Annons:
Etikettsport-på-tv
Läst 2267 ggr
Roarkish
3/3/10, 12:54 PM

Fox News

Jag har försökt hitta ett sätt att se Fox News i Sverige men har inte hittat något. Är det någon som känner till något sätt?

Annons:
Fridaybrew
3/4/10, 4:57 PM
#1

Varför vill du se det egentligen? Hoppas att du vill se det rent humoristiskt =) Finns en utmärkt dokumentär om just Rupert murdoch's Fox News, det är läskigt med en nyhetskanal där tittarna blir "dummare"/missledda av att titta.

Rekomenderar dokumentären "Outfoxed - Rupert Murdoch's War On Journalism"
youtubelänk:
http://www.youtube.com/watch?v=YXNvDD13hoY

/Fridaybrew

Roarkish
3/4/10, 6:52 PM
#2

Det är USAs största nyhetskanal.

Den slår CNN, MSNBC, SVT och Pravda med hästlängder.

Fridaybrew
3/4/10, 7:00 PM
#3

betyder inget när man inte får se "riktiga" nyheter. Ta dig en titt på dokumentären, den är lätt värd sina 80 minuter som den är lång. Även om du inte håller med dokumentären efteråt då har du kanske iaf en lite mer distansierat förhållande till FOX News. Om inte så spelar det inte mig någon roll men man lär sig alltid något och det kan inte vara fel.

Det jag är kritisk mot är att en nyhetskanal styrs av en agenda och är därmed inte längre opartisk. Vilket bör diskvalificera dom som nyhetskälla.

Intervjuteknikerna och rapporteringstekniken dom använder är rent av vilseledande.

/Fridaybrew

Fridaybrew
3/4/10, 7:15 PM
#4

En snubbe som just talar om den undersökningen som gjordes om hur man blir "dummare"/missledd av FOX news:

http://www.youtube.com/watch?v=xMWoT63iDWI

/Fridaybrew

Roarkish
3/4/10, 8:01 PM
#6

Vilka nyhetsprogram/kanaler anser du vara "opartiska"?

Annons:
Fridaybrew
3/4/10, 8:17 PM
#7

Tja dom flesta får inte dagliga instruktioner på hur dom ska vinkla sina nyheter från sina ägare, vilket Fox News får.

Alla nyhets inslag har en infalls vinkel men jag anser att de kanaler som släpper fram de olika sidorna i de aktuellla frågorna som tas upp är bra. Dvs ge lika utrymme och förutsättningar till att ha olika åsikter om frågor.

Är lite nyfiken vad du tycker om den länkade dokumentären.

"some poeple say" approachen dom har till mångt och mycket är tragiskt dåligt ur nyhetsrapporteringsperspektiv, funkar hemma runt bordet när man kanske diskuterar men inte på en så kallad nyhetskanal.

/Fridaybrew

Roarkish
3/4/10, 8:25 PM
#8

Jag såg den första delen och inget var nytt där för mig. Fox News har absolut en konservativ agenda. Dom hycklar inte med det och deras news commentaries uppger var de står så att man vet.

Fox News tillåter andra sidor att representeras. Problemet är deras kritiker som oftast inte ställer upp i programmen (eftersom de får tuffa frågor och inte mesfrågor som på CNN).

Du har fortfarande inte besvarat frågan om vilka program/kanaler som är opartiska.

Du skrev "jag anser att de kanaler som släpper fram de olika sidorna i de aktuellla frågorna som tas upp är bra"

Ja… och vilken kanal eller program i Europa gör detta? Jag är nyfiken.

Fridaybrew
3/18/10, 11:51 PM
#9

litet smakprov på foxnews =)
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6802117.ab

måste älska reporterns intervjuteknik.

/Fridaybrew

Roarkish
3/19/10, 10:13 AM
#10

Jag väntar på svar på mina frågor. Har du lust att ge dem?

Det är ingen som förnekar att Fox News har en konservativ agenda. Du behöver inte bevisa det mera. De säger detta själv öppet.

dijete
3/24/10, 6:16 PM
#11

Nu har ni väl gått lite väl off topic. Det enda trådskaparen ville veta om man kan och isåfall hur kolla på Fox News det kanske personen ifråga tycker är intressant.

Alla får ha sina åsikter om saker och ting..

Fridaybrew
3/25/10, 10:02 PM
#12

Hellre lite OT, än inget alls iom att jag är den enda som svarat trådskaparen. Tror han är kompetent nog att tala för sig själv utan att du ska hålla honom handen =) Vi diskuterar Fox news helt enkelt. Utan svaren mina skulle tråden varit bortglömd flera veckor sen, trots det så har ingen kommit med ontopicsvar.

/Fridaybrew

dijete
3/25/10, 10:30 PM
#13

#12 Men därför ska man inte ha förtal, folk får tycka om vad dom vill. Visst om du tycker det, men om du tycker dom som är mindre begåvade tittar på det så räknas det som förtal och det är inget vi tycker om.

Annons:
Fridaybrew
3/25/10, 10:59 PM
#14

done

/Fridaybrew

Upp till toppen
Annons: