons:
phernilla
9/10/09, 12:37 PM
#14

Cessy:
Här alltså >>
(bläddra fram till 15:03).

Cessy
9/10/09, 1:03 PM
#15

phernilla: Nej jag såg ju att det inte alls var Joseph o det skrev jag i tillägget till #12.

Jo när jag sett honom i din länk från programmet så letade jag också igenom alla auditon´s så hittade jag inte heller honom. Däremot har vissa auditions råkat komma med dubbelt, så det innebär väl att där är ett antal stackare som inte alls kommit med o däribland din brittney-kille.

Cessy
9/11/09, 12:23 AM
#16

Hittade en länk som leder till de klippen som visar dem som gått vidare hitentills http://tv4play.se/1.936603?aggId=1.940876&keyword=VIDARE+TILL+SLUTAUDITION&label=VIDARE+TILL+SLUTAUDITION

mealily
9/11/09, 1:32 PM
#17

Jag hittade då min favorit igår - Malena Andersson ;D
HAHAH, nemen jag blev riktigt glad att få se Robin Bengtsson, han var min favorit förra året och jaa.. aa, riktigt kul att hans album snart släpps :D

Strumpa
9/11/09, 3:00 PM
#18

Jag är helt kär i tjejen med dreadsen och gitarren! Och han som sjön Walking in mephis var också grym!

Och Robins version av Girls just wanna have fun var hur skön som helst :D

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Cessy
9/11/09, 3:34 PM
#19

Strumpa - ja både de två var ju riktigt bra, fast jag tror det är tur att jag inte är jurymedlem, för jag tror att jag hade tappat tålamodet totalt med alla som tror sig vara nästa idol o tycker de sjunger jättebra, när de i själva verket sjunger riktigt illa. Sedan finns där ju förvisso en stor grupp som kan, men ännu inte fixar o leverera under så pass pressande omständigheter o behöver stå på tillväxt helt enkelt, men jösses anamma att höra alla dessa som tycker de kan o är helt off pitchFörvånad

phernilla
9/11/09, 10:15 PM
#20

Den där Me**** nyss var fantastisk (tappade namnet)… Mehmet?

Annons:
Cessy
9/11/09, 10:31 PM
#21

Ja men det retar mig att de tydligen har laggt ut ALLA från Malmö som gått vidare så jag vet ju redan vilka som går vidare ikväll.

*stor suck*

phernilla
9/11/09, 10:37 PM
#22

Nej det var i Malmö igår med ju :)
Det är dom som är utlagda!
Tror jag…

För det var Malmö igår iaf :)

Cessy
9/11/09, 11:06 PM
#23

Nej en del av dagens deltagare låg ute t.ex han du pratade om för jag reagerade för hans udda låtval "summertime" o ett speciellt utseende. Det är inte säkert att det var alla som gick vidare från idag som gick vidare som var utlaggda men def. ett antal av dem låg där för jag kände igen en hel del av dem. Något hade väl blivit lite tossigt helt enkelt.

phernilla
9/11/09, 11:37 PM
#24

Han med "Summertime"? Vem är det?

Cessy
9/11/09, 11:56 PM
#25

Mehmed Jakic heter han tydligen

phernilla
9/12/09, 12:01 AM
#26

Aha, det var dagens idol vi pratade om… :) Hade ingen aning om vad den låten hette… :)

Cessy
9/12/09, 12:04 AM
#27

Ja o som låg ute redan i förmiddags då jag tittade igenom klippen på de som gått vidare. Han o några till från kvällens program låg alltså ute redan i f.m., så något fel har det allt blivit.

Fast alla var det inte för i f.m. var det 40 som gått vidare till slutaudition. Nu är det 51 st.

Annons:
Krikke
9/12/09, 5:51 AM
#28

Det är väll klart man ser på Idol!

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Cessy
9/12/09, 1:19 PM
#29

#28 Jo här var juryn helt förvirrad o visste inte riktigt om de skulle tro på att det var ett skämt eller om det var på riktigtSkrattande

phernilla
9/12/09, 1:53 PM
#30

Cessy:
Det är inte alls kul för oss tittare då produktionen gör såna tabbar. Sånt ska man inte kunna få reda på innan programmet är avslutat. Då kan dom ju lika gärna lägga ut det på löpsedeln på aftonbladet eller nåt dagen innan… Grr… :/

Cessy
9/12/09, 2:07 PM
#31

phernilla: Nej det förtog ju något av nöjet att jag redan visste hur det gick när jag såg vissa av demObestämd

mealily
9/12/09, 3:31 PM
#32

Mehmet var helt underbar!

Bara jag som tycker idol är sämre i år än tidigare :/?

phernilla
9/13/09, 8:26 PM
#33

Mealily:
Är det inte lite tidigt att döma ut idol än? Bara varit auditions än ju :)

mealily
9/13/09, 8:47 PM
#34

Jo, men tänker mest på auditionerna nu.
Det är mycket bakgrundsmusik som spelas då dåliga/medelmåttiga personer sjunger, vilket jag inte tycker om. Jag tittar på idol för att höra människor sjunga, bra som dåliga.
Och även att dom som varit bra inte fått så mycket respons från juryn, det har varit mycket "du är självklar, här få du biljetten, där är dörren, ses i stockholm.".
Tycker det var bättre förr då dom bra verkligen fick höra vad som var bra med dom osv.
Men som sagt, det kan alltid bli bättre :) Hoppas bara dom inte ändrat för mycket på fredagsfinalerna.

Annons:
Cessy
9/17/09, 6:28 PM
#35

Ja nu är det ju 92 klipp/personer som har gått vidare till slutaudition. Så här på slutet av auditonturnen brukar det alltid kännas lite segt. Ska bli kul när det börjar bli en jämnare högre standard o man slipper alla de här som antingen tramsar sig eller som av olika anledningar inte klarar o leverera o för inte tala om alla de som tror de kan sjunga o inte själva hör hur falskt de går. Börjar allt bli ganska trött på dessa o nu vill jag höra de som faktiskt kan sjunga.

dijete
9/18/09, 1:20 AM
#36

Idoooooool! Jag älskar Idol,speciellt Anders Bagge ;)

mealily
9/19/09, 12:52 AM
#37

Anders Bagge är så jävla härlig! Han borde bli statsminister!

Dilizi
9/19/09, 12:18 PM
#38

Anders Bagge for president ;) Hehe, han är så härlig!

/Emilia

Cessy
9/26/09, 4:02 AM
#39

Jaha så är de då 20 eller än så länge 21 eftersom man fick rösta om den 20:e deltagaren. Undrar om det blir Calle eller Piotr?

phernilla
9/26/09, 9:52 AM
#40

Här är Idolerna som gick vidare till kvalveckan…

11 000 sökte. Snart ska de bli 11.

Här är de som gått vidare till Idol's direktsända kvalvecka. Och de två som fortfarande inte vet om de gått vidare eller åkt ut.

  • Andreas Johansson
  • Carl Chapal
  • Camilla Håkansson
  • Clara Hagman
  • Eddie Razaz
  • Erik Grönwall
  • Erika Selin
  • Jon Sindenius
  • Karolina Brånsgård
  • Mariette Hansson
  • Moa Carlebecker-Forssell
  • Nicklas Hocker
  • Nicolle Walles
  • Patrik Öhlund
  • Rabih Jaber
  • Rasmus Ingdahl
  • Reza Ningtyas Lindh
  • Sabina Täck
  • Tove Östman-Styrke

Tävlar fortfarande om en plats:

  • Piotr Pospiech
  • Calle Kristiansson

Klicka på "Ladda ner fil" nedan för att se videoklippet som jag bifogat!

phernilla
9/26/09, 9:59 AM
#41

Cessy:
Kollar man omröstningar på nätet så verkar det som att Calle får ca 90% av rösterna, eller nåt liknande… Det återstår att se… Calle var ju helt grym på sin Audution, men alla grejer han gjort efter det har varit väldigt dåliga, måste jag säga. Jag blev besviken då "resten" kom, liksom… Hoppades ju på honom…

Piotr däremot, han har ju verkligen visat att han kan utvecklas, mer o mer o mer o mer… Men, jag tycker att han är lite för mkt pajas för min del, på nåt sätt… Gillar dom som spexar o trixar i vanliga fall, men det är nåt hos honom som får mig att känna: "njaaaeeeee"… *hmm*

Vem hoppas du på?

Annons:
Cessy
9/26/09, 2:00 PM
#42

phernilla:

Håller helt med dig, så jag hoppas ju att Calle blir den som går vidare för rösten har han ju men har han förmågan att leverera sig själv som artist utan att showa too much. hm……ja det återstår o se, men jag hoppas ändå att det blir han som går vidare, så att han får åtminstone ytterligare en chans o visa om där finns något mer än en bra röst.

Cessy
9/28/09, 4:25 PM
#43

Ikväll kl. 20.00 TV4 startar kvalveckan av årets idol, så nu får vi vara med o påverka om man vill. Först ut är 5 killar.

*Calle Kristiansson eller Piotr Pospiech

* Nicklas Hocker

* Andréas Johansson

* Eddie Razaz

* Jon Sindenius

Läs mer här.

mealily
9/29/09, 2:36 PM
#44

Heja Calle! Så grym så det inte är sant.

Nån som vet vem/vilka det var som åkte ut igår?

Cessy
9/29/09, 2:48 PM
#45

Calle o Jon gick ju vidare. Hur det är upplagt med de andra tre är jag inte klar över, för det blir ju 8 som tas ut de här 4 kvällarna (mån - tors.) o sedan är fredagen domarnas kväll o om jag förstod något så tar de ut 4 st då så det blir 12 som går till fredagsfinalerna, så på något sätt är det väl inte klart ännu vilka 8 det slutligen blir som åker ut efter kvalveckan förrän på fredag?!

Ikväll är det tjejkväll:

* Sabina Täck

* Moa Carlebecker-Forssell

* Clara Hagman

* Mariette Hansson

* Erika Selin

Läs mer här.

Cessy
9/30/09, 2:50 AM
#46

Ja så blev det Mariette o Erika som kvalade vidare o nu hittade jag på idolsajten hur fredagen kommer gå till.

"Så funkar kvalveckan

Tycker du kvalveckan verkar virrig? Det är den inte, lägg en minut här så kommer du få koll!

De tjugo kvalklara artisterna som juryn valt ut ska bli elva fredagsfinalister.

Måndag till torsdag tävlar fem artister per kväll. De två som får flest röster av tittarna tar sig vidare till fredagens kvalfinal. De övriga är med största sannolikhet ute ur Idol, deras enda chans att få tävla på fredagen är att bli en av dem som räddas av juryn.

På fredag räddar juryn fyra av de tolv utslagna artisterna som juryn tycker förtjänar en andra chans. De fyra tävlar tillsammans med de åtta vinnarna från de tidigare kvällarna om de elva platserna till höstens fredagsfinaler.

Låt kampen börja!"

Hämtat från http://www.tv4.se/idol

Cessy
9/30/09, 3:58 PM
#47

Ikväll är det de 5 sista killarnas tur:

 

Patrik Öhlund

Rasmus ingdahl

 

Carl Chapal

 

Rabih Jaber

Erik Grönwall

Läs mer här på idolsajten

Cessy
10/1/09, 2:47 PM
#48

Hu - är det bara jag som tittar på Idol här på iFokus?Förvånad

Ja igår gick ju Erik o Rabih direkt till morgondagens kvalfinal.

Ikväll är det dax för de 5 sista tjejerna.

Nicolle Walles

Foto: 

Reza Ningtyas Lind

Camilla Håkansson

Karolina Brånsgård

Tove Styrke Östman

Läs mer här på idolsajten

Annons:
mealily
10/1/09, 2:56 PM
#49

bara jag som tycker att Idol har ett oerhört svagt startfält i år?
Visst, det finns ju vissa som har bra röster men ingenting som sticker ut. Hoppas de som går vidare visar att de har något extra, annars slutar jag titta :( tycker det vart grymt tråkigt än så länge.

Cessy
10/1/09, 2:59 PM
#50

Mja jag tycker att det varken är bättre eller sämre än andra år. Ungefär lika, men eftersom man nu kan det här o har sett det flera gånger så vill man helt enkelt ha mer än tidigare o det förmår de inte. Här finns ingen Adam Lambert (am. idol 2009) men det kan nog blir bra ändå i slutändan.

mealily
10/1/09, 3:09 PM
#51

Om en svensk  version av Adam Lambert fanns där skulle jag tycka vääääldigt annars än vad jag gör nu :) När ska svenska idol få upp något sånt guldkorn? det närmsta vi kommit var väll Anna från förra året som ahde en väldigt speciell röst för sin ålder.. men var håller hon till nu?

Cessy
10/1/09, 4:45 PM
#52

#51 Ingen aning. Kanske går hon helt enkelt färdigt gymnasiet först innan det blir mer fart på en ev. sångkarriär?

Fast det är kanske lika bra att här inte är någon Adam Lambert för jag har ff. inte smält att han inte vann. Jag brukar i o för sig ha någon favorit men om denna inte vinner så skakar jag det av mig o bryr mig inte speciellt, men att Adam inte vann har jag ff. inte riktigt kommit överObestämd

mealily
10/2/09, 4:55 PM
#53

Haha! Men han som vann var ju duktig med, men det kommer , och går, nog säkert hur bra för båda två.

- på tal om idol igår, bara jag som blev väldigt förvirrad när Camilla blev helt överlycklig när Carolina gick vidare? Vad vare som hände, missförstod hon? Jag blev dock ledsen, då jag tycker carolina sjunger hur dåligt som helst..

Dojdan
10/2/09, 7:53 PM
#54

Jag tycker att Idol har bästa startfältet någonsin!


Taci
10/5/09, 7:44 PM
#55

#54, jag håller med. :)

Är det bara jag som tycker att Camilla är så OTROLIGT pinsam? O för att inte tala om hur hon fullkomligt misshandlar låtarna, som Laila (tror jag det var?) sa..

Annons:
phernilla
10/5/09, 10:49 PM
#56

Jag kan nog tycka att Camilla är lite pinsam ibland, ja… Hon verkar inte riktigt ha koll på hur man för sig i media, riktigt? ;) *ler* Men jag tycker samtidigt att hon är en hur skön personlighet som helst o jag tycker att hon är duktig på att sjunga!!! :)

Men, jag gillar inte att hon kör up-tempo på alla låtar o gör om rubbet. O att hon dissade juryns kritik förra veckan om att göra just så o återigen göra om det, det var nog inte speciellt smart tänkt, direkt! Gör hon det igen så blir jag nog inte ledsen om hon åker ut…

För man måste faktiskt kunna leverera en låt helt plain oxå, annars kan hon ändå inte vinna idol, o då kan hon ju lika gärna åka hem o lämna sin plats åt nån annan som verkligen har en chans att gå hela vägen o som verkligen kan ta emot kritik ifrån juryn o göra bättre ifrån sig nästa gång.

Lite jävlar anamma måste man allt visa!
Huryn har gjort detta förr, dom vet vad dom snackar om… :)

Cessy
10/6/09, 2:53 AM
#57

Har varit bortrest o först nu hunnit med o se fredagens avsnitt i TV4play förrän nu Tur att det finns för jag hjade varken satt Idol eller körslaget på inspelning. Fast med tanke på klockan får jag allt ta körslaget imorgon.

Tja visst kan Camilla sjunga, men är lite för mycket av bimbo (dum blondin) o schlagerinriktad för att falla mig i smaken. Fast där är flera andra som ännu inte låter helt Idolaktiga ännu o det återstår ju om de klarar sig bättre allt eftersom tävlingen pågår. Fast jag tycker dock att det är skönt att tempot dras ner nu, för det räcker med att bli färdig o se Idol 1 gång i veckan

#53 Jodå visst var Kris Allen duktig, men han var inte hälften av den artist som kan leverara på ett helt annat sätt som Adam är, men jag tror inte att det spelar någon roll för för Adam´s del om han vann eller inte för hans status var liksom så klart befäst redan innan finalen, så det är kanske snarare en fördel för honom att inte behöva följa det fastställda Idolprogrammet som alltid finns klappat o klart till 1:orna

Cessy
10/10/09, 12:59 AM
#58

Oj det måste verkligen vara låga tittarsiffror om jag är den enda som tittar o skriver.Förvånad

Jaha så åkte Carolina. Ja man kan inte göra ett felsteg o det gjorde Carolina ikväll med helt fel låt för hennes röst. Vet eg. inte vem som borde ha åkt ikväll för jag tycker det var mångas som gjorde ganska usla framträdande o sångprestationer. Verkar vara mycket nerver som spökar

mealily
10/10/09, 3:12 PM
#59

Bra att Carolina åkte ut! Visst hade hon en röst, men hon sjöng falskt under varenda uppträdande.

Heja Calle!

Taci
10/10/09, 3:15 PM
#60

#59, jag gillar inte Carolina, men hon sjöng Inte falskt under VARENDA uppträdande, det var faktiskt det värsta jag hört! :P

Men jag tycker det var bra att hon åkte, hon var nästintill pinsam igår kväll ^^

Cessy
10/10/09, 3:25 PM
#61

Njae hon har inte sjungit falskt under varenda uppträdande, men igår var det däremot rent förfärligt o surt. Sedan kan jag hålla med om att hennes personlighet gjorde att hon inte riktigt passar in i idolsammanhanget, så jag skräner inte över att hon åkte precisSkrattande

Fast hon var inte ensam om att sjunga falskt igår, för det gjorde faktiskt de flesta. Rent prestationsmässigt var det nog det sämsta de flesta har gjort. Sedan gillar man ju vissa mer för deras personligheter o andra mindre. Calle´s röst gillar jag, men han skulle def. behöva mer coaching när det gäller att uppträda o synas på scen, men det har ändock blivit lite bättre. Däremot hoppas jag att de alla är mindre nervösa nästa vecka o förmår att bättre välja låtar som passar dera röster, för igår var det def. ingen woow-känsla av att sitta där o titta.

mealily
10/10/09, 3:56 PM
#62

Okejokej, hon sjöng kanske inte falskt under sin audition.. :P
Men på kvalet, och när hon sjöng Fever, och igår var det bara falsktfalsktfalskt.

Annons:
Dojdan
10/10/09, 6:17 PM
#63

Jag tyckte nog att Rabih skulle ha åkt.. såg absolut ingenting bra i hans framträdande.


Cessy
10/10/09, 6:23 PM
#64

Jo där var flera som gjorde ganska usla prestationer o det var hugget som stucket bland ganska många om vem som skulle åka ut. Kanske är det så att Caroline verkade sväva lite över de andra (de kallade väl inte grevinnan för intet) som gjorde att när hon gjorde en sådan usel prestation så gjorde det inget om hon åkte, men sångmässigt var där flera som var precis lika dåliga.

Strumpa
10/13/09, 9:15 PM
#65

jag förstår inte att Camilla är kvar fortfarande…

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

phernilla
10/16/09, 11:16 PM
#66

Min gissning hittills är att Camilla, Reza & Eddie sitter säkert, utan tvekan. Värre är det nog för Tove! Vad det gäller Calle så finns det nog en risk att han åker ut idag. Jag hoppas att Tove blir kvar, för hon är duktig! Den låten hon valde idag var, som sagt, lite för svår! Det är ju en låt med en himla massa speciella toner, som inte vem som helst kan sätta!!! Inte ens den bästa, alla gånger, tyvärr… :/

Sen så förstår jag inte varför alla tycker att Erik är så bra??? Han passar inte alls i Idol, tycker jag. Lika lite som Karolina (eller vad hon nu hette) som åkte ur förra veckan!

Calle gjorde en bra audition, men därefter har han varit kass, kass, kass. Varje vecka! Det håller nog inte mycket mera! :)

Nu är det Rabih, Erika samt Erik kvar som ska sjunga… Då får vi se…

phernilla
10/16/09, 11:32 PM
#67

Hoppsan hejsan i lingonskogen! *haha*

Jag glömde visst en person, som var kvar att sjunga med.

Niklas…

Hmm, som en kopia utseendemässigt av en Hanson brothers, men sjunger som en K R A T T A !!! :/

phernilla
10/17/09, 12:32 AM
#68

Just ja, glömde ju…
Mariette sitter ju såklart säkert med, tror jag! :)

Sitter löst:
Calle (garanterat), (kanske) Erika, förhoppningsvis Erik & Niklas, samt (tyvärr kanske) Tove… :/

Cessy
10/17/09, 12:44 AM
#69

Tja jag kan hålla med dig angående Calle - att han gjorde en bra första audition, men sedan har han inte varit mycket att hänga i julgranen. Han saknar artistutstrålning o är inte färdig för att stå på scen ännu. Däremot håller jag inte med dig då det gäller Erik, för han har något - en utstrålning. Fast Niklas ligger väl mitt i mellan. Han är varken bra eller dålig så han tvekar jag mer runt. Den som jag tyckte borde åka ut innan han sjöng i kväll var Rabih, men efter ikväll får jag ta tillbaka det då han gjorde kvällens bästa framträdande.

Annons:
Dojdan
10/17/09, 6:06 PM
#70

Att Camilla åkte ut gör mig ingenting. Calle och Nicklas kan åka ut dom också.


Taci
10/17/09, 8:43 PM
#71

Underbart att Camilla åkte, nu kan man kanske titta på programmet utan att få kalla kårar så fort hon är i bild ^^

Heja Erik och Erika! :D

sandra1977
10/22/09, 1:16 PM
#72

ja fyy ja…gillade inte heller Camilla…vilken spån!! hejja Eric..Reza är ju oxå fantastiskt bra….ser ju ut som om hon inte gjort annat än stått på scen….

Hamzter95
10/24/09, 1:13 PM
#73

#72 eriK med k :P Han är asbra, o kalle o tove också :)
Jag började precis gilla nicklas osså åkte han ut igår :( va dåligt! tyckte eddie skulle åkt ut!!!

mealily
10/28/09, 11:57 AM
#74

Argh, vad sur jag blir nu när jag ser att ni inte tycker Calle är bra.. Hahha.
Rocktemat var han ju superbra på, samma sak med Clubidol.
Börjar även gilla Rabih mer och mer!

Väntar bara tills Tove och Eddie åker.

Cessy
10/28/09, 12:12 PM
#75

Jo men i fredags var ju faktiskt Calle bra, för första gången sedan deltävlingarna började. Precis som Michael Jackson fredagen var Rabih riktigt grym för första gången, så båda dessa killarna har sina ljusa sidor o under rätt omständigheter levererar de riktigt bra. Jag tror Calle kan bli riktigt bra, men han behöver mer erfarenhet o att lära sig o uppträda på scenen helt enkelt. Har ännu ingen klar favorit o inget hatobjekt heller. Däremot tycker jag att vissa av dem är bättre sångare o levererar bättre, men att Niclas åkte i fredags gjorde inte mig något i alla fall.

Dojdan
10/29/09, 7:47 PM
#76

någon som har koll på morgondagens tema?


Annons:
Hamzter95
10/29/09, 7:52 PM
#77

#76 Las vegas är temat

Cessy
10/31/09, 11:20 PM
#78

Ja inte var Erika speciellt bra igår kväll men hon var def. inte sämst bland de som inte var så bra. Jag tyckte att Rabih borde ha åkt, men jag är i alla fall glad för att både Erik o Tove är kvar, för i mitt tycke stod de o Reza för bästa prestationerna igår kväll

Hamzter95
11/1/09, 12:07 PM
#79

#78 tycker inte att erika var bäst men hon var bättre än många,, tyckte eddie skulle åkt!!! usch vill inte ha han kvar :P

Dojdan
11/1/09, 1:26 PM
#80

Rabih borde ha åkt!


Taci
11/1/09, 4:21 PM
#81

Helt sjukt att Erika åkte, jag blev så arg! Hon var en favorit hos mig. Eddie o Rabih är de som är totalt ointressanta att se på. Mariette kan gott o väl åka hem också, tycker det är fruktansvärt orättvist o knäppt att någon som redan har haft skivkontrakt o gjort en massa spelningar tävlar mot de andra som knappt sett en scen förut. Nä, bort bort!

Dojdan
11/3/09, 12:28 AM
#82

Vem har haft skivkontrakt??


Taci
11/3/09, 1:11 AM
#83

#83, Mariette.

Annons:
Dilizi
11/6/09, 10:19 PM
#84

Erik var ju helt FANTASTISK ikväll!

/Emilia

Cessy
11/6/09, 10:29 PM
#85

Ja är det någon rättvisa så ska det bli Eddie eller Rabih som åker.

Roligt att se att Calle har tagit sig allt mer, men fortfarande så är Erik o Tove mina favoriter o ju mer tiden går destu mer känns det att det bör vara dessa två som går till final o att Erik vinnerFlörtJa önska kan man ju alltidSkrattande

Taci
11/6/09, 11:43 PM
#86

Jättekul att Mariette hänger löst, helt underbart! :D

Nu hoppas jag på att Rabih eller Eddie hänger löst med, vem som åker av de tre kvittar mig.

Tove o Erik i final!

Hamzter95
11/7/09, 12:32 AM
#87

Jag blir så arg! Det är så dåligt, Eddie sjöng falskt men ändå går han vidare, han hängde inte ens löst, f*n vad dåligt.. Ingen som håller med?
Jaja… Erik är bäst :) Calle och tove är också jättebra

Cessy
11/7/09, 2:31 AM
#88

Jodå Eddie sjöng surt så att det rungade om det, men det gjorde faktiskt Rabih också, så på den punkten är det hugget som stucket vem som borde ha åkt Om sedan Mariette hade åkt så hade jag i o för sig inte gråtit några tårar över det, men i rättvisans namn så var både Rabih o Eddie sämre än henne så de bör ju åka först.

Hamzter95
11/7/09, 4:44 PM
#89

man kanske inte gillar rabihs röst/sångsätt eller hur man ska säga men han sjöng iallafall inte falskt,, det gjorde eddie och det lät för avskyvärt xS, ,, han har ju fått sjunga om låten och hängt lös varje vecka ny ju,, han förtjänar att åka ut!…

Cessy
11/7/09, 5:09 PM
#90

Ja Eddie sjöng verkligen surt, men det gjorde faktiskt Rabih också igår om än inte lika fullt hörbart o Rabih fick kritik för det också igår, men dock slår han ändå inte Eddies prestationer Skrattande Däremot har väl rent generellt Eddie ändå presterat bättre (ja han har aldrig varit riktigt bra) än Rabih. Rabih borde ju eg. åkt redan förra gången för då var han absolut sämst, men att Rabih trots allt kan visade han ju på Michael Jackson kvällen. Den gången var han helt suverän, så får han rätt låtar så kan Rabih vara riktigt bra, men det är den enda gången han faktiskt har levererat. Däremot tycker jag inte Eddie är bra o han förtjänar def. att åka nästa vecka.

Annons:
bfee
11/7/09, 6:17 PM
#91

Mariette har eget album, eget skivbolag - och även ett eget artistnamn (Mary Jet).

Se länk >>

Mary Jet på MySpace >>

Hamzter95
11/7/09, 11:09 PM
#92

# 91 Tycker inte hon borde vara med i idol då,, lixom när hon redan har det :/

Dojdan
11/9/09, 11:13 PM
#93

jävligt skumt att mariette får vara med då..


Moa-16
11/10/09, 7:32 PM
#94

#92 #93 Det är väl inte skumt? Bevisligen räckte inte det. Ingen vet ju vem hon är. Hon måste ju få visa upp sig ;) Och få kliva fram. Många som har eget album utan att bli nåt.

Taci
11/10/09, 7:44 PM
#95

#94, tycker du det är på lika villkor när hon har ungefär 10 000 gånger mer erfarenhet av att stå på scen, att använda rösten på rätt sätt vid live-framträdanden, osv, i jämförelse med de andra som är med?

Det är väl självklart när de säger att "varje gång du går på scenen känner jag mig så säker på att du presterar, o känner mig lugn", osv, när hon har erfarenhet, det vore konstigt om hon Inte presterade.

Få visa upp sig o kliva fram? Jag tycker hon redan har haft den chansen iom att hon släppt album o turnerat.

Jag tycker hela grejen med Idol är just att helt okända talanger upptäcks, o får chansen att visa upp sig.

Moa-16
11/10/09, 7:51 PM
#96

#95 Visst, men ändå inte. Jag tycker att hon är en bra artist. Och ingen verkade ju veta om det här. Hallå, Idol börja inte igår. Hon kommer nog 2-3 skulle jag gissa. Då får hon en liten putt i karriären. Och det tycker iaf jag är helt rättFlört Dom andra har lika stor chans. Bara för att hon är "van" betyder inte det att hon vinner allt. Hon har ju inte varit med i tv. Det är nytt för alla. Och säkert lite nervöst för alla. Även om man är van att sjunga för live publik.

Taci
11/10/09, 7:59 PM
#97

#96, jag visste om det iaf, o det är nog många flera som gör :P

Visst, hon har inte varit med i tv o det är nervöst osv, men jag säger inte att hon kan Allt. Säger bara att jag tycker fortfarande att det inte är på lika vilkor, o jag skulle inte tycka Idol var speciellt roligt om alla deltagarna redan släppt album o turnerat, då förlorar det helt o hållet sin charm.

För övrigt tycker jag Mariette verkar vara en för jäkla dryg person, som tror sig vara bättre än de andra. Riktigt tråkig på scen, samma visa varje gång, men det verkar ju gå hem i stugorna med samma tjat. :P

Annons:
Moa-16
11/10/09, 8:50 PM
#98

#97 Haha, smaken är som baken!

Cessy
11/14/09, 12:05 AM
#99

Japp - ibland finns det rättvisa i världen, för det var verkligen på tiden att Eddie åkte ut.

Moa-16
11/14/09, 12:24 AM
#100

Ja, det var PÅ TIDEN. Jäkla länge han har hållit sig kvar…

Hamzter95
11/14/09, 12:32 AM
#101

det var bra att eddie åkte ut,, jäkla va bra erik och tove sjöng :O :D!!!!!

Taci
11/14/09, 5:43 PM
#102

Tove var ju helt jäkla outstanding igår. Sopade banan med de andra nåt så enormt!

O att Eddie åkte var ju ingen förlust, även om jag tyckte han var bättre igår än vad han vart innan, så håller han ändå inte måttet..

Cessy
11/19/09, 10:44 AM
#103

På fredag är temat kärlekslåtar o de 5 kvarvarande idolerna skall sjunga 2 sånger. ! som de tillägnar sina anhöriga o en som de tillägnar fansen. Låter lite krystat i mina öron. Varför inte bara kalla temat kärlekslåtar, men men jag antar att det blir "bättre tv" så här?!

Cessy
11/21/09, 1:46 AM
#104

Tja ikväll var det ju Reza som fick lämna o i min värld så skulle det stått mellan henne o Mariette, så jag skräner inte över att hon fick lämna. Tycker dock att Reza har en mycket bra röst, men däremot tycker jag inte hon är en idol, fast det är inte Mariette heller. Calle är dock den som har växt mest under dessa veckorna, men ff. håller jag på att det ska bli en final mellan Erik o Tove. Ja ja det blir som det blir, men man kan ju alltid önska sig ett visst resultatFlört

Annons:
Hamzter95
11/21/09, 12:43 PM
#105

tycker det var mariettes tur att lämna idol men det blev bra med reza också, Jag hoppas Erik vinner :) Tove Och Calle är jättebra de också
Men gu va rädd jag blev att Erik skulle åka ut igår ;O :(

Moa-16
11/21/09, 12:59 PM
#106

Var rätt person som åkte ut. Erik åker nästa vecka ;) Calle vinner och Tove blir tvåa!

Hamzter95
11/21/09, 4:21 PM
#107

#106 nej Erik åker INTE nästa vecka… Och vadå vad händer med mariette då ?? Hon åker nästa vecka :P

Moa-16
11/21/09, 4:41 PM
#108

#107 Nej hon åker ut näst nästa vecka ;) Och Jo, Erik åker nästa vecka, sen Mariette. Tove 2, och Calle vinner Idol. Vänta och se själv,haha.

Hamzter95
11/21/09, 7:38 PM
#109

#108 men alltså har du tittat på idol någon gång ? det är  bara 1 person som åker ut per vecka, både erik o mariette kan inte åka ut på samma gång -_- *suck*

Moa-16
11/21/09, 7:41 PM
#110

#109 Är du trög?Obestämd Nästa vecka åker Erik ut sen veckan efter åker Mariette ut. Tove blir Tvåa och Calle vinner. Vad är det du inte förstår? ;)

Hamzter95
11/21/09, 10:08 PM
#111

#110 nej men du kanske är det,, du hade skrivit : nästa vecka
sen när du såg att ja skrev det så ändrade du och nu låtsas du som ingenting -.- drygt

Annons:
Moa-16
11/22/09, 12:58 AM
#112

Va!? Ändra?, Du läste fel, och kan inte erkänna det. Dåligt & drygt,du;)

Hamzter95
11/22/09, 12:43 PM
#113

#112 nej jag läste inte fel, om jag gjorde det skulle jag lätt kunnat erkänna det men de e klart jag inte säger nåt som jag inte gjort, det var du som ändrade för att du är dryg.

Moa-16
11/22/09, 1:16 PM
#114

#113 Haha, förstår inte problemet. Man kan inte ändra,för det första. Bara den närmaste timmen. Men skit samma. Jag är dryg då ;)

Hamzter95
11/22/09, 1:43 PM
#115

#114 ja men det var väl då du ändrade isåfall .,ja.. skit i det nu .. Bra att du erkänner (Y) :D

Moa-16
11/22/09, 7:49 PM
#116

#115 Eller så tittar du bara på tiden när kommentaren kom. Jag kan omöjligen ha ändrat. Ge dig. Du läste fel!

Hamzter95
11/22/09, 9:08 PM
#117

#116  men alltså det spelar ingen roll när kommentaren kom ju,, du kan ha sett direkt och ändrat direkt sen väntar du t.ex några timmar och skickar den andra kommentaren.. (så de ska se ut som du inte ändrat elr nåt sånt?? ) patetiskt.. mhm.

Cessy
11/22/09, 9:16 PM
#118

Oavsett vem av er som har rätt eller fel, så kommer ingen av er kunna bevisa vare sig det ena eller det andra, så låt detta passera till glömskans mörka vrå o fortsätt med idoldiskussionerna istället, för det var ju det jag ville då jag startade tråden.

OBS - Jag har alltså ingen aning om vem av er som har rätt o det spelar inte mig heller någon roll, men jag vill gärna ha en tråd där vi kan fortsätta ha trevligt o diskutera idol. Vi är olika. Vi tycker olika o det som sker det sker. Må bästa idol vinnaSkrattande

Annons:
Moa-16
11/22/09, 9:36 PM
#119

#117 Hmf! Du är ju verkligenO-o, det är bevisat! Jag skrev näst nästa vecka! Och OM jag skulle ha skrivit nästa och ändrat 2 sek efter. Vad f*n gör det? big deal? Förstår inte ditt problem i det hela? Väldigt skumt. Jag ändrade inte! Tro det eller ej. Du vill nog provocera lite, om jag får gissa ;)

#118 AbsolutSkrattande

Hamzter95
11/23/09, 12:47 AM
#120

#119 då gissar du fel :)
#118 ja,, nu glömmer vi allt!!! Tycker jag också.. Precis må bästa idol vinna :D

bfee
11/23/09, 11:09 AM
#121

Håller med Cessy!
Kan ni inte hålla god ton i tråden så kan ni väl kila vidare nån annanstans med er 14-is attityd, för här är det ingen som uppskattar den! Ni bara förstör en från början supertrevlig tråd o stämning! :/ *suck*

Moa-16
11/23/09, 12:10 PM
#122

Förstår lixom inte problemet. Herregud.   Suck inlägg gör inte direkt stämmingen bättre! Idol var detSkrattande

Moonchild89
11/26/09, 6:28 PM
#123

Haha, jag läste också fel först. Trodde du skrev "nästa". Förstod inte vad du menade, men sen när jag läste igen så såg jag att det stod "näst nästa" Det var nog det som Hamzter95 också läste fel på, men inte vill erkänna ;) Aja, bra att det löste sig i alla fall :)

Jag tror att Erik kommer vinna och Tove kommer tvåa. Erik är min favorit, han har en otrolig röst och personlighet.

/Moonchild89 👻

Taci
11/27/09, 12:15 PM
#124

Jaha, vad tror ni om kvällen då? :)

Är det inte en skräll om någon annan än Mariette åker? Det känns ganska givet att hon åker. Fast allt kan ju hända!

Hejar som vanligt på Tove o Erik :) Det är väl isf Erik man får oroa sig för, Tove klarar sig nog utan problem.

Cessy
11/27/09, 12:38 PM
#125

Jo i rättvisans namn så har väl Mariette fått den tv-tid i rutan som hennes redan pågående karriär behöver, men rättvisa brukar ju ha väldigt lite med idol att göra. Här är i alla fall vad de skall sjunga i Malmö ikväll.

Annons:
Taci
11/27/09, 12:40 PM
#126

#125, åh fy vilka tråkiga låtar!:P

Är det bara jag som tycker det har varit väldigt tråka låtar över lag i år?

Moa-16
11/27/09, 1:43 PM
#127

Ikväll åker Erik ut… Tror jag!

Taci
11/27/09, 1:57 PM
#128

#127, nej nej nej! :D

Cessy
11/27/09, 1:58 PM
#129

#127 Åh men det hoppas inte jag, men det blir som det blir. Kunde Adam Lambert komma 2:a i amerikanska idol, så kan vad som helst hända o det innebär att t.o.m. Mariette har en chans att ro hem hela kalaset oavsett vad som är rättvist eller inte rättvist.

Låtvalet har väl alltid varit sisådär genom åren. Man får vara tacksam så länge man känner igen låtarna o ännu tacksammare om de faktiskt väljer en låt som de klarar rent röstmässigt ocksåSkrattande

Hamzter95
11/27/09, 4:38 PM
#130

#123 inte du också -.- vadå vill inte erkänna, jag sa ju som det var och nu behöver ju inte du ta upp det här igen när vi har löst det . så drygt… men iallafall!! Erik går VIDARE :D

Moa-16
11/27/09, 6:51 PM
#131

#130Skrattande

Hoppas det går bra för era favoriter ikväll nu då!

Taci
11/27/09, 8:07 PM
#132

#130, klart han gör! :D

Annons:
Cessy
11/27/09, 9:55 PM
#133

Tja ni får säga vad ni vill men efter 1:a halvlek så äääääger Erik! o Tove är mycket god tvåa. Hoppas nu att det här fortsätter o hålla såSkrattande

Taci
11/27/09, 9:57 PM
#134

#133, håller absolut med! Tove ligger annars bäst till hos mig men just nu har Erik gått om o visat var *** skåpet ska stå! :D Kul!

Hamzter95
11/27/09, 10:19 PM
#135

MEN GUD! allvarligt jag fick gåshud och alltså shit erik tog ju verkligen scenen som temat var,, alla andra sög om man ska jämföra med erik! ja.. han visade verkligen vart skåpet ska stå,, han TOG VERKLIGEN Scenen :D GRYM BRA!!!

Cessy
11/27/09, 10:26 PM
#136

Ja Erik äger ff. efter 2;a halvlek. Om han inte går vidare så vet jag inte hur folk röstar.

Cessy
11/27/09, 11:40 PM
#137

Jiiiiippy - Erik sitter säkert o är vidare.Skrattande Nu återstår det o se vilken mer som är säker. Hoppas på Tove o så att Calle går vidare från att hänga löst.

Taci
11/27/09, 11:41 PM
#138

#137, jag är helt enig! :)

Moa-16
11/27/09, 11:50 PM
#139

Hoppas Tove & Calle hamnar i finalen nu då! Tycker det finns för många 'Idol ErikFlört'

Annons:
Cessy
11/27/09, 11:59 PM
#140

Ja smak o tycke är ju delade o tur är väl det för annars hade ju allt låtit lika, men med kvällens resultat är jag helnöjdSkrattande Sedan hoppas jag ju att det blir Erik o Tove i final, men allt beror ju på hur de 3 presterar nästa fredag o hur röstningen går.

Taci
11/28/09, 12:02 AM
#141

Det gick ju precis som jag ville!:)

#139, nä verkligen inte, jag tycker ingen idoldeltagare har haft en röst i närheten av hans! :P

Hamzter95
11/28/09, 1:33 AM
#142

#141 håller helt med dig!! Finns typ ingen som har Erik´s röst :P Kanske påminner men, erik är verkligen speciell,, han måste vinna annars är det extremt konstigt :O :P :D ERIK!!! ! <3 fyfan va han tog scenen ikväll, han utklassade verkligen alla andra!

bfee
11/28/09, 1:49 AM
#143

Äntligen rök Mariette. Eller ska man säga MaryJet? :)

Hon har helt klart inte i idol o göra o har aldrig haft! O äntligen så har svenska folket insett det med!!! :) *TACKAR*

Nästa vecka tror jag (o hoppas) att Calle ryker!! :)

Moa-16
11/28/09, 2:51 PM
#144

Gillar Mariette. Hennes röst är sjukt bra! Calle kommer till final!

Strumpa
11/29/09, 12:56 AM
#145

Jag kände på mig att Mariette skulle åka ut. Tror Calle ryker härnäst, och sen kommer Tove och Erik i final, vem som vinner är jag dock lite osäker på men det känns som att det blir Tove.

Själv vill jag att Calle ska vinna.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Moonchild89
11/29/09, 12:58 AM
#146

Calle ryker nästa gång.

Tove och Erik i final.

Vinnaren?

ERIK! <3 :D

/Moonchild89 👻

Annons:
bfee
11/29/09, 10:47 AM
#147

Moa-16:
Javisst är Mariette duktig, men… Det finns ett stort MEN!

Om man redan är etablerad artist så är det inte rätt att delta i en tävling som idol. Mariette har ju som sagt eget skivbolag, artistnamn, samt har släppt egna skivor.

Idol ska ju vara, o har alltid varit, en tävling för oupptäckta talanger!!!

Skivbolaget heter MaryJet o det är oxå hennes artistnamn! Finns på MySpace, bl.a…

Cessy
11/29/09, 12:11 PM
#148

Nja i så fall finns det fler idoler genom tiderna som borde varit diskade. t.ex. Kevin som vann i fjol hade ju t.ex tävlat för malta i Eurovision Song Contest o jag vet att det finns andra exempel (Marie Picasso hade också spelat in skiva o där finns fler). Jag tycker i o för sig inte att det är helt rättvist att alla inte är totala rookies men av de kvarvarande så är det väl eg. i så fall endast Tove som kvalar in till att vara riktigt oerfaren. Sedan är ju varken Calle eller Erik lika erfarna som Mariette o var ska man dra gränsen? Däremot tyckte jag att det var helt rätt att Mariette åkte ut, men det beror på av de 4 som är kvar så är det hon som i mina ögon o öron var sämst helt enkelt.

bfee
11/29/09, 7:38 PM
#149

Cessy:
Ja men att ha uppträtt på Malta är ju inte direkt nåt nån i Sverige vetat om o det var inte känt innan han gick med. O vad det gäller dom idolerna som nu är kvar. Vadå bara Tove som är riktigt oerfaren? Varken Erik eller Calle har ju erfarenhet sen innan. Så vad menar du med det?

Cessy
11/29/09, 8:17 PM
#150

Både Erik o Calle har gjort spelningar inför mindre publiker typ 300 vad Calle sa själv, men givetvis inget Malmö Arena. Jo men där är då t.ex Marie picasso som hade jobbat en hel del med musik o i studio o jag tror inte man kan dra gränsen så att de inte får ha stått i studio (spelat in, spelat för publik m.m.) utan gränsen handlar snarast om hur kända de blivit eller inte blivit. Om de har slagit igenom eller inte.

Nu är jag inte ens förtjust i Mariette så jag har eg. ingen som helst lust att försvara henne o jag är glad för att hon åkte, men hade juryn ansett henne som proffs, så hade hon aldrig fått delta i idol o det är ju juryn´s sak o bedömma detta.

bfee
11/29/09, 8:55 PM
#151

Jag tyckte samma sak då Marie Picasso deltog. Hon var redan kändis o fiskade fria röster bara genom det. Så att hon vann var ju inget mirakel direkt, om än hon var duktig i idol, vilket hon inte var i big brother direkt… *ler o minns med fasa - gap o skrik*

Men jag tycker inte att Marie borde ha fått vara med. O att man nån gång stått på en scen med 300 pers framför sig, det är ju inte att vara erfaren. Erfarenhet är ju nåt man får på låååång sikt!

Då skulle inte jag få vara med, för jag har gått i musikklass o uppträtt inför minst 1000 pers/vecka under hela grundskolan, o betydligt mer vid högtider som jul, lucia, allhelgona, osv. Samt musikaluppaättningar, osv…

Cessy
11/29/09, 9:16 PM
#152

Nej vi kan väl konstatera att gränsdagningarna verkar skev, men att det är juryn´s sak att bedömma helt enkelt. Sonen har också gått (eller rättare sagt går i musikklass - 9:an) så jag undvek o dra in sådant, men nog är det så att varje år av erfarenhet trots allt betyder något för hur proffsig man har lättare för att vara o ju yngre man är destu större är sannolikheten för att man får det svårare o eg. skulle de behöva ha en åldersgräns såväl uppåt som de har neråt. Tove är ett stort undantag som lyckas vara så proffsig vid redan 17 år o Calle o Erik har ju några år till på nacken o de åren spelar trots allt roll, så gränsdragningar är svåra o likaså är det svårt att fastställa vilka gränser som är viktiga nog att inte låta dem delta.

Moa-16
11/29/09, 10:00 PM
#153

Någon som orkar bry sig?  Om dom är duktiga blir dom något ;) Dom måste ju få synas, annars finns dom inte..

Annons:
Moa-16
12/4/09, 10:17 PM
#154

Hoppas Calle & Tove hamnar i finalen! Calle hoppas jag kommer vidare iaf!

Taci
12/4/09, 10:19 PM
#155

Ja, vad säger vi ikväll då?

Vi kan väl ändå alla enas om att Erik var helt jäkla outstanding med Run to the hills? Inget kommer ju kunna toppa den prestationen! Jäklar alltså!

Jag står fortfarande fast vid Erik o Tove i final!:) Även om Toves första låt var o gjordes riktigt dåligt, men hon kan ju inte rå för att hon fick en av tidernas sämsta låt (;

Cessy
12/4/09, 10:20 PM
#156

Tja jag tror nog att Erik är tämligen given till finalen. Däremot så står det nog o väger mellan Tove o Calle o det är inget självklart vem av de två som går vidare.

Moa-16
12/4/09, 10:22 PM
#157

Aja, ring och rösta på Calle nu är ni snällaFlört!

Taci
12/4/09, 10:35 PM
#158

#157, calle är den enda som jag Inte röstat på :))

Cessy
12/4/09, 10:39 PM
#159

O min röst gick bara till Erik, så får det gå som det går mellan Tove o Calle, för jag ser nog deras prestationer ikväll som att det är hugget som stucket vem som får finalplatsen

Moa-16
12/4/09, 11:54 PM
#160

Yes! Calle! gick vidare till finalen!, Ps, bara jag som inte kan röstaObestämd?

Annons:
Taci
12/5/09, 12:09 AM
#161

Herregud så nervöst det var när Erik hängde löst!

Helt jäkla galet att han inte gick direkt till final för övrigt.

Synd att Calle gick till final istället för Tove, hon förtjänar platsen mer, jag tycker hon är så himla mycket bättre än Calle, hon har mer att bjuda på o är intressant. Calle är duktig men bara så.. tråkig.

Moonchild89
12/5/09, 12:15 AM
#162

#161 Kunde inte ha sagt det bättre själv! Calle är så boring :/ medans tove och erik både har speciella sångröster och personligheter. Calle har man aldrig fått "grepp" om. Fan va sur jag blev när Erik hängde löst, men jag kan säga att jag drog en lättnads suck då röstningen var avklarad.

/Moonchild89 👻

Moa-16
12/5/09, 12:24 AM
#163

Calle är bäst! Synd att inte Erik åkte ut bara:/ Tove skulle ha passat i finalen. Blir lite tråkigt utaqn henne ju ;) Men bara Calle vinner så. Gör inte så mycket om han blir tvåa förstås. Men jag tycker inte att Erik är värd att vinna,* Säger jag inte *lovar* för att göra er förbannade ;)

Cessy
12/5/09, 12:39 AM
#164

Tja jag är nog en generösare sort i så fall, för jag tycker att det var hugget som stucket mellan Calle o Tove, men däremot är Erik självklar vinnare för mig. Sedan hur det går o hur det blir är en helt annan sak. I U.S.A. var det så självklart att Adam Lambert skulle vinna, men det blev Kris Allen, så allt kan hända.

 Fast där blev det så att för första gången så lät man både 1:an o 2;ans version av vinnarlåten finnas tillgänglig för nedladdning på iTune¨s o det var första gången i Idols historia som man frångick regeln att endast vinnarens version av vinnarlåten får finnas. Så allt är möjligt o det som sker det sker.

Hamzter95
12/5/09, 1:24 AM
#165

ERIK MÅSTE VINNA NU!!!!!! :D

[peter54]
12/6/09, 12:47 AM
#166

Jag brukar inte titta på idol, men igår gjorde jag det för första gången för att min sjuåriga dotter ville se.

Jag måste säga att Erik var helt klart bäst, han klarade av den gamla Iron Maiden-klassikern strålande bra. De andra två var ganska duktiga, men inte så tonsäkra, det blev falska toner när de skulle gå upp i skalan.

Calle och Tove är heller inte lika mångsidiga som Erik, det uppfattade jag när de visade tidigare inslag från dem. Både Tove och Calle sjunger likartade låtar hela tiden, lite mesiga tycker jag, medan Erik gjorde mest varierade framträdanden och klarade alla bra.

Erik borde vara den självklara vinnaren om man nu ska gå på kompetens. Jag gissar att många röstar på gullighet istället och då är det väl hugget som stucket.

Cessy
12/11/09, 11:06 PM
#167

Ja jag har ju t.o.m. förra veckan hållt på Erik, men efter de 2 första  låtarna får jag säga att Calle satte båda låtarna o Erik missade första o gjorde halvbra 2;a låt så skall man gå efter framträdande så bör segern vara Calle´s, men ändå tror jag ff. mest på Erik som framgångsrik artist men Calle bör ändock vinna om segern ska vara rättvis.

Fast eftersom iFokus krånglar så så har Calle hunnit sjunga vinnarlåten också o den prestationen var inget vidare, så jag antar att det ev. kan stå lika mellan dem efter Erik också har sjungit vinnarlåten ifall inte han också missar förståss.

Så nu återstår o se om det går o sända inlägget denna gången dåObestämd

o det gick givetvis inta Skrikandes ífokus, Nu efter båda har sjunget vinnarlåten så väger det mer jämnt mellan dem, men ändå anser jag att det är fördel för Calle, men det känns ändå inte som det gör någonting oavsett vem som än vinner för båda två är duktigaGlad

Annons:
Moa-16
12/12/09, 12:12 AM
#168

Haha, Rösta på Erik så att Calle skulle komma tvåa, (Hejar på Calle) Går ju alltid bäst för tvåornaTungan ute

Cessy
12/12/09, 12:27 AM
#169

Jo att vinna kan vara rätt tveeggat. Den enda ettan som fått en rejäl fart på karriären är ju Agnes, sedan har några 2:or haft bättre karriärer, men en hel del som kommit bland de 6 bästa har ju också haft bra karriärer t.ex Danny, Måns o Ola. Fast man tycker ju att de som lägger upp programmet för idolettorna borde lära sig att bättre förändra programmet för dem så att det inte bara leder till att ettorna försvinner efteråt. Fast jag är ganska övertygad om att både Erik o Calle har sina karriärer ändå om de bara får bra maneger o rätt coacher. Båda två kunde lika gärna vunnit o jag påstår inte att den ena är bättre än den andre. Calle var bäst ikväll o har haft den starkaste utvecklingen, men Erik har varit bäst sammantaget, så båda två hade förtjänat lika mycket att vinna.

Hamzter95
12/12/09, 7:58 PM
#170

#168 brukar vara så men i år får vinnaren göra 2 skivor så det går nog bättre för 1:an , + Erik vann så det är klart det går bra för vinnaren iår ;) haha
Men åh, fyfan va glad jag blev att han vann!! Han förtjänade verkligen det :D:D:D

Moa-16
12/12/09, 8:00 PM
#171

Vad tyckte ni om vinnarlåten då? Jag tyckte den var sådär. Inte alls bra ;(

Hamzter95
12/13/09, 3:17 AM
#172

#171 jag tycker faktiskt att den är ganska bra, iallafall när erik sjunger den :) Har fastnat för den xD *Higher,higher,hiiigher* xD hah

Upp till toppen
Annons: