Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen

TV-serier Bygg- och inredningsprogram Dokusåpor och reality TV TV-reklam Dokumentärer och samhällspogram Barn- och ungdomsprogram Natur- och vetenskapsprogram Sport på TV Debatt på TV Underhållningsprogram Tävlingar och TV-galor Film på TV Mat- och hälsoprogram TV-spel Skådespelare och TV-personligheter Musik på TV Övrigt om TV Off Topic Om sajten och iFokus
Off Topic

OT- När började du använda datorer?

2010-03-08 23:43 #0 av: Strumpa

Hur gammal var du när du började "sitta vid datorn"? Glad

Tyckte det kunde vara intressant att höra hur gamla ni var när ni började använda datorer och internet!

Själv var jag 11 år tror jag, det var -98. Då fick jag min första, supertjocka dator. Jag var överlycklig och satte häst-klistermärken på hela ramen = jättefint, och spelade Backpacker dagarna i ända.

Internet fick jag använda en timme varannan dag vet jag haha, och alltid efter kl 18.00 (modem).

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Anmäl
2010-03-09 11:35 #1 av: Dojdan

Jag var nog i samma veva som dig där Strumpa! Backpacker var ju sensationellt :P

Anmäl
2010-03-09 11:41 #2 av: Linnea

Jag var 7 eller 8 när pappa köpte vår första dator.

Skynda långsamt så går det fortare
Sajtvärd på
Fälttävlan

Anmäl
2010-03-09 13:02 #3 av: Bella-R

När jag var 9 började jag surfa i skolan, men jag var ganska korkad så jag fattade inte så mycket, haha.

När jag var 11-12 började jag använda internet hemma regelbundet.

Anmäl
2010-03-09 15:08 #4 av: EmmaG

Är 23 år idag, och började använda dator i skolan när jag gick i 4;an

Anmäl
2010-03-09 23:22 #5 av: [peter54]

Jag började med dator 1988, men fick internetuppkoppling först 1996.

Jag har använt Mac hela tiden, så jag fattar inte mycket när jag hamnar framför en PC.

Glad

Medarbetare på Reptiler iFokus

Anmäl
2010-03-10 17:11 #6 av: dijete

Började med dator när jag var runt 5 år, spelade då bara spel men sedan vid sju-åtta så började jag nog med internet och photoshop Skrattande

Anmäl
2010-03-11 00:04 #7 av: Sehvrin

Vi hade en speldator rätt tidigt, men jag kan inte komma ihåg när jag började använda dator. Internet började jag använda på högstadiet för innan dess tyckte jag att det verkade lite läskigt. (är 24 år nu, så internet hade precis börjat bli stort när jag gick på högstadiet (iaf där jag bodde))

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.