Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1583 ggr
Halvdansken
3/18/10, 2:43 AM

Vänner - Joey och Days of our lives

I serien Vänner, så spelar ju Joey Dr. Drake Ramore i en såpa som heter "Days of our life". Det översätts i Danmark till Horton-sagan, vilket får mig att undra om "Days of our life" är en riktig såpa? Tycker jag känner igen namnet.

Är det nån här inne som har koll på sånt? Jag har alltid undrat över detta.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Dojdan
3/18/10, 10:06 AM
#1

Alltså, det finns ju en serie som heter Days of our lives (http://daysofourlives.ifokus.se) ;)


Halvdansken
3/18/10, 10:45 AM
#2

Skulle vara ganska festligt om det var där han var med.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Peachtrees
3/18/10, 7:58 PM
#3

Days of our lives, eller Våra bästa år som det översätts här är en riktig såpa.
I några avsnitt i Vänner har till och med några av de skådespelarna från såpan varit med.

Halvdansken
3/18/10, 8:22 PM
#4

Så det är en mix mellan sant och verklighet. Eller serie och annan serie. Eller hur man nu får till det…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaybrew
3/19/10, 3:26 PM
#5

En roligare variant är den de gjorde i "Mad about you" http://www.imdb.com/title/tt0103484/

"

Season 1, Episode 8: The Apartment

Original Air Date-11 November 1992
In this cross-over episode from the series "Seinfeld", Paul and Jamie become obsessed with dying and want each other to make a living will. Jamie soon learns that Paul is still subletting his old bachelor apartment and insists he settle the lease with the tenant… an odd man named Kramer."

/Fridaybrew

Halvdansken
3/19/10, 4:10 PM
#6

Undara om Dr. Drake Ramore har gästspelat i Days of Our Lives "på riktigt" sas.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Tisdag
3/20/10, 7:44 PM
#7

#5 Mad about you har också några avsnitt där "vänner" gästar. Servitrisen på deras stamställe är Ursula (Phoebes syster). När de sedan träffar Phoebe tror de att det är Ursula.

Mad about you/Vänner, klipp från youtube.

Upp till toppen
Annons: